• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IMG_2937.jpeg
 
Vilka Submariner-referenser kom med solid endlinks? Visst producerades ref. 14060m och 16610 med både solid och hollow/ihåliga endlinks? Är det stor skillnad i kvalitetskänsla på solid respektive hollow end links?

Upplevs en Sea Dweller ref. 16600 som mycket större/klumpigare än en Submariner ref. 14060m/16610?
 
Vilka Submariner-referenser kom med solid endlinks? Visst producerades ref. 14060m och 16610 med både solid och hollow/ihåliga endlinks? Är det stor skillnad i kvalitetskänsla på solid respektive hollow end links?

Upplevs en Sea Dweller ref. 16600 som mycket större/klumpigare än en Submariner ref. 14060m/16610?
14060(m) hade aldrig solida ändlänkar. Skillnaden märks mest i utseendet på ändlänkarna, enligt mig.

En 16600 är liiiite högre (mest boettlocket som ändå sjunker ner i handleden) än en 14060/16610 (även dessa skiljer sig åt). Så nej, den upplevs inte mycket större tycker jag. Däremot mycket coolare.
 
Jag äger en OP 11600 och undrar ifall en clasp från sub 114060 skulle passa? Är det inte samma dimensioner på deras länkar? Någon som vet?
 
Tillbaka
Topp