Din lokala AD?Hej vet någon vart som är bäst att lämna in sin Rolex submariner på service?
Tack för snabbt svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Din lokala AD?Hej vet någon vart som är bäst att lämna in sin Rolex submariner på service?
Tack för snabbt svar
Det är Bergströms i Göteborg men jag har ingen bra erfarenhet av dom.Din lokala AD?
Tack! Någon gissning på vad det kan kosta att göra hos ADs?"Rucka" är den svenska termen.
Nix, men prova att maila ett par AD för kostnadsförslag. Klockmaster Fältöversten har hjälpt mig med enklare saker som trycktest, länkjustering etc till humana priser, kolla även med dem.Tack! Någon gissning på vad det kan kosta att göra hos ADs?
AD gillar generellt inte att öppna klockan för mindre ingrepp som inte kan lämnas garanti på, och samtidigt även vattentätheten. Det blir antagligen ett kostnadsförslag på fullservice eller ingenting.Tack! Någon gissning på vad det kan kosta att göra hos ADs?
Tack! Någon gissning på vad det kan kosta att göra hos ADs?
Någon som har en länk till databas där man kan se vilka boxar som kom till vilket årtal på gmt?
Verkar som dom kör med olika boxar på samma år
"Ni ville ju inte sälja en till mig så jag fick köpa denna hos handlare YHej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?
Har aldrig varit med om att en AD frågar vart jag köpt klockan jag bär för dagen.. Däremot kan den uppmärksammas och leda till intressanta dialoger med personal.Hej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?
Det har helt klart blivit flytande vad som anses vara "acceptabelt". Även om du bär det fint så hade en mer dressigare passat bättre. Jag är väl lite traditionell av mig och gillar att vart tillfälle har sin typ av klockaNågon skrev en gång att en sport Rolex inte matchar en mer elegant formell outfit. Jag ska försöka motbevisa sådana påståenden.
Hej
Jag har alltid blivit trevligt bemött hos AD, både för Rolex och andra märken (jag har en grym historia från en av världens mest renommerade AD för PP, men inte fan gick jag därifrån med en klocka). Men jag tänker att personer som ställer denna typ av frågor behöver arbeta med sig själv i första hand.det skulle vara butikspersonalen och ad som skulle titta på videos om hur dem ska bete sig med kunder. att du som kund känner att du behöver göra detta är helt befängt.
Det är nog självklart att en mer klassisk klocka, som en Lange-klocka, kommer att passa bra till en sådan outfit. Han menar dock att man även utan att skämmas kan bära GMT med en jacka.Det har helt klart blivit flytande vad som anses vara "acceptabelt". Även om du bär det fint så hade en mer dressigare passat bättre. Jag är väl lite traditionell av mig och gillar att vart tillfälle har sin typ av klocka
Känner du dig inte väldigt smutsig om du behöver titta på ”mycket videos…hur man beter sig hos en AD”? Frågan är så befängd att det bara kan vara trollande.Hej
Kolla med Engströms i Jönköping annars, ifall det inte är för långt? Jag har bara hört gott om dem och själv fått trevlig respons på frågor.Det är Bergströms i Göteborg men jag har ingen bra erfarenhet av dom.
När jag var hos AD senast sades det att det är bra att trycktesta vartannat år. Uppkommer något vid test så åtgärdar man. Annars vid service 8-10 år.Hur ofta bör man trycktesta och/eller byta packningar på en Rolex? Vad brukar det gå på i Sthlm?
Jag har en 116710LN från 2012 som genomgått omfattande service 2019.
Allt gott
Bergströms i Uppsala är kanon, och kan bara anta att dem jobbar enligt samma metoder och praxis. Lämnade min Explorer på service i juni, fick tillbaka den en månad senare (kanske tar längre nu i semestertider) och är mycket nöjd.Det är Bergströms i Göteborg men jag har ingen bra erfarenhet av dom.