• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu går den iallafall. Skall bara flytta delarna till andra sidan med, men det får bli imorgon!

20220226_224051.jpg
 

Utvisaren

Patek
Mycket trevlig sida @TychoBrahe 👍😍
Bra gjord och läsvänlig!😊
image.jpg
Passar på att varmköra mina ryssar Inna OWG. Frugan valde klocka åt mig g där och den blev inte rysk
16459488072718262379142094449021.jpg
Detta OWG... Har själv inte riktigt förstått tjusningen med det hela. Som att frivilligt gå på diet eller bara äta en sorts mat i en månad. Och välgörenhet sysslar man ju med ändå. Kul grej? Tja, kanske. För mig skapar det bara stress, så jag kommer hoppa över kalajset. Men man får ju önska övriga lycka till i alla fall :)
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Hmm, funderar på dagens klocka och är lite kluven, känner mig lite olustig till mods när jag ser på mina sovjetiska klockor. Men samtidigt vet jag ju att en 40 år gammal klocka inte har något med dagens händelser att göra. Och dessutom så gav denna klocka någon i Kiev lite pengar.


08D8F535-04D2-4ED4-B37F-A47860AD32DD.jpeg
 
Senast ändrad:

Utvisaren

Patek
Hmm, funderar på dagens klocka och är lite kluven, känner mig lite olustig till mods när jag ser på mina sovjetiska klockor. Men samtidigt vet jag ju att en 40 år gammal klocka inte har något med dagens händelser att göra. Och dessutom så gav denna klocka någon i Kiev lite pengar.


08D8F535-04D2-4ED4-B37F-A47860AD32DD.jpeg
Ja du. Om tänker så får man väl vara konsekvent? Ryssarna var inga helgon under ww2. Nästföljande 10 år ägnade man åt att svälta ihjäl krigsfångarna. Vanlig bestraffning var att hängas upp utan kläder så åt myggen ihjäl en person på ca 3 timmar etc. Sedan har jag inte alla deras dumheter förskt i minne men andra kan nog fylla i från 55 och framåt med en del hemskt. Tänk även vår baltutlämning (ja vi skickade balter o h tyskar rakt i ryska koncentrationsläger), ja då kan man inte ha Lagonda, Kronaby, Triwa och fn inte Halda... och ja det finns ju ingen hejd på det. Så även om betänksamhet uppstår, jag är med på det, så är det blod på de flesta. Direkt eller indirekt. Så det är klurigt om man vill ge sig in i de tankebanorna.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Ja du. Om tänker så får man väl vara konsekvent? Ryssarna var inga helgon under ww2. Nästföljande 10 år ägnade man åt att svälta ihjäl krigsfångarna. Vanlig bestraffning var att hängas upp utan kläder så åt myggen ihjäl en person på ca 3 timmar etc. Sedan har jag inte alla deras dumheter förskt i minne men andra kan nog fylla i från 55 och framåt med en del hemskt. Tänk även vår baltutlämning (ja vi skickade balter o h tyskar rakt i ryska koncentrationsläger), ja då kan man inte ha Lagonda, Kronaby, Triwa och fn inte Halda... och ja det finns ju ingen hejd på det. Så även om betänksamhet uppstår, jag är med på det, så är det blod på de flesta. Direkt eller indirekt. Så det är klurigt om man vill ge sig in i de tankebanorna.

Hamilton... Bulova... Timex... Seiko... Laco... Stowa...
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Ja du. Om tänker så får man väl vara konsekvent? Ryssarna var inga helgon under ww2. Nästföljande 10 år ägnade man åt att svälta ihjäl krigsfångarna. Vanlig bestraffning var att hängas upp utan kläder så åt myggen ihjäl en person på ca 3 timmar etc. Sedan har jag inte alla deras dumheter förskt i minne men andra kan nog fylla i från 55 och framåt med en del hemskt. Tänk även vår baltutlämning (ja vi skickade balter o h tyskar rakt i ryska koncentrationsläger), ja då kan man inte ha Lagonda, Kronaby, Triwa och fn inte Halda... och ja det finns ju ingen hejd på det. Så även om betänksamhet uppstår, jag är med på det, så är det blod på de flesta. Direkt eller indirekt. Så det är klurigt om man vill ge sig in i de tankebanorna.
Precis, det är lite klurigt.
 

Vostok

Audemars
Möjligen borde man inte skaffa ur från tveksamma tidsperioder? Samtidgt, folk samlar ju på ur från tveksamma perioder som ww2. Det är som vanligt, tiden gör att en del faller i glömska. Man får kanske samla Star wars gubbar istället. Men då är det väl någon wookie som är allegisk mot pälsdjur eller något annat 🤔 🤔
Är det ok att samla på gubbar från "the dark side" eller är det något man bör överväga att låta bli isf?
 

Utvisaren

Patek
Men nu verkar ju deras banker åka ur swift. Vet någon om ryska Sparbank ingår i de som drabbas?
Kan man då betala alls till dem eller är det bara banköverföringar som IBAN som tas bort? 🤔 🤔

EDIT: hittade att Sberbank omfattades redan i första vågen och då säkerligen även i andra. De flesta ryssar verkar ju ha kort från Sberbank så då kan vi nog lugnt anta att överföringar via Paysend till Sberbankkort kommer gå dåligt?
 
Senast ändrad:
Topp