Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, silver tavlan är ju riktigt bra. Svart 126234 är så oerhört snygg bara. Men det är något med hur clean den blir med slät ring och silver. Kan ju såklart köpa 126234 med silver också men det blir lite för mycket för min smak![]()
Eller hur !Silvertavla är snyggt och funkar i alla lägen.
Provade en 126000 med silvertavla i Torsdags.
Jag tyckte den va jäkligt fin! Lätt en klocka jag skulle kunna tänka mig att bära dagligen![]()
Den är bra men ”gångbara” klockor blir snabbt trista och aldrig en OWG.Eller hur !![]()
Jasså!?Den är bra men ”gångbara” klockor blir snabbt trista och aldrig en OWG.![]()
Många klockor generellt får smeknamn.Hej klockvänner!
Jag försöker lära mig allt om skillnaden kring denna klockmodell. Uppskattar all info och vad ni vet
Några frågor:
-Får alla rolexklockor smeknamn?
-Varför säger man kermit till den ena och Starbucks’s till den andra?
-Blir det en Kermit/Starbucks om någon bara bytt ut ringen på submariner klockan?
- Är den gröna ringen mer eftertraktad än den svarta?
Som sagt, uppskattar all into för att lära mig mer![]()
Fråga för den som inte vet men vad betyder maxidial?
Finns ju mer ändringar mellan de äldre och nya referenserna. Googla 16610 vs 126610 så får du upp en del.Toppen, jag ska läsa på![]()
Smaksak, men efter ett antal olika klockor genom åren så tröttnar man. Ofta på de mest neutrala eller de mest skrikiga. Bra exempel är min gamla Explorer II som var fenomenal. Men utan den röda GMT handen hade den fallit i glömska snabbt. Bäst är väl att köra lite olika och kunna växla. OWG är en myt.Jasså!?
Själv skulle jag lätt kunna köra en OP i silver, svart som OWG. Den blå sunbursttavlan skulle också funka. Pastellfärgerna är roliga ett tag sen skulle jag nog tycka de är för skrikiga för att köra OWG.
Kanske…Men kan inte komma på vad som skulle passa bättreDen är bra men ”gångbara” klockor blir snabbt trista och aldrig en OWG.![]()
Alltid trevligt med något som poppar.Smaksak, men efter ett antal olika klockor genom åren så tröttnar man. Ofta på de mest neutrala eller de mest skrikiga. Bra exempel är min gamla Explorer II som var fenomenal. Men utan den röda GMT handen hade den fallit i glömska snabbt. Bäst är väl att köra lite olika och kunna växla. OWG är en myt.
OP i sig är ju kul. Men för egen del skulle jag nog hellre gå på den nya blå eller den gröna tavlan. Svart är ju "gångbart" men då upplever jag Expy som roligare. Suben är grym men om du upplevde den som stor så finns ju 14060m, den med easy link från Steel Reef är.Kanske…Men kan inte komma på vad som skulle passa bättreHaft omega speedmaster tidigare, gillade inte att det inte gick att bada med den. Sedan sub 124060 i 4år. Den satt aldrig bra, för stort spänne för mig. Nu Tudor bb58 som till skillnad från submariner sitter riktigt bra på mig. Inget fel på den egentligen men man är ju alltid sugen på Rolex
![]()
Blir ingen OP, är helt inställd på datejust 36.OP i sig är ju kul. Men för egen del skulle jag nog hellre gå på den nya blå eller den gröna tavlan. Svart är ju "gångbart" men då upplever jag Expy som roligare. Suben är grym men om du upplevde den som stor så finns ju 14060m, den med easy link från Steel Reef är.
För tillfället känner jag mig rätt "hemma" med min 16710. Har efter lite möda skakat fram alla tre inserts och ett jubilee så det går ju att växla runt lite.
![]()
![]()
Det blir konstigt att jämställa det mellan ”nytt eller gammalt”. Mer en fråga om vilken passform och eststik man föredrar. Sedan är det ju inte direkt att man ”beställer”.Blir ingen OP, är helt inställd på datejust 36.
14060m har jag funderat på tidigare men jag vill köpa nytt. Hade jag haft möjlighet att beställa en GMT hade det varit intressant såklart men det är ju bara att glömma tyvärr.
Synd att man ska behöva resonera så. Bruce Wayne ska du definitivt kunna gå runt med tycker jag. Guldsub (givet gulguld) blir ju rätt iögonfallande. Personligen uppskattar jag dock personer som vågar sticka ut och inte kuvas av jante. Hade ändå varit mer försiktig med i vilka miljöer och situationer jag använt den.Jag funderar på att låta mina "dyrare" Rolex gå vidare.
Jag blir nervös när jag kommer på mig med att bära en ny bil på handleden för att veta vad tiden är..
Jag älskar klockorna men jag känner att det kanske är för mycket pengar investerade när jag känner mig orolig att bära de som vanligt.
Jag borde kanske ha en Explorer eller en äldre GMT pepsi och eller en Explorer isy för en guldsub och en Bruce Wayne.
Vad tycker och tror ni andra?
Jag är tacksam för svar
MVH Perry
Alltså, jag har varit sugen på 14060m förut. Det är en fin klockaDet blir konstigt att jämställa det mellan ”nytt eller gammalt”. Mer en fråga om vilken passform och eststik man föredrar. Sedan är det ju inte direkt att man ”beställer”.
Får intrycket att du mer letar ”ny Rolex” för att det är en Rolex än något annat.
Här är en oanvänd 14060m genomgången och klar. Bara att köraAlltså, jag har varit sugen på 14060m förut. Det är en fin klockaNu vill jag köpa en datejust 36! Föredrar att köpa ny, alltså ej begagnad. Och jag kommer beställa den varianten jag landar i ifrån den handlaren jag köpt mina tidigare klockor ifrån, inget konstigt med det
Det finns väl hur många Rolex modeller som helst man hade kunnat tänka sig men det går ju inte
![]()
Super nice watch, blue is by far the nicest dial on the Sky Dweller. Can only say congratulations.Very happy with the Blue dial Sky Dweller. Can’t stop looking at the dial when the sun shows…
ThanksSuper nice watch, blue is by far the nicest dial on the Sky Dweller. Can only say congratulations.
Ja de e just det. Jag vill kunna känna att jag inte ska behöva tänka på det. Så det får kanske bli en explorer 1 igen, har haft tur olika och gillade alla skarpt.Synd att man ska behöva resonera så. Bruce Wayne ska du definitivt kunna gå runt med tycker jag. Guldsub (givet gulguld) blir ju rätt iögonfallande. Personligen uppskattar jag dock personer som vågar sticka ut och inte kuvas av jante. Hade ändå varit mer försiktig med i vilka miljöer och situationer jag använt den.