• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tänkt lämna min Explorer på service efter sommaren. Någon som har erfarenhet av att skicka sin klocka för service hos nymans? Smidigt eller omständigt?

Hulk.
1000040257.jpg

Någon som har en länk till databas där man kan se vilka boxar som kom till vilket årtal på gmt?
Verkar som dom kör med olika boxar på samma år 🫣
IMG_9134.png

Bilagor

• IMG_9133.png
    IMG_9133.png
    548 KB · Visningar: 4
Hej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?

Hej
Är ny inom klockvärlden och har nyligen köpt en Sub via en gråhandlare. Tänkte besöka en Rolex AD i Stockholm för att spana in några andra modeller jag är intresserad av. Har sett mycket videos på sistone med tips om hur man beter sig hos en AD. Om det skulle komma på tal var jag köpt min nuvarande Sub, vad bör man då säga för att inte göra bort sig helt? Att den är köpt via en gråhandlare? Eller nåt annat?
"Ni ville ju inte sälja en till mig så jag fick köpa denna hos handlare Y
Är ni intresserade av att sälja X till mig eller ska jag leta annorstädes?"

Kan väl passa om frågan kommer upp.

Hej
Har aldrig varit med om att en AD frågar vart jag köpt klockan jag bär för dagen.. Däremot kan den uppmärksammas och leda till intressanta dialoger med personal.

Skulle säga tvärt om, bete dig så normalt som möjligt och var tydlig med att visa ditt intresse kring de modeller du är intresserad av och varför.

Någon skrev en gång att en sport Rolex inte matchar en mer elegant formell outfit. Jag ska försöka motbevisa sådana påståenden. 😀
1000035542.jpg
Det har helt klart blivit flytande vad som anses vara "acceptabelt". Även om du bär det fint så hade en mer dressigare passat bättre. Jag är väl lite traditionell av mig och gillar att vart tillfälle har sin typ av klocka

Hej

det skulle vara butikspersonalen och ad som skulle titta på videos om hur dem ska bete sig med kunder. att du som kund känner att du behöver göra detta är helt befängt.

det skulle vara butikspersonalen och ad som skulle titta på videos om hur dem ska bete sig med kunder. att du som kund känner att du behöver göra detta är helt befängt.
Jag har alltid blivit trevligt bemött hos AD, både för Rolex och andra märken (jag har en grym historia från en av världens mest renommerade AD för PP, men inte fan gick jag därifrån med en klocka). Men jag tänker att personer som ställer denna typ av frågor behöver arbeta med sig själv i första hand.

Bifogar en gammal bild på en klocka som just nu är på service hos AD (där vi skötte oss exemplariskt). En massa inlägg utan bild gör att jag dör en smula inombords.

Allt gott!

IMG_2100.jpeg

Det har helt klart blivit flytande vad som anses vara "acceptabelt". Även om du bär det fint så hade en mer dressigare passat bättre. Jag är väl lite traditionell av mig och gillar att vart tillfälle har sin typ av klocka
Det är nog självklart att en mer klassisk klocka, som en Lange-klocka, kommer att passa bra till en sådan outfit. Han menar dock att man även utan att skämmas kan bära GMT med en jacka.
20240326_081651.jpg

Hej
Känner du dig inte väldigt smutsig om du behöver titta på ”mycket videos…hur man beter sig hos en AD”? Frågan är så befängd att det bara kan vara trollande.

Hur ofta bör man trycktesta och/eller byta packningar på en Rolex? Vad brukar det gå på i Sthlm?
Jag har en 116710LN från 2012 som genomgått omfattande service 2019.

Allt gott

Hur ofta bör man trycktesta och/eller byta packningar på en Rolex? Vad brukar det gå på i Sthlm?
Jag har en 116710LN från 2012 som genomgått omfattande service 2019.

Allt gott
När jag var hos AD senast sades det att det är bra att trycktesta vartannat år. Uppkommer något vid test så åtgärdar man. Annars vid service 8-10 år.

Tillbaka
Topp