• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

PE76

Cartier
2-Faktor
Är inte tillräckligt bevandrad ännu för att tycka att något annat än Explorer II samt Submariner. Men till frågan: Det verkar ju finnas massa olika modellnummer, t.ex. 16610. Funderade på om det gör någon skillnad, typ som med Tudor Pelagos som har två olika urverk att utgå från.

Har hört att en gångbar taktik är att köpa en kopia och ha den riktiga duktigt förvarad någonstans?

Gissar att svaret ändå blir ett unisont Nej om jag säger en ny Submariner date, så jag ställer motfrågan: Finns det någon Rolex dykare under 100k i nypris som man kan få tag på? Antar att detta också är nej, men om man inte frågar får man inte veta
Köp ALDRIG en kopia. Punkt. Ska man köpa en klocka ska man använda den också. Annars kan man lika gärna låta bli.
 

Bonumm

Panerai
Hahaha va? Du menar att man skulle gå runt med en kopia på armen och ha en riktig i ett bankfack? Vad är poängen med det, att man externt ska se ut som en idiot medan man i hemlighet köpt en klocka som man enbart köpt för att den förhoppningsvis ska öka i värde, eller är planen att man ska säga "näää eeh jag har en äkta i bankfack, jag lovar, vill bara inte använda den så jag kör kopia på armen istället"?
Han som jag köpte min 116500 utav hade köpt en fejk som han hade på sig. Originalet var helt orörd med all plast kvar. Han vågade inte ha den på sig för han var rädd att den skulle repas och då får mindre för den. Han jobbade som målare och var rädd att den skulle få färg på sig efter jobbet också.
Kopian var riktigt usel också. Man såg att det var en kopia på meterns avstånd.

Var lite nojig att köpa en klocka utav en som köpt en fakerolle. Men klockan som jag köpte var ju ok så jag släppte det.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Han som jag köpte min 116500 utav hade köpt en fejk som han hade på sig. Originalet var helt orörd med all plast kvar. Han vågade inte ha den på sig för han var rädd att den skulle repas och då får mindre för den. Han jobbade som målare och var rädd att den skulle få färg på sig efter jobbet också.
Kopian var riktigt usel också. Man såg att det var en kopia på meterns avstånd.

Var lite nojig att köpa en klocka utav en som köpt en fakerolle. Men klockan som jag köpte var ju ok så jag släppte det.
Plot twist... Den är också fake 😬
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Han som jag köpte min 116500 utav hade köpt en fejk som han hade på sig. Originalet var helt orörd med all plast kvar. Han vågade inte ha den på sig för han var rädd att den skulle repas och då får mindre för den. Han jobbade som målare och var rädd att den skulle få färg på sig efter jobbet också.
Kopian var riktigt usel också. Man såg att det var en kopia på meterns avstånd.

Var lite nojig att köpa en klocka utav en som köpt en fakerolle. Men klockan som jag köpte var ju ok så jag släppte det.
Har man inte råd med att få skador på sin Rolex har man köpt en för dyr klocka, simple as that.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Hört/lest om flere som har en fake klokke på handen og en ekte i safen. Troligen det mest idiotiske någon någonsin har gjort.
Helt fine å kjöpe en klokke for investering og låse den inn i en safe om man önsker det, även om det ikke er noe jeg hadde gjort selv. Men kjöp en Seiko eller nånting annat billigt å ha på armen, ikke en fake Rolex.

Går du rundt med en fake Rolex og säger du har en äkta hemma kommer jeg troligen skratta av deg hele veien hjem 🙂
 

OC_Peter

Omega
2-Faktor
Mycket om Explorer. Här är en upp ljusare screen shot från hemsidan. Ser ju ut som ljusa bezel siffror på mörk bakgrund, således keramisk bezel. 24h pilen är mörk möjligen grön. Tankar?
tmp_1617739501764.jpg
tmp_1617739496463.jpg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vilket humoristiskt antiklimax detta blev, Explorer II ser ju mer eller mindre exakt ut som den föregående modellen, t.om. samma storlek (antar att de kanske pillat lite med luggar och sånt men). Explorer I endast i 36 mm. Tvåtons var ju lite lustigt men nej.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Kollegor, jag har haft ögonen på en Datejust 126234 men tänkt vänta med köp till efter Watches and Wonders, utifall att något mer intressant skulle dyka upp. Nu slogs jag av tanken att en prishöjning kan komma i samband med att nyheterna presenteras.

Ny Explorer tycks ju bli huvudnyheten och kommer inte påverka mina planer, däremot skulle jag gärna ha koll på såväl Tudors nyheter som eventuella nya tavlor till DJ innan eventuellt köp. Vad tänker ni? Stort tack!

A3720938-5C3F-47DA-A182-C77C741B4750.jpeg

61D08B5B-52B1-4DC0-9986-CCE14EAAB228.jpeg

Det här var ju inte en ointressant tavla, eller vad tycker ni?
 
Topp