Kom igen nu..Nyfiken fråga, hur fungerar er väntelista ?, kan "prioriterade" kunder få ett lägre könummer än mig som vill köpa ex en 126710BLRO?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kom igen nu..Nyfiken fråga, hur fungerar er väntelista ?, kan "prioriterade" kunder få ett lägre könummer än mig som vill köpa ex en 126710BLRO?
Detta har ju bekräftats flera gånger att storkunder får förturNyfiken fråga, hur fungerar er väntelista ?, kan "prioriterade" kunder få ett lägre könummer än mig som vill köpa ex en 126710BLRO?
Har förstått det men är det enligt Rolex rekommendationer?Detta har ju bekräftats flera gånger att storkunder får förtur
NejHar förstått det men är det enligt Rolex rekommendationer?
En vild gissning: nejHar förstått det men är det enligt Rolex rekommendationer?
AD bedriver ingen välgörenhet. Det är ju självklart att kölistan inte är statisk, den är dynamisk och baseras givetvis efter bästa möjliga vinstmaximering.Nyfiken fråga, hur fungerar er väntelista ?, kan "prioriterade" kunder få ett lägre könummer än mig som vill köpa ex en 126710BLRO?
Det är nog heller inte EMOT Rolex rekommendationer..Har förstått det men är det enligt Rolex rekommendationer?
Det är nog inget som rolex skulle se med blida ögon, tror du de vill få sitt varumärke draget i skiten?Det är nog heller inte EMOT Rolex rekommendationer..
Försöker bara få klarhet i hur det fungerar...kanske borde man göra som i England där har vissa AD något de kallar Rolex Professional vilket innebär att du måste äga din Rolex i 12 månader innan du kan sälja den vidare, det hade väl gjort kölistorna kortareDet är nog inget som rolex skulle se med blida ögon, tror du de vill få sitt varumärke draget i skiten?
Kölistorna funkar inte som en lista där nummer 1 på listan får nästa klocka, nästa person som ställer sig i kö hamnar längst ner osvFörsöker bara få klarhet i hur det fungerar...kanske borde man göra som i England där har vissa AD något de kallar Rolex Professional vilket innebär att du måste äga din Rolex i 12 månader innan du kan sälja den vidare, det hade väl gjort kölistorna kortare![]()
Kölistorna funkar inte som en lista där nummer 1 på listan får nästa klocka, nästa person som ställer sig i kö hamnar längst ner osv![]()
Jag är väl naiv men trodde faktiskt detKölistorna funkar inte som en lista där nummer 1 på listan får nästa klocka, nästa person som ställer sig i kö hamnar längst ner osv![]()
Varför skulle dom dras i skiten av detta menar du? Hypen och efterfrågan ökar ju bara om merparten säljs till storkunder och gråisar iom att klockorna blir ännu mera svårtillgängliga / dyrare.Det är nog inget som rolex skulle se med blida ögon, tror du de vill få sitt varumärke draget i skiten?
Man vill ju tro att det är så det fungerar/så det bör fungeraJag är väl naiv men trodde faktiskt det![]()
Det låter ju jättebra osv, men inte speciellt svårt för en AD sälja sina klockor som ”beg” 30k över list istället för till de som står på väntelistan. Och vips få 30k högre vinst på varje klocka?Som Auktoriserad Återförsäljare av Rolex så följer vi givetvis alla rekommenderade priser på samtliga Rolex modeller, och de är satta av Rolex för hela världen. Pre-owned klockor följer dock inte dessa regler. För denna kategori klockor är marknadspriset avgörande, dvs hur mycket marknaden är beredd att betala. Vi garanterar äktheten för samtliga pre-owned klockor vi säljer, klockan har kontrollerats av en Rolex certifierad urmakare, och vi lämnar minst 1 års garanti på samtliga pre-owned klockor vi säljer.
Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851
Gråisar är väl nåt som rolex absolut inte ser med blida ögon?Varför skulle dom dras i skiten av detta menar du? Hypen och efterfrågan ökar ju bara om merparten säljs till storkunder och gråisar iom att klockorna blir ännu mera svårtillgängliga / dyrare.
Deras varumärke blir väl om något isåfall mer exklusivt, inte nedsvärtat?Det är nog inget som rolex skulle se med blida ögon, tror du de vill få sitt varumärke draget i skiten?
Vet inte, det kanske det är utåt sett. Som jag ser det bidrar gråisar i hög grad till hypen, och hypen borde ju vara bra för varumärket.Gråisar är väl nåt som rolex absolut inte ser med blida ögon?
Går inte saker till som det ska utan att det rufflas i det fördolda så är det varumärket som i slutändan får ta smällenDeras varumärke blir väl om något isåfall mer exklusivt, inte nedsvärtat?
Vet inte, det kanske det är utåt sett. Som jag ser det bidrar gråisar i hög grad till hypen, och hypen borde ju vara bra för varumärket.
Hypen klarar nog rolex av att bygga upp själv utan inblandning av suspekta handlareVet inte, det kanske det är utåt sett. Som jag ser det bidrar gråisar i hög grad till hypen, och hypen borde ju vara bra för varumärket.
Fast det är väl inget som någon försöker dölja, det verkar vara klart att ADs säljer till sina trotjänare till kunder först, de som återkommer och handlar klockor för stora slantar även när det inte finns Daytona och GMT Pepsi. - De bör även, enligt mig (Och många andra) visas uppskattning, annars riskerar ADn i fråga kanske att mista en bra kund. Medans om de säljer en "pepsi" till någon som "förstaköp", så kommer den med all sannolikhet att säljas dagarna efter för 200k.Går inte saker till som det ska utan att det rufflas i det fördolda så är det varumärket som i slutändan får ta smällen
Och med det kommer det in risken med skumrask och fulspel, tror inte det är nåt rolex ställer sig bakomFast det är väl inget som någon försöker dölja, det verkar vara klart att ADs säljer till sina trotjänare till kunder först, de som återkommer och handlar klockor för stora slantar även när det inte finns Daytona och GMT Pepsi. - De bör även, enligt mig (Och många andra) visas uppskattning, annars riskerar ADn i fråga kanske att mista en bra kund. Medans om de säljer en "pepsi" till någon som "förstaköp", så kommer den med all sannolikhet att säljas dagarna efter för 200k.
Varför "kasta bort" en klocka på det, när du kan nyttja klockan till att göra en storkund nöjd och återkommande?
Ett företag måste juh såklart tänka på maximal vinst, och även planera för framtiden.
Mvh.
Nyfiken fråga, hur fungerar er väntelista ?, kan "prioriterade" kunder få ett lägre könummer än mig som vill köpa ex en 126710BLRO?
Fast skumrask och fulspel är väl rätt starka ord. De tvingar en inte till att lägga handpenning och om de hade fri tillgång är jag övertygad om att alla som ville skulle ha en sprillans Pepsi GMT på armen. Saken är ju den att om tillgången var fri skulle nog färre vilja ha den, helt plötsligt skulle ju priset vid begförsäljning vara lägre.Och med det kommer det in risken med skumrask och fulspel, tror inte det är nåt rolex ställer sig bakom
Menar bara att det finns sånt bland gråhandlare och tror inte att rolex själva vill bli sammankopplade med såntFast skumrask och fulspel är väl rätt starka ord. De tvingar en inte till att lägga handpenning och om de hade fri tillgång är jag övertygad om att alla som ville skulle ha en sprillans Pepsi GMT på armen. Saken är ju den att om tillgången var fri skulle nog färre vilja ha den, helt plötsligt skulle ju priset vid begförsäljning vara lägre.
Jag tror Rolex bryr sig lika mycket om det som Apple bryr sig när deras återförsäljare blir rånade på deras produkter; inte ett dugg. De blir av med sina produkter och Rolex faktiska kunder (AD) är nöjda. De enda som är missnöjda är ett fåtal slutkunder, men det är ADs problem, inte Rolex.Menar bara att det finns sånt bland gråhandlare och tror inte att rolex själva vill bli sammankopplade med sånt