• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ernesto

Patek
2-Faktor
88AD5470-21AC-4C2B-B2E0-BF81C4F4ADB1.jpeg
 

LeSturque

Omega
Är det någon som vet hur läget ser ut med ”kölista” hos AD för Rolex submariner för närvarande? Som jag förstått det har andrahandsmarknaden börjat vända nedåt men reflekteras detta i tillgängligheten hos återförsäljare?
 

FlipSwede

Rolex
Är det någon som vet hur läget ser ut med ”kölista” hos AD för Rolex submariner för närvarande? Som jag förstått det har andrahandsmarknaden börjat vända nedåt men reflekteras detta i tillgängligheten hos återförsäljare?
Kostar det mer begagnat an nytt sa kan du nog rakna ut hur det ser ut med tillganglighet hos din AF.

Men givetvis sa ska du fraga hos din/dina AF.Det kostar inget och fragar du inte sa far du heller inget svar fran de enda vars svar faktiskt betyder nagot
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är det någon som vet hur läget ser ut med ”kölista” hos AD för Rolex submariner för närvarande? Som jag förstått det har andrahandsmarknaden börjat vända nedåt men reflekteras detta i tillgängligheten hos återförsäljare?
Det finns en tråd för kölistor mm.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Är det någon som vet hur läget ser ut med ”kölista” hos AD för Rolex submariner för närvarande? Som jag förstått det har andrahandsmarknaden börjat vända nedåt men reflekteras detta i tillgängligheten hos återförsäljare?
Finns en tråd som tar upp kölistor och värdespekulation:
 

ted

Omega
2-Faktor
Korspostar från tråden snabba svar vintage.
Kanske hamnar mer rätt här..

Sitter och tittar på c24 på submariner 16800.
Letar efter en av de tidigare från 80-83 med målade tavlor ser då att vissa saknar open6 och 9. Vad är det som gör att ett datumhjul byts ut? Slits de på något sätt? Eller ska man vara orolig för mekanisk åverkan typ vattenskada?
 

_bb58_

Cartier
Jag tänkte kolla om det är någon som vet hur det ser ut med listor och väntetider för en Op 31mm. Krons uppger bara att det är lista men de vill inte säga hur lång väntetid det är.
 

PNM

Panerai
Jag har observerat att textfärgen på vridringen på 16618 och 16718 är gul snarare än guld och därmed skär sig mot metallen, men på vissa försäljningsobjekt ser texten mer ut att vara guld/ samma ton som boetten. Är det bara ljussättningen som spelar ett spratt, alternativt solblekning, eller justerade Rolex textfärgen vid något tillfälle?
 
Senast ändrad:

jamesfranco

Audemars
Friends Of KS
Jag har observerat att textfärgen på vridringen på 16618 och 16718 är gul snarare än guld och därmed skär sig mot metallen, men på vissa försäljningsobjekt ser texten mer ut att vara guld/ samma ton som boetten. Är det bara ljussättningen som spelar ett spratt, alternativt solblekning, eller justerade Rolex textfärgen vid något tillfälle?
Exempelbilder 👍
 
Topp