• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Tar en kaffe och en liten expose av uren som låg och drällde i köket.
20220225_083708.jpg
 

Utvisaren

Patek
Går priserna på ryska klockor ner nu eller. Västvärlden vill knappast stödja något ryskt 🙄
Jag pratade precis med några ryska samlare. De ser inga problem med fortsatt handel eller priser. De kommer inte att röra sig neråt för de har handel nog med uren inom Ryssland. Så räkna inte med någon prisdumpning på ur från Ryssland. De ser inga hinder för fortsatt handel. De är inte målet för några sanktioner. De menar business as usual. Men att få ut klockor från Ukraina, Donetsk och Luhansk bör man nog undvika att prova nu.

Edit: sedan så har ju ryssar aldrig några problem. Och säger de att det har problem, då har de verkligen inga problem.
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Är det jag som är dum? Borde det inte stå Zakaz på denna? Ie tavlan har ingen text i nederkant.

1645778510380.png
Min 1B från 1967 hade texten, men väldigt långt i nederkant och enormt sliten, som knappt syntes med verket/tavlan i boetten. Gick inte att se om man inte ”pusslade” texten fram och tillbaka mellan en där texten syns. Då framträdde texten ”i smutsen”.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Fredag och ceremoni på jobbet - då gör man sig fin med en 1190 från glada 80-talet, som dessutom varit på spa hos bäste @Beo (tack broder!)
Och som sig bör: på ryskt felvänt tropic!
Ha det bäst kamrater!
4F80D0CD-4CC7-4B7C-9E5B-0EC0BE7BBB9C.jpeg

CACF8D67-88AF-4FA8-B3CF-0921A29B162B.jpeg
Ser bra ut!😍
Tgirf till trots av läget som råder,men som tidigare skrivet så är det inte klockornas fel och det är inte vapen som dödar utan människor!🤬
image.jpg
 

Utvisaren

Patek
Min 1B från 1967 hade texten, men väldigt långt i nederkant och enormt sliten, som knappt syntes med verket/tavlan i boetten. Gick inte att se om man inte ”pusslade” texten fram och tillbaka mellan en där texten syns. Då framträdde texten ”i smutsen”.
Fredag och ceremoni på jobbet - då gör man sig fin med en 1190 från glada 80-talet, som dessutom varit på spa hos bäste @Beo (tack broder!)
Och som sig bör: på ryskt felvänt tropic!
Ha det bäst kamrater!
4F80D0CD-4CC7-4B7C-9E5B-0EC0BE7BBB9C.jpeg

CACF8D67-88AF-4FA8-B3CF-0921A29B162B.jpeg
Det är bra. Man skall ta sitt fredagskaffe på största allvar! 👍🤔😁
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hmmm, känns som något är fel. Lite svår och dra upp!

20220225_150709.jpg


Nu går den okej-ish, balansfjädern var lite böjd, böjde tillbaka så klockan går iallafall.

20220225_161921.jpg


Bytte det helrepiga mineralglaset till ett plexi, tror nog det är bäst med mineralglas i denna boett! Får se om jag kan slipa glaset så det blir någorlunda bra.

20220225_161927.jpg
 

MAz_666

Rolex
Hmmm, känns som något är fel. Lite svår och dra upp!

20220225_150709.jpg


Nu går den okej-ish, balansfjädern var lite böjd, böjde tillbaka så klockan går iallafall.

20220225_161921.jpg


Bytte det helrepiga mineralglaset till ett plexi, tror nog det är bäst med mineralglas i denna boett! Får se om jag kan slipa glaset så det blir någorlunda bra.

20220225_161927.jpg
Med det där glaset blev det lite NVCh-feeling!
;) 🤣🤣🤣
 

Utvisaren

Patek
Hmmm, känns som något är fel. Lite svår och dra upp!

20220225_150709.jpg


Nu går den okej-ish, balansfjädern var lite böjd, böjde tillbaka så klockan går iallafall.

20220225_161921.jpg


Bytte det helrepiga mineralglaset till ett plexi, tror nog det är bäst med mineralglas i denna boett! Får se om jag kan slipa glaset så det blir någorlunda bra.

20220225_161927.jpg
"Pau me litta kluckafitt baura!" 🤔 😁 Vissa skånska dialekter är svårare att vänja sig vid än andra. Men en fin del av landet att bo i!
 

MAz_666

Rolex
Vän av ordning vill bara meddela att från södern utlyses frid i afton pga gäster. Reservation för skumma inlägg framåt natten dock. 🤪😅

Over n out.
Passa dig bara. En moderator har börjat scanna just vår tråd. Imorse undrade en varför hans inlägg togs bort; jag svarade: "troligen för att det var OT, annars kanske Putin har annekterat vår tråd". Mitt togs också bort!!! ;) 😂🤣😂🤣
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag pratade precis med några ryska samlare. De ser inga problem med fortsatt handel eller priser. De kommer inte att röra sig neråt för de har handel nog med uren inom Ryssland. Så räkna inte med någon prisdumpning på ur från Ryssland. De ser inga hinder för fortsatt handel. De är inte målet för några sanktioner. De menar business as usual. Men att få ut klockor från Ukraina, Donetsk och Luhansk bör man nog undvika att prova nu.

Edit: sedan så har ju ryssar aldrig några problem. Och säger de att det har problem, då har de verkligen inga problem.

Tja, det som kan tänkas påverka priset för vår fördel är väl sanktioner som gör att ryssarna har mindre pengar i fickan. Detta gör att de själva köper färre klockor, vilket borde få priserna och gå ned lite.

Sedan kanske det blir svårt o köpa om vi inte kan betala (inte kan skicka pengar till ryssland) pga sanktioner...
 

Utvisaren

Patek
Ja, pressfriheten inskränks... Jag har blivit av med två inlägg - leder jag ligan?? 😂
Jo jag blev stekt på ryska VK idag... just med den enkla frågan hur de ser på handel med klockor framöver... Det fick dock ligga i två timmar innan mina insinuationer om krigets halvdana genialitet genomskådades och jag blev raderad. Dock ej bannad. Lite av ett misslyckande från min sida kan man tycka. 🤔 🤪 😁
 
Topp