• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_6761.JPG

Köpte min första Rolex 2023 från ÅF i Sverige. Såg idag att det är ett tryckfel på urtavlan där R:et på "CHRONOMETER" saknar strecket så det ser ut som "CHRONOMETEP".

Går det på garantin? Är det värt att lämna in på garanti? Det stör inte mig nämnvärt men tänker ifall man vill sälja i framtiden osv.

Bilagor

• IMG_3983.jpeg
    IMG_3983.jpeg
    76.1 KB · Visningar: 4
Köpte min första Rolex 2023 från ÅF i Sverige. Såg idag att det är ett tryckfel på urtavlan där R:et på "CHRONOMETER" saknar strecket så det ser ut som "CHRONOMETEP".

Går det på garantin? Är det värt att lämna in på garanti? Det stör inte mig nämnvärt men tänker ifall man vill sälja i framtiden osv.
Bör väl bli megapremium på den tavlan...eller inte. Beror helt på vem köparen är.
Tryckfel som borde gallrats i QC kan man tycka.

Gick förbi Nyman igår och kikade lite i fönstret och blev väldigt positivt överraskad av Land-Dwellern.
Tycker den är vidrig på bild men i verkligheten var den riktigt fin.
Någon som har införskaffat och kan delge erfarenheter efter att haft den ett tag?

Gick förbi Nyman igår och kikade lite i fönstret och blev väldigt positivt överraskad av Land-Dwellern.
Någon som har införskaffat och kan delge erfarenheter efter att haft den ett tag?

Den är ganska ok. Det är riktigt tunn och sitter vettigt.
Hade jag kunnat köpa från Nymans, så hade jag nog haft en även om dom kanske ligger högre i pris än vad jag tycker att den är värd.
Tror det är få förunnat att kliva in i butik och glida ut med en LD.

Provade både stål och rosé men det var inget för mig.
Känns som Rolex hade slut på idéer. Dammade av ritningarna till OQ och hoppades på att ingen kommer ihåg vad det var när man lanserade LD.
Eller en halvdålig kopia på en AP RO Jumbo.

Men de kommer sälja varenda en de bonkarihop.
Jag är bara fel kund för den modellen.

Provade både stål och rosé men det var inget för mig.
Känns som Rolex hade slut på idéer. Dammade av ritningarna till OQ och hoppades på att ingen kommer ihåg vad det var när man lanserade LD.
Eller en halvdålig kopia på en AP RO Jumbo.

Men de kommer sälja varenda en de bonkarihop.
Jag är bara fel kund för den modellen.
Kan hålla med om att den är lite av en kopia på OQ.
Kan inte riktigt förklara varför men jag tyckte den var ganska kul. Tur att man får tycka olika.

Köpte detta spänne som reserv för mååånga år sedan och när klockan såldes, hittade jag det inte. Men nu dök det upp. Tänkte lämna in på Kaplans kommande auktion, men då jag inte har vägarna förbi, vill jag bara ta in KS kompetens så att spännet är äkta, innan jag pallrar mig dit?

Tack 🙂

Edit: då det inte kom några svar, testar jag att pinga @SWC

IMG_2849.jpeg
IMG_2851.png

IMG_2847.jpeg
IMG_2848.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp