• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dd_mange

Panerai
2-Faktor
Tänkt lämna min Explorer på service efter sommaren. Någon som har erfarenhet av att skicka sin klocka för service hos nymans? Smidigt eller omständigt?
 

mario1971

Rolex
Hulk.
1000040257.jpg
 

aleksi

Omega
Någon som har en länk till databas där man kan se vilka boxar som kom till vilket årtal på gmt?
Verkar som dom kör med olika boxar på samma år 🫣
IMG_9134.png
 

Bilagor

  • IMG_9133.png
    IMG_9133.png
    548 KB · Visningar: 1

DoktorJahaja

Breitling
Hej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?
 

FlipSwede

Audemars
Hej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?
"Ni ville ju inte sälja en till mig så jag fick köpa denna hos handlare Y
Är ni intresserade av att sälja X till mig eller ska jag leta annorstädes?"

Kan väl passa om frågan kommer upp.
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Hej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?
Har aldrig varit med om att en AD frågar vart jag köpt klockan jag bär för dagen.. Däremot kan den uppmärksammas och leda till intressanta dialoger med personal.

Skulle säga tvärt om, bete dig så normalt som möjligt och var tydlig med att visa ditt intresse kring de modeller du är intresserad av och varför.
 
Topp