Tycker den är cool. Hur använder man knapparna och går ringen att vrida?Världens bästa matlagningsklocka!
Fixar allt från löskokta ägg till spaghettisås!
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den är cool. Hur använder man knapparna och går ringen att vrida?Världens bästa matlagningsklocka!
Fixar allt från löskokta ägg till spaghettisås!
![]()
Jadå med ringen,eller command bezel vad nu det svenska ordet för det är så aktiveras nedräkningsfunktionen från 10-0.Tycker den är cool. Hur använder man knapparna och går ringen att vrida?
Tänker du på hur många som producerats eller på priserna?Vad tror ni om dessa siffror för sub?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En nyfiken fråga om någon i tråden har koll. Säg att man servar en sub 6200 hos AD, och den är i dassigt skick, urtavlan möglig, bezeln sliten, osv. Byter dem ut dessa mot nya delar? Dvs får du en ny service-urtavla för just 6200 då?Vad tror ni om dessa siffror för sub?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En nyfiken fråga om någon i tråden har koll. Säg att man servar en sub 6200 hos AD, och den är i dassigt skick, urtavlan möglig, bezeln sliten, osv. Byter dem ut dessa mot nya delar? Dvs får du en ny service-urtavla för just 6200 då?
Om den är från 2022 borde den vara under Rolex-garanti om inte annat. Skulle nåt vara tokigt kan du få en ”gratis service”![]()
Har precis köpt den här trevliga Submariner 124060 från 2022, enligt uretvintage är den ”ny och oanvänd”. Mitt dilemma är att den utskrift från timegrapher som låg i lådan visar på +6s/d, Amp 285 grader, BE 0,0 ms och Lift 52 grader.
Hur låter dessa siffror? 6 sekunder per dag för en oanvänd klocka som är certifierad till +-2 sek/dag låter mycket i mina okunniga öron?
Överväger att skicka tillbaka den pga detta.
Är det i en position eller ett snitt av alla sex positioner? Vad är avvikelsen per dygn när den är buren på handleden?![]()
Har precis köpt den här trevliga Submariner 124060 från 2022, enligt uretvintage är den ”ny och oanvänd”. Mitt dilemma är att den utskrift från timegrapher som låg i lådan visar på +6s/d, Amp 285 grader, BE 0,0 ms och Lift 52 grader.
Hur låter dessa siffror? 6 sekunder per dag för en oanvänd klocka som är certifierad till +-2 sek/dag låter mycket i mina okunniga öron?
Jo, det är såklart sant.Om den är från 2022 borde den vara under Rolex-garanti om inte annat. Skulle nåt vara tokigt kan du få en ”gratis service”![]()
Jag vet inte, alla siffrorna är från utskriften och jag vet inte mer än så. Har inte brutit plomberingen på länken som måste vara hel för att öppet köp ska gälla, så har inte burit klockan än.Är det i en position eller ett snitt av alla sex positioner? Vad är avvikelsen per dygn när den är buren på handleden?
Jobbigt läge med andra ord. Lägg gärna upp en bild på utskriften.Jo, det är såklart sant.
Jag vet inte, alla siffrorna är från utskriften och jag vet inte mer än så. Har inte brutit plomberingen på länken som måste vara hel för att öppet köp ska gälla, så har inte burit klockan än.
Jo, det är såklart sant.
Jag vet inte, alla siffrorna är från utskriften och jag vet inte mer än så. Har inte brutit plomberingen på länken som måste vara hel för att öppet köp ska gälla, så har inte burit klockan än.
Bra värden. Är +6 sek i ett specifikt läge eller medelvärdet? Du har alltså inte burit klockan och sett hur den går under användning?![]()
Om du tycker avvikelsen är oacceptabel under användning så är det ändå bara en mindre ruckning som krävs. Själv hade jag inte brytt mig.
Bra värden. Är +6 sek i ett specifikt läge eller medelvärdet? Du har alltså inte burit klockan och sett hur den går under användning?
Om du tycker avvikelsen är oacceptabel under användning så är det ändå bara en mindre ruckning som krävs. Själv hade jag inte brytt mig.
Tack för era svar! Efter att ha fått samma åsikt, samt en avmagnetisering, på Bergströms ur valde jag att bryta plomberingen och anpassa länken efter mina smala handlederJag delar den uppfattningen.![]()
Runt 13-15k caNågon som har koll på ungefär vad en ny jubilee-länk till en Rolex Datejust 16030/16220 går för hos AD?
Detta måste väl vara i överkant?Vad tror ni om dessa siffror för sub?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()