• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Sportar Cermit idag

IMG_1336.jpeg
 

Gmtmaster

Cartier
Hej tråden!
har lämnat in min Daytona 16520 för service och fick ett förslag på:
Service, krona, värderingsintyg men utan polering på 15.200kr.
I mailet står det att priset gäller förutsatt att dom behåller dom delarna som byts ut. Jag mailade tillbaka och frågade vad skillnaden blir om jag väljer att behålla dom utbytta delarna och fick till svar att då går priset upp med 40%!! Jag vet inte men jag tycker det är bra svettigt påslag för att få behålla orginal delarna.
Vad säger panelen? Nån med erfarenhet i ämnet?
14CFCD68-7621-4C58-8337-6BAB45D15B5C.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hej tråden!
har lämnat in min Daytona 16520 för service och fick ett förslag på:
Service, krona, värderingsintyg men utan polering på 15.200kr.
I mailet står det att priset gäller förutsatt att dom behåller dom delarna som byts ut. Jag mailade tillbaka och frågade vad skillnaden blir om jag väljer att behålla dom utbytta delarna och fick till svar att då går priset upp med 40%!! Jag vet inte men jag tycker det är bra svettigt påslag för att få behålla orginal delarna.
Vad säger panelen? Nån med erfarenhet i ämnet?
14CFCD68-7621-4C58-8337-6BAB45D15B5C.jpeg
Jag vet inte vad man ska säga om detta. Delarna bör ju hänga med dig hem som en del av fullset serviced Daytona för 15K.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej tråden!
har lämnat in min Daytona 16520 för service och fick ett förslag på:
Service, krona, värderingsintyg men utan polering på 15.200kr.
I mailet står det att priset gäller förutsatt att dom behåller dom delarna som byts ut. Jag mailade tillbaka och frågade vad skillnaden blir om jag väljer att behålla dom utbytta delarna och fick till svar att då går priset upp med 40%!! Jag vet inte men jag tycker det är bra svettigt påslag för att få behålla orginal delarna.
Vad säger panelen? Nån med erfarenhet i ämnet?
14CFCD68-7621-4C58-8337-6BAB45D15B5C.jpeg
Är detta på Krons / Nymans?

Testa en annan AD i så fall
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hej tråden!
har lämnat in min Daytona 16520 för service och fick ett förslag på:
Service, krona, värderingsintyg men utan polering på 15.200kr.
I mailet står det att priset gäller förutsatt att dom behåller dom delarna som byts ut. Jag mailade tillbaka och frågade vad skillnaden blir om jag väljer att behålla dom utbytta delarna och fick till svar att då går priset upp med 40%!! Jag vet inte men jag tycker det är bra svettigt påslag för att få behålla orginal delarna.
Vad säger panelen? Nån med erfarenhet i ämnet?
14CFCD68-7621-4C58-8337-6BAB45D15B5C.jpeg
Varför vill man ens behålla utslitna slitagedelar i ett massproducerat verk?
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Var inne på fredagstråden, dök upp ett par fina vintage rållar. Det slog mig då, Rolex har tagit samma väg som Breitling? Nämligen att dom äldre referenserna är finare än dom nya? Vad tycker tråden?
Har det inte alltid varit så?
Edit: Jag är inne på att göra mig av med 114060 och kanske något mer för något mer spännande.
 

Viskan

Panerai
2-Faktor
Var inne på fredagstråden, dök upp ett par fina vintage rållar. Det slog mig då, Rolex har tagit samma väg som Breitling? Nämligen att dom äldre referenserna är finare än dom nya? Vad tycker tråden?
Handlar väl också om vad man föredrar. Jag gillar vintage överlag och har några Rolex som jag trivs med. Jag har aldrig ägt någon ny Rolex men testat i butik. Jag har lite svårare att knyta an till nya klockor och de brukar säljas ganska snabbt😎
 

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag vet inte, är inte speciellt kunnig inom Rolex. Undrar bara vad tråden tycker, med tanke på att vad än Rolex släpper så säljs det som smör.
Min uppfattning är att det är väldigt beroende modell. Tycker väl generellt att det nästan bara är suben och kanske någon daytona som är lite roligare i äldre ref. (möjligtvis Exp.2 och Exp.1 1016)
Annars så tycker jag DJ/OP/Exp.1 blivit bättre med senaste ref.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Var inne på fredagstråden, dök upp ett par fina vintage rållar. Det slog mig då, Rolex har tagit samma väg som Breitling? Nämligen att dom äldre referenserna är finare än dom nya? Vad tycker tråden?
Beror ju på hur man definierar fin.
Jag gillar generellt sett äldre refernser även om jag även äger moderna. Om man ska se på mitt köpbeteende senaste åren så lutar det mer åt vintage. Nackdelen är ju att man måste vara lite försiktigare samt ha större plånbok när det är dags för service.
 
Topp