• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daniel_st

Cartier
Man slutar väl inte marknadsföra bara för att det går bra? Låter lite som att sluta springa bara för att man leder loppet. Effektiv taktik om man vill bli omsprungen dvs :cigar:
Nej såklart men tänkte de kanske möjligen skulle råka finnas en liten liten chans att tillgängligheten ökat i takt med att också reklam för modellen ökat. Men icke allså.
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
God förmiddag tråden 👌
884BFF38-4B7E-40A9-8988-0EA6CC7A6036.jpeg
 

PG1891

Omega
Skulle någon kunna förklara storyn bakom denna, och om det finns fler varianter av denna typ - svarta subbar med konstiga färgdetaljer?

1633178324621.png
 

BankAnden

Panerai
Skulle någon kunna förklara storyn bakom denna, och om det finns fler varianter av denna typ - svarta subbar med konstiga färgdetaljer?

1633178324621.png
Det där en en custom från Black Venom (du ser det på den lilla logga ovanför Submariner).

Spontant var jag rätt säker att det var en custom från Wildman NYC, då dom gjort rätt många svarta och kändes som deras stuk. Spana in på Instagram om du inte känner till.

Annars har du också Pro Hunter-serien som har en drös svarta Rolex
 

PG1891

Omega
Det där en en custom från Black Venom (du ser det på den lilla logga ovanför Submariner).

Spontant var jag rätt säker att det var en custom från Wildman NYC, då dom gjort rätt många svarta och kändes som deras stuk. Spana in på Instagram om du inte känner till.

Annars har du också Pro Hunter-serien som har en drös svarta Rolex

Tack! Mycket märkligt utförande.
 

Prefab

Cartier
Man slutar väl inte marknadsföra bara för att det går bra? Låter lite som att sluta springa bara för att man leder loppet. Effektiv taktik om man vill bli omsprungen dvs :cigar:
Reklam för de redan frälsta som har en fot inne och som får förtur hos AD:s, samtidigt som inget finns att köpa för nya/yngre fans som blir utskrattade när de besöker en AD låter som en katastrofal strategi på sikt..

En gissning är väl att en annan high-end volymtillverkare kommer att lägga beslag på många potentiella rolexköpare. Till slut tröttnar folk och får nya favoritmärken. Alla företag vet att det inte räcker att behålla kundgruppen man redan har. Man måste få nya kunder och nya fans också..

Frågan är väl också om det är så hälsosamt för en tillverkares rykte när det de producerar mer och mer ses som ett spekulationsobjekt? Klockor ska bäras och inte ligga i bankfack.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Reklam för de redan frälsta som har en fot inne och som får förtur hos AD:s, samtidigt som inget finns att köpa för nya/yngre fans som blir utskrattade när de besöker en AD låter som en katastrofal strategi på sikt..

En gissning är väl att en annan high-end volymtillverkare kommer att lägga beslag på många potentiella rolexköpare. Till slut tröttnar folk och får nya favoritmärken. Alla företag vet att det inte räcker att behålla kundgruppen man redan har. Man måste få nya kunder och nya fans också..

Frågan är väl också om det är så hälsosamt för en tillverkares rykte när det de producerar mer och mer ses som ett spekulationsobjekt? Klockor ska bäras och inte ligga i bankfack.
Svag analys som motsäger allt som pågår just nu.
 

Prefab

Cartier
Svag analys som motsäger allt som pågår just

Så du menar att det inte alls stämmer att samma stamkunder köper Rolex efter Rolex och sen inte helt sällan säljer vidare dem till överpriser, samtidigt som förstagångsköparna sällan får chansen och antingen tvingas köpa till överpris av nämnda stamkunderna,
av gråhandlare eller väljer ett annat märke?

Jag har inget emot Rolex som märke, men naturligtvis är detta inte en vettig taktik på sikt av en volymtillverkare. Rolex är liksom inte Patek eller AP. Inledningsfrågan var vem man gör reklam för och varför och det kan man faktiskt fundera över. Vad gör man för att vinna nya kunder?
 
Senast ändrad:

FlipSwede

Rolex
Så du menar att det inte alls stämmer att samma stamkunder köper Rolex efter Rolex och sen inte helt sällan säljer vidare dem till överpriser, samtidigt som förstagångsköparna sällan får chansen och antingen tvingas köpa till överpris av nämnda stamkunderna,
av gråhandlare eller väljer ett annat märke?

Jag har inget emot Rolex som märke, men naturligtvis är detta inte en vettig taktik på sikt av en volymtillverkare. Rolex är liksom inte Patek eller Audemars P. Inledningsfrågan var vem man gör reklam för och varför och det kan man faktiskt fundera över. Vad gör man för att vinna nya kunder?

Da det ar mer eller mindre omojligt att salja nagot som ar massproducerat till overpris sa faller den teorin omgaende.
De (och i stort sett alla andra varor som gar att kopa pa mer an ett stalle) saljs till marknadspris.

Varfor skulle man vilja ha mer kunder? Det finns val AF over hela varlden sa det racker och blir over?

Varfor dessa AFs beter sig som de gor far du val fraga dem om. Det har ju ingenting med Rolex som tillverkare att gora.
En formodligen helt vansinnigt felaktig gissning av mig ar att de som alla andra foretag gor vad de kan for att maximera sin profit. Dumma vore de annars
 
Jag har en fråga om mitt servicekort.
Har ni sett att datumet ser ut såhär förut?
Jag hr bara sett (bilder ska sägas) när det skrivs ut som vanligt; ”2021-10-03” t ex.

Är allt det här som det ska?

9FDC118D-7F28-4C66-B651-423F7A37A9C8.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Nej, menar det.
Jag postade samma på Rolexforums.com och där verkar de inte så oroliga, men man blir ju alltid lite nojig över att allt inte är som det ska när man inte skickat iväg den själv.

På Rolexforums är många enligt mig väldigt kunniga, så dem vet med all säkerhet bättre än mig. Det enda jag kan säga är att jag precis som dig aldrig sett dem skriva så. Men det kanske är något nytt? Jag skulle dock precis som du reagerat på det.
 
Topp