• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Jo det är precis vad jag tänker. Samtidigt kom ju denna modell 1977 om jag förstår rätt. Ie vet inte exakt när de gick över till gula siffror.
Eh nej. Men hade den dykt upp hade jag nog köpt den oavsett. Ring kan man alltid byta. En sådan och en Okeah sen är jag rätt nöjd.

Ur Poljots katalog, 1992. Inget svart eller rött. Bara dessa tre modeller med samma boett.

1645889033407.png

Ur Poljots katalog, 1992. Inget svart eller rött. Bara dessa tre modeller med samma boett.

1645889033407.png
Jo men dessa är tyvärr alldeles för nya. Frågan är om enbart Okeah hade röda siffror när de först kom på 70-talet, eller om även Bovet märkta fick det något år eller två på 70-talet. Så kan man få tag i kataloger från 70-talet är det till hjälp att besvara frågan jag lurar på. Men fin katalogbild oavsett. Uppskattas :) Har inte sett Bovet märkta med röda siffror förut. Lägger frågan även på ryska forum så får vi se. Men såvitt jag vet finns knappt konsensus om hur länge Okeah hade röda siffror??? ELLER? Var är kronograftokarna @Auto Ola @Vostok

Jo men dessa är tyvärr alldeles för nya. Frågan är om enbart Okeah hade röda siffror när de först kom på 70-talet, eller om även Bovet märkta fick det något år eller två på 70-talet. Så kan man få tag i kataloger från 70-talet är det till hjälp att besvara frågan jag lurar på. Men fin katalogbild oavsett. Uppskattas :) Har inte sett Bovet märkta med röda siffror förut. Lägger frågan även på ryska forum så får vi se. Men såvitt jag vet finns knappt konsensus om hur länge Okeah hade röda siffror??? ELLER? Var är kronograftokarna @Auto Ola @Vostok
Vet inte hur det ligger till, men den jag har med krylisk tavla och fet stil på datum och tidigt verk har röda siffror!

Jag är ju Vostok nörd!! Kan väldigt lite om Poljot och kronografer :D

Är det ens någon idé att köpa från Ryssland nu när sanktioner och krig härjar?
Ställde den frågan igår på ryskt forum. De ser inga problem men krigzonen bör man inte försöka. Men vi vet ju inte heller vad EU hittar på. De pratar ju om att dra in alla ryska visum. Först väck med folket. Sedan väck med handel och prylar.

Holland, tyskland och fler lär följa på att sända vapen till Ukraina. War by proxy med ryssland är vad EU har begynnelsen på här.

Tillbaka
Topp