• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Börjar vända i detta fallet...oyster är bra på pepsi!!! Blir nog att beställa.

Nog för att det finns andra klockor som också är bra men när ljuset faller rätt och denna glittrar till i spegeln så är den svårslagen 😍

07DDEA9C-83E6-4F2D-92DE-27CFE2B657B9.jpeg
 

mario1971

Rolex
Fyra år av samling gav sådana effekter. ⬇️ Jag saknar verkligen Daytona, som jag fortfarande väntar på. Och till efterrätt kommer jag om ett eller två år att tänka på Day Date, efter att jag köpt det kommer jag officiellt att kunna gå i pension från min klocka. :)

Rolex rockar! 💪
20220714_212604-COLLAGE.jpg
 

lord_hw

Omega
Fyra år av samling gav sådana effekter. ⬇️ Jag saknar verkligen Daytona, som jag fortfarande väntar på. Och till efterrätt kommer jag om ett eller två år att tänka på Day Date, efter att jag köpt det kommer jag officiellt att kunna gå i pension från min klocka. :)

Rolex rockar! 💪
Härligt! Imponerande på 4 år. Vad började du med och har du lyckats undvika flipparsjukan 😁
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Fyra år av samling gav sådana effekter. ⬇️ Jag saknar verkligen Daytona, som jag fortfarande väntar på. Och till efterrätt kommer jag om ett eller två år att tänka på Day Date, efter att jag köpt det kommer jag officiellt att kunna gå i pension från min klocka. :)

Rolex rockar! 💪
20220714_212604-COLLAGE.jpg

Om du fick bara välja en? :D
 

Kriskap

Breitling
Hur upplever ni statusen kring väntelistor på Rolex klockor?
Har själv haft kontakt med en AD som inte tar emot intresseanmälan längre, inte ens på Rolex bluesy: 126613LB.

Men nu en vecka senare hörde de av sig att de hade en till mig och att jag får köpa den. Har jag vunnit lotteriet eller bara svalt intresse helt plötsligt?
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Hur upplever ni statusen kring väntelistor på Rolex klockor?
Har själv haft kontakt med en AD som inte tar emot intresseanmälan längre, inte ens på Rolex bluesy: 126613LB.

Men nu en vecka senare hörde de av sig att de hade en till mig och att jag får köpa den. Har jag vunnit lotteriet eller bara svalt intresse helt plötsligt?
Halvguldsub har aldrig varit lika svår att få tag i jämfört med stål.
 

SportRolex

Cartier
2-Faktor
Upplevt samma men just i detta fallet tänkte jag på att det även var stängt för intresseanmälan på halvguld och veckan efter hade de plötsligt en.
Noterar att den går för 30-40% mer på detta forum och chrono24
Att den ligger ute för 30-40 % är en sak men att den verkligen går för det har jag väldigt svårt att tro, att den ens går över list i dagsläget
 

Angeli

Rolex
2-Faktor
Hur upplever ni statusen kring väntelistor på Rolex klockor?
Har själv haft kontakt med en AD som inte tar emot intresseanmälan längre, inte ens på Rolex bluesy: 126613LB.

Men nu en vecka senare hörde de av sig att de hade en till mig och att jag får köpa den. Har jag vunnit lotteriet eller bara svalt intresse helt plötsligt?
Vilken Ad?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Hur upplever ni statusen kring väntelistor på Rolex klockor?
Har själv haft kontakt med en AD som inte tar emot intresseanmälan längre, inte ens på Rolex bluesy: 126613LB.

Men nu en vecka senare hörde de av sig att de hade en till mig och att jag får köpa den. Har jag vunnit lotteriet eller bara svalt intresse helt plötsligt?

Ganska övertygad om att det är annorlunda nu mot några månader bakåt i tiden.

Det faktum att man inte längre helt säkert har xx% vinst direkt bara av att hämta ut en ny Rolex lär rensa ut en del lyckosökare ut väntelistan. Butiker kommer nog köra på
”listan stängd” ett tag till men förmodligen betydligt lättare att få tag på klockor framöver.

Fantastiskt för oss som faktisk köper klockor för att använda.

Edit: detta är ämne för en annan tråd, sorry
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Hur upplever ni statusen kring väntelistor på Rolex klockor?
Har själv haft kontakt med en AD som inte tar emot intresseanmälan längre, inte ens på Rolex bluesy: 126613LB.

Men nu en vecka senare hörde de av sig att de hade en till mig och att jag får köpa den. Har jag vunnit lotteriet eller bara svalt intresse helt plötsligt?

Upplevt samma men just i detta fallet tänkte jag på att det även var stängt för intresseanmälan på halvguld och veckan efter hade de plötsligt en.
Noterar att den går för 30-40% mer på detta forum och chrono24

Ganska övertygad om att det är annorlunda nu mot några månader bakåt i tiden.

Det faktum att man inte längre helt säkert har xx% vinst direkt bara av att hämta ut en ny Rolex lär rensa ut en del lyckosökare ut väntelistan. Butiker kommer nog köra på
”listan stängd” ett tag till men förmodligen betydligt lättare att få tag på klockor framöver.

Fantastiskt för oss som faktisk köper klockor för att använda.

Edit: detta är ämne för en annan tråd, sorry
Var och varannan gång jag har varit inne hos AD senaste året har dom haft både halvguld och helguld sub har i montern. Har också sett att dom har legat kvar i minst en vecka utan att säljas så även om dom säljs över list utomlands och några tror dom kan sälja dom långt över list här på ks har dom aldrig varit svåra att få tag på.

Varför AD ibland säger att listan är stäng på modeller som det inte ens finns en lista på kan jag inte svara på, men det kan jo vara så enkelt att dom vill ha några klockor som kommer in till butiken innan dom säljs.
 
Topp