Om 5-15 år har vi blivit lovade att få varmvattenledningar indragna i husen förresten.Förstör inte min bild av dig nu! Man bildar ju sig en uppfattning via dina inlägg mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om 5-15 år har vi blivit lovade att få varmvattenledningar indragna i husen förresten.Förstör inte min bild av dig nu! Man bildar ju sig en uppfattning via dina inlägg mm.
Grattis! Då har du närliggande geishrar alltså Nog med OT! Godnatt<3Om 5-15 år har vi blivit lovade att få varmvattenledningar indragna i husen förresten.
Nej. håll tyst om det. Det finns en forummedlem som lustmosar kopior som hobby. Det gäller bara att se till att du fått av dem från handleden när ångvälten kommer.Halloj!
Ska inte nämna att jag även har 4 kina kopior..
Bra inlägg @Babinus ! Ronnie Peterson var min idol när jag var liten, riktigt liten (jag är född -73)Kan inte låta bli att gå lite OT angående att Ronex samarbetade med Ronnie Peterson. Det är ju inte alla idag som vet vem Ronnie var, men han är den ende riktigt stora Formel 1-stjärna vi haft i Sverige. För oss som var kläppar på 70-talet var han megastjärna vid sidan av Stenmark och Borg. Ronnie var oerhört högt hållen i hela motorsportvärlden för sin exceptionella talang och snabbhet. Bland de internationella F1-experterna är han än idag, nästan 40 år efter sin död, mycket omtalad och respekterad. Jag minns att i tidningen F1-Racing hade en expertranking för ungefär tio år sedan vilka som var de snabbaste förarna i historien. Ronnie fanns med bland top 10. Före sig hade han endast storheter som Ayrton Senna, Michael Schumacher, Jim Clark och ett par till.
Tyvärr hade Ronnie många säsonger oturen att sitta i icke konkurrenskraftiga bilar. När han gjorde det sista säsongen var han förhindrad av stallorder. Jag minns än idag när jag satt framför TV-n den olycksaliga septemberdagen 1978 och skulle följa Italiens Grand Prix från Monza. Starten gick, det blev kalabalik och plötsligt syntes en explosion. När kameran zoomade in eldhavet såg man att det var en svart JPS Lotus som brann. Jag minns skräcken när kommentatorn Jan Svanlund utropade: "DET ÄR RONNIES BIL SOM BRINNER!!".
Förarna Patrick Depallier och James Hunt hade dock redan dragit ur Ronnie ur det brinnande vraket, men han hade flera svåra benbrott. Dock trodde alla att han skulle överleva. På måndagen nåddes vi dock av beskedet att Ronnie avlidit i sviter efter operationen. Sverige var i chock.
Ronnie Peterson blev postumt VM-tvåa 1978. Världen hyllade honom som en av de snabbaste förarna världen sett och en av de allra bästa som aldrig blev världsmästare.
Två år senare köpte jag min Ronex och hade ingen aning om detta samarbete. Men att läsa om detta i tråden var helt enkelt episkt. Egentligen hade jag tänkt runda av min aktivitet här, men denna tråd blev så intressant. Det är något alldeles extra med sådana här entreprenörer. Sådana som inte bara drömmer, utan GÖR.
Precis. Hade det varit idag hade bara Zlatan varit på samma nivå i internationell status.Bra inlägg @Babinus ! Ronnie Peterson var min idol när jag var liten, riktigt liten (jag är född -73)
Det var som du påpekar han, Ingemar och Björn !
Sent ska syndaren vakna.Jag blev bestulen!
Någon som tyckte Ronex klockan på Tradera var värd mer än 64kr och det när jag låg och sov till på köpet...
...folk är inte lite fräcka!
För mig kommer märket nu heta Rånex.Sent ska syndaren vakna.
Att förlora en auktion är en dygd, menar du? Mer aktion i nästa auktion bara. (Urrrk, vad dålig)För mig kommer märket nu heta Rånex.
Att synda är en dygd heter det ju.
+1Kan inte låta bli att gå lite OT angående att Ronex samarbetade med Ronnie Peterson. Det är ju inte alla idag som vet vem Ronnie var, men han är den ende riktigt stora Formel 1-stjärna vi haft i Sverige. För oss som var kläppar på 70-talet var han megastjärna vid sidan av Stenmark och Borg. Ronnie var oerhört högt hållen i hela motorsportvärlden för sin exceptionella talang och snabbhet. Bland de internationella F1-experterna är han än idag, nästan 40 år efter sin död, mycket omtalad och respekterad. Jag minns att i tidningen F1-Racing hade en expertranking för ungefär tio år sedan vilka som var de snabbaste förarna i historien. Ronnie fanns med bland top 10. Före sig hade han endast storheter som Ayrton Senna, Michael Schumacher, Jim Clark och ett par till.
Alltså, att ha varit på Monza när Schumacher säkrade Ferraris första förar-VM sedan Jody Scheckter 1979............det måste ha varit.........rent episkt!!+1
Jag hade som många andra Ronnie i en Lotus 72 på pojkrumsväggen. Satt klistrad framför tv:n på varje GP. Tomheten när han dog var fysisk. (ok, jag är född i Örebro...) Jag var på Monza när Schumacher vann och säkrade titeln för Ferrari 2000... ...och att få välla in på banan med tifosi o flaggor och vandra i sommaraftermiddagen genom chikanen där min barndomshjälte Ronnie körde ihjäl sig är f-n top ten känslomässiga highs, ihop med lite bröllop, barnafödslar o annat...
Även om digitala ur med LCD-skärm blev en parantes, så är de ändå en del i klockhistorien. Liksom stämgaffelur.Roligt med lite äldre quartz-märken, de sålde riktigt bra. Svajade urbranchen gasnka bra på dåtiden
Jepp den var det som jag bjöd på men låg och sov...Lite bilder på Ronexen en kollega ropade hem från tratten. Skrapade bort lite ärj och två(!) nya batterier sen lever hon igen!
Surt! Kommer ihåg när du skrev det - blev ruskigt förvånad när min kollega visar "titta vad jag vann på tradera!" heheJepp den var det som jag bjöd på men låg och sov...
Kalla denne kollega för buse från mig och säg att det inte är snällt att stjäla från sovande barn.Surt! Kommer ihåg när du skrev det - blev ruskigt förvånad när min kollega visar "titta vad jag vann på tradera!" hehe
Ska hälsa detKalla denne kollega för buse från mig och säg att det inte är snällt att stjäla från sovande barn.
Jag tycker att armbandet är riktigt snyggt och att man valde att göras boetten is stål istället för krom är ett bra tecken på kvalitetstänkande.