Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ångrar att man inte köpte en från AD på den tiden den var i produktion och man kunde få 15% rabatt på list. Bästa Sea-Dwellern i mina ögon!
Jo, det hade varit betydligt billigare. Jag har en tagg på den här på under 100k. Fick ge 170 för min för tre år sen. Sen har priset fortsatt att rasa, men det känns som det borde bottna snart. Ska inte sälja den hur som.Ångrar att man inte köpte en från AD på den tiden den var i produktion och man kunde få 15% rabatt på list. Bästa Sea-Dwellern i mina ögon!
Från gårdagen
![]()
Idag kom mailet att jag har en 126610LN att plocka upp hos ÅF.
Jag hade ställt in mig på att strunta i den. Men det är väl fortfarande inte en helt tokig affär även om jag köper den för att behålla den.
Nä jag tar den. Kommer nog ångra mig annars.Om du hade ställt in dig på att strunta i den så är det nog en dålig affär ja.
Nä jag tar den. Kommer nog ångra mig annars.![]()
Svarar mig själv - Blev inget av ovan, beställde en 126200 med blå tavlaSugen på nytt & datejust 36. Vad är roligast, 126200 med silver dial eller 126234 med black dial?![]()
När man servar och polerar en femsiffrig dykare hos AD, polerar dom då ”chamfers” (vet inte vad det heter på svenska).
Jag får intrycket av att det inte göra när jag googlar men vore ju väldigt konstigt om det stämmer då femsiffriga dykare väl alltid hade det när dom såldes?
Lägger med en bild för att visa vad jag menar. Alltså den polerade ytan mellan sidan av bandhornet och ovansidan.
![]()
Ingen som polerat en femsiffrig som kan svara på detta?
Var och en får väl bestämma om man vill ha klockan polerad vid service. Efter ett tiotal år kan det ju behövas en uppfräschning bara man inte tar bort för mkt material. En Sea-dweller tål att poleras några gånger.Varför polera? Har aldrig fattat det här med att AD skall göra en polering, varför? Är det hair lines som man vill få bort och att ha sin klocka i nyskick 24/7 så är det nog bäst att ha den i lådan den kom med! Vill man polera bort lite hair lines så gör det nog bäst själv tror jag!
Min kusin köpte en klocka för 700.000. Jag frågade honom vart är klockan? Vi åt middag i våran stad, han svarade hemma? Men va fan, när bär du klockan, hans svar var efter jobbet när jag duschat och tittar på tv. Så han köper en klocka för 700.000 som ligger hemma och väntar på honom att ta på sig och traska runt i sin 250kvm lägenhet sen när han skall ut och handla/umgås/möten/ mm så tar han av den och lämnar den hemma?
Är inte helt säker på vad de gör, men skulle säga att de typ inte slipar fasningar idag. Vassa fasningar som de skall ha gör de iaf inte. Finns ingen stolthet i plana ytor hos Rolex längre.Ingen som polerat en femsiffrig som kan svara på detta?
Klart man får bestämma det. Speciellt då det nästan uteslutande är massproducerade dussinur som diskuteras.Var och en får väl bestämma om man vill ha klockan polerad vid service. Efter ett tiotal år kan det ju behövas en uppfräschning bara man inte tar bort för mkt material. En Sea-dweller tål att poleras några gånger.
Sen ska klockorna användas, tycker jag, såvida man inte utsätter dem för onödiga stötar eller vibrationer.
RJ på Fratello säger att klockorna ska användas, men tar av sig klockan för att plocka ur diskmaskinen. Så rädd om klockan behöver man inte vara.
Var och en får väl bestämma om man vill ha klockan polerad vid service. Efter ett tiotal år kan det ju behövas en uppfräschning bara man inte tar bort för mkt material. En Sea-dweller tål att poleras några gånger.
Sen ska klockorna användas, tycker jag, såvida man inte utsätter dem för onödiga stötar eller vibrationer.
RJ på Fratello säger att klockorna ska användas, men tar av sig klockan för att plocka ur diskmaskinen. Så rädd om klockan behöver man inte vara.
Idag blev det 16710 på läder. Kanske inte faller alla i smaken men jag gillar det.
![]()
Vad roligt att höra, stort tack!Personligen tycker jag det där slår en länk. Skitsnyggt.
Kronograf eller dressklocka kanskeBra skit. Men vad tycker ni man bör addera? Daytona..?
![]()