• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Skärmavbild 2021-04-07 kl. 12.31.22.png

Bästa uppdateringen Rolex har att bjuda på i år.
 

morran

Omega
2-Faktor
Exp1 som 36mm är ju magiskt! Trodde dock med tanke på att Rolex haft en tendens senaste åren att göra klockorna större att detta var uteslutet.
Jag gillar 36mm bättre men jag får ändå känslan att det är fler som gillar 39 över 36mm.
 

Onster

Breitling
Besviken på nya Explorer 1an. Har planerat länge på att slå till på en men avvaktat eftersom jag velat ha den med de nya 3235 verket. Testade 39an och den satt perfekt, så 36mm blir nog för litet för mig. Kul dock för de som kan bära 36mm speciellt med tanke på att de även sänkte priset på den. Däremot ser two tone hemsk ut imo, Rolex har i princip en gratis R&D-avdelning med alla spekulationer. Och att göra en 36a i klassisk design plus en vit tavla som de cirkulerat bilder på i en 39 eller 41mm måste ju varit 10x mer populärt än att producera en "Bergsbestigar-klocka" i halvguld..
 

koze

Panerai
2-Faktor
Nya GMT på Oyster och Explorer 36 var kanon. Är det överhuvudtaget meningsfullt att skriva upp sig eller hur är det nuförtiden? Har ringt till AD på andra släpp och förnedrat mig, så är inte supersugen på att göra det i år också :bag:
 

Larstl

Omega
Glädjer mig fruktansvärt åt att släppet av en stål 36 mm Explorer I, men är ärligt talat lite oförstående över Two-Tone-versionen. Däremot; Är det någon som förstår om det är någon skillnad mellan den nya Ref. och den gamla 14270, eller har de bara väckt den gamla till liv igen?
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Jag alskar Rolex, all samlad “varldsexpertis”, var det ngn som gissade halften “ratt” ? jag ar konservativ och tycker de ej ska tokslappa for mkt, small continious improvements is the name. Forra svangens OP, var winners, denna gang med “vilda tavlor”, not so much. Xtra kul ar de som haft flis och hoardat John Mayers, om man far vara lite skadeglad. Bast: att de beholl stal bezel pa Exp II, samst 2 tone Explorer...
 

bbnd

Omega
Jag alskar Rolex, all samlad “varldsexpertis”, var det ngn som gissade halften “ratt” ? jag ar konservativ och tycker de ej ska tokslappa for mkt, small continious improvements is the name. Forra svangens OP, var winners, denna gang med “vilda tavlor”, not so much. Xtra kul ar de som haft flis och hoardat John Mayers, om man far vara lite skadeglad. Bast: att de beholl stal bezel pa Exp II, samst 2 tone Explorer...
2 tone exp1 är obeskrivligt fånigt, faktiskt.
 
Topp