Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inget bra svar men en fråga, om allt är som det ska med driften i verket, hur mycket kostar det då att göra en täthetsservice för att den ska blir fullt användningsbar?Tjena. Det här är kanske huvudsakligen inte en fråga likt "vad är den värd", utan lite mer generellt om den här sea-dwellern. Den har varit ute två gånger nu på auktion utan ett bud. Jag är sugen på den, men blir lite konfunderad av just det. Priset är ok, fast... Enligt pantbanken är den öppnad och kontrollerad men inte provtryckt, men de vet inte när den servades senast. Den ska "gå som den ska".
Några tankar?
![]()
ROLEX Sea-Dweller herrklocka
Utropspris: 85000 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2025-02-08 14:33:54. Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Hoppas att det är rätt tråd.
Ingen aningInget bra svar men en fråga, om allt är som det ska med driften i verket, hur mycket kostar det då att göra en täthetsservice för att den ska blir fullt användningsbar?
Brukar ligga på 2-3000Inget bra svar men en fråga, om allt är som det ska med driften i verket, hur mycket kostar det då att göra en täthetsservice för att den ska blir fullt användningsbar?
Hos en AD eller en urmakare som kan hantera Rolex?Brukar ligga på 2-3000
Fråga Nymans?Hur svår kan en Yacht Master stål/stål (ref 126622) tänkas vara att få tag på från AD (Nymans)? Enda köphistoriken jag har från tidigare där är en DJ (som jag har kvar).
De verkar inte vara särskilt mkt dyrare lätt beggade, men hade varit kul att plocka ut en helt ny. Fyller 30 i år, hade varit ännu roligare att ha datumet på certet.
Yes, ska förbi och fråga men har inte möjlighet förrän om +1v, så tänkte kolla av läget lite innan.Fråga Nymans?
De lär väl vara den som avgör ändå
En sån lär du kunna plocka ut ganska snabbt. Kanske t o m direkt om de har ett ex inne.Hur svår kan en Yacht Master stål/stål (ref 126622) tänkas vara att få tag på från AD (Nymans)? Enda köphistoriken jag har från tidigare där är en DJ (som jag har kvar).
De verkar inte vara särskilt mkt dyrare lätt beggade, men hade varit kul att plocka ut en helt ny. Fyller 30 i år, hade varit ännu roligare att ha datumet på certet.
Du är nog inte ensam om dilemmat. Jag har också en 124270 och har sneglat mot en femsiffrig sub, men länken är som du säger från en annan tidsepok vilket skaver lite. Jag har inte kommit dit att jag uppskattar patina, död lume och rassliga länkar, men har gått från att tycka att en klocka ska vara 40mm+ till att uppskatta den mindre Exp36, så jag är väl på god väg i min klockmognad.Hur stor skillnad gör SEL för "den solida" känslan av en länk?
Jag har varit/är sugen på att testa femsiffrig sub. Hade en 124060 tidigare som jag upplevde som lite för stor och "flashig" så den fick lämna och jag skaffade mig en Explorer. Bästa beslutet jag tagit! Men nu är jag sugen på en Sub igen och sneglar mot femsiffriga reffar med datum. Testade en 16610 första gången idag och storleksmässigt var den fantastisk. Tycker den bär mycket skönare/bättre än en sexsiffrig.
MEN!
Länken var verkligen inte något som föll mig i smaken. Alldeles för ranglig och länken kändes inte alls kul. Vet att vissa kanske tycker att det är en del av charmen, men för mig funkade det inte alls. Något som jag verkligen uppskattade med min 124060 och med min Explorer är den gedigna länken. Tycker att den är så ruskigt bra och kan nog faktiskt inte tänka mig att äga en Sub med lika rasslig länk som den jag testade. Det var dock en tidig 16610 utan SEL, så till frågan - om jag försöker hitta en senare 16610 med SEL, hur stor skillnad kommer det att göra för den solida känslan avseende länken? Eller kommer den att vara fortsatt "rasslig" och jag är helt enkelt förpassad till valet mellan komforten med en femsiffrig ref och den gedigna länken på sexsiffriga?
Lägger till en bild på Explorer med härlig länk!
![]()
Måste fråga här. Köpte en Rolex hos AD för några veckor sedan och på kvittot står vad jag trott är serienummer som är 7 tecken långt. Detta serienummer matchar det på klockans rehaut. Det serienummer som står på mitt garantikort är dock 8 tecken långt och helt annat. Vad är faktiskt min klockas serienummer och var hittar jag det? Jag hade för mig att det sitter serienummer på casen mellan luggarna, men jag undrar då vad den kombination på kvittot och klockans rehaut är om inte serienummer.
Får kontakta min AD. Kanske räcker med ett nytt garantikort. Väntade ändå 7 månader på klockan så man hade ju hoppats att allt var i sin ordning.Rehaut ska stämma med det på garantikort. Någon som gjort en blunder vid försäljning.
Köpte du en ny eller begagnad klocka?Måste fråga här. Köpte en Rolex hos AD för några veckor sedan och på kvittot står vad jag trott är serienummer som är 7 tecken långt. Detta serienummer matchar det på klockans rehaut. Det serienummer som står på mitt garantikort är dock 8 tecken långt och helt annat. Vad är faktiskt min klockas serienummer och var hittar jag det? Jag hade för mig att det sitter serienummer på casen mellan luggarna, men jag undrar då vad den kombination på kvittot och klockans rehaut är om inte serienummer.
Nytt garantikort kommer du inte få.Får kontakta min AD. Kanske räcker med ett nytt garantikort. Väntade ändå 7 månader på klockan så man hade ju hoppats att allt var i sin ordning.
Köpte helt ny i Rolexbutik så ingen snurrig gråhandlare involverad.Köpte du en ny eller begagnad klocka?
Om begagnad är det väl det lätt att antaga fel box plockades fram vid försäljningen.
Ring din ÅF
Det låter ju faktiskt rimligt. Sant det du säger. Stackars gubbeNytt garantikort kommer du inte få.
Gäller att de letar fram det som tillhör dig. Förmodligen sitter en till gubbe i samma, situation som du.
Dvs du har hans och han har ditt kort
Finns ju gott om ÅFs som säljer begKöpte helt ny i Rolexbutik så ingen snurrig gråhandlare involverad.
Får kontakta min AD. Kanske räcker med ett nytt garantikort. Väntade ändå 7 månader på klockan så man hade ju hoppats att allt var i sin ordning.
Nytt garantikort kommer du inte få.
Gäller att de letar fram det som tillhör dig. Förmodligen sitter en till gubbe i samma,situation som du.
Dvs du har hans och han har ditt kort
Ringde dem. Ska ta med mig allt till butik så ska dem "titta på det". Intressant första upplevelse med AD må jag säga hahahaI och med att det är så tätt inpå försäljning så kan dom lösa ett nytt garantikort från Rolex om inte det rätta ligger kvar.
Brukar dock ta ett par månader.
Det var något nytt för mig.I och med att det är så tätt inpå försäljning så kan dom lösa ett nytt garantikort från Rolex om inte det rätta ligger kvar.
Brukar dock ta ett par månader.
Bäst du går förbi Specsavers och tar med glosögon åt personalenRingde dem. Ska ta med mig allt till butik så ska dem "titta på det". Intressant första upplevelse med AD må jag säga hahaha
HahahahaBäst du går förbi Specsavers och tar med glosögon åt personalen
Så de ser ordentligt menar jag...
Ringde dem. Ska ta med mig allt till butik så ska dem "titta på det". Intressant första upplevelse med AD må jag säga hahaha
Det var något nytt för mig.
Alltid fått höra att är kortet borta så är det. Finns inga möjligheter att få ett nytt "Orginalkort" från Rolex.
Men det är väl iofs rimligt att om ett kort skadas eller förstörs på en ny osåld klocka så går det lösa ett duplikat.