• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funkar som strandklocka
IMG_1054.jpeg

Vad är detta? Finns med i en klockbok jag har i bokhyllan.
IMG_2101.jpeg
Dom är lite kul, och ovanliga (speciellt i skarpt skick och inte sönderpolerade som den på bilden). Vanliga 1570-automatverket men i boetten som senare blev Oysterquartz. Tror inte dessa gjordes parallellt alls? Har hört att det är ont om vissa delar nu för tiden, exempelvis indexringen runt tavlan.

Vad är detta? Finns med i en klockbok jag har i bokhyllan.
IMG_2101.jpeg
Enligt Fratello så var boetten klar innan quartzurverket var klart så de satte i ett automatiskt verk i väntan på nya verket, uppskattningsvis tillverkades mindre än 1500 exemplar

1000004204.png

Dom är lite kul, och ovanliga (speciellt i skarpt skick och inte sönderpolerade som den på bilden). Vanliga 1570-automatverket men i boetten som senare blev Oysterquartz. Tror inte dessa gjordes parallellt alls? Har hört att det är ont om vissa delar nu för tiden, exempelvis indexringen runt tavlan.
Det verkar aldrig ha sålts någon här och inga annonser för närvarande på Chrono24.

Funderar på hur ni gör med era vintage Rolex, har själv erfarenhet av service hos AD, kostar en fin slant men de sköter allt och man får såklart orignaldelar i byte och 2 års garanti. Men hur populärt är det att serva dessa utanför AD?

Dela gärna med er erfarenhet

Jag är ny inom Rolex och vintageklockor och har fastnat för Rolex 6426. Jag tar gärna emot allmänna tips om vad jag bör tänka på inför ett köp.

Hittills har jag mest handlat direkt i butik eller av medlemmar här på forumet, men nu har jag hittat en 6426 på Chrono24. Jag har dock aldrig handlat där tidigare, så jag tar gärna emot era erfarenheter – både kring modellen och om det är något särskilt man bör tänka på när man köper via Chrono24.

Det här är klockan jag tittar på:

Alla tips och synpunkter uppskattas!

Senast ändrad:
Jag är ny inom Rolex och vintageklockor och har fastnat för Rolex 6426. Jag tar gärna emot allmänna tips om vad jag bör tänka på inför ett köp.

Hittills har jag mest handlat direkt i butik eller av medlemmar här på forumet, men nu har jag hittat en 6426 på Chrono24. Jag har dock aldrig handlat där tidigare, så jag tar gärna emot era erfarenheter – både kring modellen och om det är något särskilt man bör tänka på när man köper via Chrono24.

Det här är klockan jag tittar på:

https://www.chrono24.se/rolex/oyster-precision-6426-silver-dial-1971–id47612614.htm?searchHash=cef485f2_kKgrMS&pos=5

Alla tips och synpunkter uppskattas!
Länken funkar inte för mig (jag kan dock inget om 6426, men någon annan kanske gör).

Chrono24 är inget konstigt, däremot måste du lita på säljaren. Speciellt om det är en privatperson utomlands kan det vara svårt att avgöra om allt står rätt till.

Länken funkar inte för mig (jag kan dock inget om 6426, men någon annan kanske gör).

Chrono24 är inget konstigt, däremot måste du lita på säljaren. Speciellt om det är en privatperson utomlands kan det vara svårt att avgöra om allt står rätt till.

Tack för svar, har uppdaterat länken!

Säljare är tysk, Vintage Chronos Germany.

Tillbaka
Topp