Märkligt att han konstaterar att det är Rolex som jävlas med folks psyken, och sen rekommenderar folk att ringa till varenda AD och sätta upp sig på kölista. Haha.Tycker den här summerar ganska bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Märkligt att han konstaterar att det är Rolex som jävlas med folks psyken, och sen rekommenderar folk att ringa till varenda AD och sätta upp sig på kölista. Haha.Tycker den här summerar ganska bra
Dessutom påstår han att det bara är Rolex som har väntelista, vilket ju är helt fel.Märkligt att han konstaterar att det är Rolex som jävlas med folks psyken, och sen rekommenderar folk att ringa till varenda AD och sätta upp sig på kölista. Haha.
Well. Men att ringa till flera AD är ju något de flesta förespråkar.Märkligt att han konstaterar att det är Rolex som jävlas med folks psyken, och sen rekommenderar folk att ringa till varenda AD och sätta upp sig på kölista. Haha.
Såklart. Men det är irrelevant i ämnet.Dessutom påstår han att det bara är Rolex som har väntelista, vilket ju är helt fel.
Men han kopplade ju det till att dåligt bemötande gällde Rolex pga kölista. Så det är ju högst relevant eftersom premisserna blir fel.Well. Men att ringa till flera AD är ju något de flesta förespråkar.
Såklart. Men det är irrelevant i ämnet.
Från en AD som inte säljer Rolex.Ett tips på kommande priser jag går inte in på märken se nedan.
Bästa kunder,
Flertalet märken kommer genomföra prisjusteringar den 1 augusti.
//Simon
Bästa första inlägget på ett bra tag.Bästa tråden på länge.
Själv är jag ingen Rolexkille överhuvud taget men man har ju inte kunnat undgå hypen av deras sportstål den senaste tiden.
Därför gick jag in hos en Grekisk AD förra veckan i samband med familjens sol och badsemester. De hade inte en enda sportstål och utsikterna för att skaffa fram någon var blek. Hade dock gott om fina Tudor!
Tack för alla underhållande inlägg!!
Vissa verkar tro att det är en evig högkonjunktur. Jag själv är lite mer pessimistiskt lagd...Antingen får man gilla läget och köa/betala premium eller så får man köpa från något av all andra märken som väljer att möta efterfrågan. Hittills har dock alla högkonjunkturer tagit slut förr eller senare, men det kanske är annorlunda den här gången...
Roger Smith: "I don’t know if this would surprise people, but personally, it would have to be a Rolex. They are exceptional watches and what impresses me about Rolex is that they’re not very adventurous, which is good, because they know they have a great movement. The movements that they use are tried and tested. They’ve been around forever — why change the wheel? They have a watch that you can use for dress, sports, and it’s a great all-rounder. Put one on your wrist and you’ll probably die with that watch on your wrist. It’s not everyone’s cup of tea, but I look at the mechanics of a watch, the case and how all the components are constructed; to me, [the Rolex is] bulletproof, and I don’t think you can get much better than that. They don’t sponsor me, by the way."
Laurent Ferrier: "If I could only buy one, I would go for a Rolex Daytona. If you really want to start a collection, it’s probably going to have to be with something simple, so the best way is to go to an auction and try to find original 50-year-old pieces that are still in good condition. That’s a very easy way to start."
Så sant. Men nu kommer folk påstå att det inte stämmer, man får inte säga att Rolex är kvalitet här, då kommer @Aurum och trollar med CertinaFör att föregå "Rolex är överskattade" bla bla bla - kommentarerna:
https://www.hodinkee.com/articles/t...ur-what-watch-theyd-recommend-for-under-10000
Haha tror nog inte att någon i seriös ton kan påstå att byggkvaliteten och pålitligheten i ett Rolex urverk inte är fantastisk bang for the buck jämfört med andra tillverkare. Samtliga urverk är inhouse och extremt pålitliga, finns ju liksom ingen anledning för dem att ägna sig åt massa avancerade komplikationer och annat lull, Rolex är bäst på det de gör, varför ändra ett vinnande koncept? Detta i kombination med tidernas smartaste marknadsföring gör dem populärast helt enkeltSå sant. Men nu kommer folk påstå att det inte stämmer, man får inte säga att Rolex är kvalitet här, då kommer @Aurum och trollar med Certina![]()
Vissa verkar tro att det är en evig högkonjunktur. Jag själv är lite mer pessimistiskt lagd...
Bra klockor? Absolut. Men "fantastisk bang for the buck"?Haha tror nog inte att någon i seriös ton kan påstå att byggkvaliteten och pålitligheten i ett Rolex urverk inte är fantastisk bang for the buck jämfört med andra tillverkare. Samtliga urverk är inhouse och extremt pålitliga, finns ju liksom ingen anledning för dem att ägna sig åt massa avancerade komplikationer och annat lull, Rolex är bäst på det de gör, varför ändra ett vinnande koncept? Detta i kombination med tidernas smartaste marknadsföring gör dem populärast helt enkelt
"fantastisk bang for the buck"Haha tror nog inte att någon i seriös ton kan påstå att byggkvaliteten och pålitligheten i ett Rolex urverk inte är fantastisk bang for the buck jämfört med andra tillverkare. Samtliga urverk är inhouse och extremt pålitliga, finns ju liksom ingen anledning för dem att ägna sig åt massa avancerade komplikationer och annat lull, Rolex är bäst på det de gör, varför ändra ett vinnande koncept? Detta i kombination med tidernas smartaste marknadsföring gör dem populärast helt enkelt
Jämfört med tillverkare i samma prisklass jaBra klockor? Absolut. Men "fantastisk bang for the buck"?
"fantastisk bang for the buck"
Njae, Jag är inte säker på att så många håller med dig
Hur många tror du köper en tex en Seadweller för över 100k för att urverken är pålitliga?
Jag skulle tro att 99% av Rolex ägarna skiter fullständigt i urverken.
Där håller jag nog inte med, om vi hade pratat om AP som ett exempel så skulle jag nog hålla med dig. Köper du vissa AP modeller och vet hur känsliga dom är så skiter du nog i urkerket och köper för du gillar modellen och lutar dig på garantin osv."fantastisk bang for the buck"
Hur många tror du köper en tex en Seadweller för över 100k för att urverken är pålitliga?
Jag tror definitivt inte att 99% av ägarna skiter i urverket, skulle vara kul att veta vad du fått den siffran ifrån. Jag gissar att stabiliteten i urverken spelar in i viss mån. Hur många tillverkare ger 5 års World wide garanti och det är ju känt att en Rolex ägare servar sin klocka i snitt var tionde år numera (enligt Rolex själva), det blir ju då ett ganska bekymmerslöst liv att äga en Rolex, den bara tickar på och tål att användas aktivt, det gör inte alla lyxtillverkares urverk direkt"fantastisk bang for the buck"
Jag tror just bekymmersfriheten är grejen. Man tänker inte så mycket på Rolex verk, de tuffar på. Prisvärt? Det får man bestämma själv.Jag tror definitivt inte att 99% av ägarna skiter i urverket, skulle vara kul att veta vad du fått den siffran ifrån. Jag gissar att stabiliteten i urverken spelar in i viss mån. Hur många tillverkare ger 5 års World wide garanti och det är ju känt att en Rolex ägare servar sin klocka i snitt var tionde år numera (enligt Rolex själva), det blir ju då ett ganska bekymmerslöst liv att äga en Rolex, den bara tickar på och tål att användas aktivt, det gör inte alla lyxtillverkares urverk direkt
Omega har ju lika bra urverk som Rolex, om inte bättre, för halva priset
Jaså? Det återstår att se, svårt att uttala sig om hållbarheten i nya urverk. Omega hade ju en hel del problem med de första versionerna av 2500. Ingen vet hur bra de nya verken går om 30 år.Omega har ju lika bra urverk som Rolex, om inte bättre, för halva priset
Har omegas tidigare urverk varit dåliga?Jaså? Det återstår att se, svårt att uttala sig om hållbarheten i nya urverk. Omega hade ju en hel del problem med de första versionerna av 2500. Ingen vet hur bra de nya verken går om 30 år.
Skynda ställ er på väntelista. Den kommer vara ännu längre 2 augusti?Ett tips på kommande priser jag går inte in på märken se nedan.
Bästa kunder,
Flertalet märken kommer genomföra prisjusteringar den 1 augusti.
//Simon
Nää det blir väntelista på omegaSkynda ställ er på väntelista. Den kommer vara ännu längre 2 augusti?
Nää det blir väntelista på omega![]()
Bullshit
Jag fick oxå visa mitt kort när jag ville korta min länk på min Batman. Hade precis köpt den ifrån en gråhandlare så jag hade allt med. Det roliga var att de höjde på ögonbrynen då certet var stämplat i en butik i Indien. Jag sa bara att de säljer ju Rolex där oxå, då blev de tysta och jag fick pröjsa 500kr för några minuters jobb.
Tror Nymans också tar 500kr om klockan ej är köpt där? Dock har jag inte behövt betala för mina länkbyten/kortningar, som tur är.
Rob E ville ha 450kr men då tackade jag bara nej.