• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Peacekeepern på!

20220305_151459.jpg

Handla billiga ringar på Meshok blir kanske svårt ja... har någon kollat med svenska tullen ifall de har problem med paket? Eller är det bara ryska tullen? 🤔

Esit läs själv...

Vänta några månader så är nog handeln över gränserna igång igen. Rysslands största bank, Sber (tidigare Sberbank), är inte med på sanktionslistan... 🤷‍♂️

...eftersom de hanterar betalningarna för gasen... 😂

#sandlåda

Handla billiga ringar på Meshok blir kanske svårt ja... har någon kollat med svenska tullen ifall de har problem med paket? Eller är det bara ryska tullen? 🤔

Esit läs själv...

Tja, fick ju två paket som jag slapp betala moms på i förra veckan, så fungerade bättre än vanligt!

Sidan säger ju inget om import från Ryssland.

Tror största problemet är att flygen inte går. Har tre paket på g, spännande och se hur det går...

Mitt senaste bygge är "tillfälligt" klart!

Mina damer? och herrar, låt mig presentera...

En Vodzilla!

20220305_191635.jpg

I underverket sitter ett Vostok 2409A, SU-märkt som precis är servat!

Tanken är att klockan skall sitta i en annan boett, men den är fast i Ryssland!

Jag är inte helt övertygad om visarna, då timvisaren döljer så mycket av Godzilla! Skall nog testa standardvidare istället.

Jag kan för tillfället inte ställa tiden då det nog är fel bom eller så har jag bara inte fått dit den ordentligt, så jag kommer att editera detta inlägg när man ser ansiktet bättre!

Så här ser iallafall bandet ut, här har jag lagt det löst under boetten då bandet är för brett för denna boett.

20220305_191433.jpg

Skål kamrater!
20220305_193013.jpg

Edit:
Öppnade kockan och tog ut urverket så jag kunse ställa tiden.

20220305_201719.jpg

Senast ändrad:

En Vodzilla!

20220305_191635.jpg

Jag är inte helt övertygad om visarna, då timvisaren döljer så mycket av Godzilla! Skall nog testa standardvidare istället.

Jag kan för tillfället inte ställa tiden då det nog är fel bom eller så har jag bara inte fått dit den ordentligt, så jag kommer att editera detta inlägg när man ser ansiktet bättre!

Så här ser iallafall bandet ut, här har jag lagt det löst under boetten då bandet är för brett för denna boett.

20220305_191433.jpg

Skål kamrater!
20220305_193013.jpg
Vågat! 😁😁 Alltså hade jag inte fått ett par öl med Pippi idag så hade jag varit riktigt avis. Men just nu tar vi allt med jämnmod. Finns inte en medicin som läkarna har som justerar skallen så bra som en öl. Ja, jag har skuvar lösa pga s-tans stress i åratal. <Cest la vie.

En Vodzilla!

20220305_191635.jpg

20220305_191433.jpg

Skål kamrater!
20220305_193013.jpg
Grym ju!👍

Senast ändrad:
Kära vänner i världens absolut bästa klocktråd! Det råder tyvärr oerhört mörka tider för närvarande. Oavsett krig och elände i ett land inte långt bort så består ändå min otämjbara kärlek för ryska och inte minst sovjetiska armbandsur. Vi kan bara hoppas på och önska oss en snar upplösning av den nuvarande situationen.
Som en hälsning och MYCKET stark önskan om ljusare tider bär jag i kväll denna sommarmodd med toner av ljus och värme (på mocka, förstås! 😎)
20220305_194840.jpg

Kära vänner i världens absolut bästa klocktråd! Det råder tyvärr oerhört mörka tider för närvarande. Oavsett krig och elände i ett land inte långt bort så består ändå min otämjbara kärlek för ryska och inte minst sovjetiska armbandsur. Vi kan bara hoppas på och önska oss en snar upplösning av den nuvarande situationen.
Som en hälsning och MYCKET stark önskan om ljusare tider bär jag i kväll denna sommarmodd med toner av ljus och värme (på mocka, förstås! 😎)
20220305_194840.jpg

Du är saknad i tråden!!! 😃

Tja, fick ju två paket som jag slapp betala moms på i förra veckan, så fungerade bättre än vanligt!

Sidan säger ju inget om import från Ryssland.

Tror största problemet är att flygen inte går. Har tre paket på g, spännande och se hur det går...
Om paketen i vanliga fall går med flyg undrar jag stilla vilken rutt de tar? 🤔 😁 Känns som ponny-expressen gått lika bra. Eller heter det mongol-expressen i Ryssland? 🤔😁 Duktiga ryttare sägs det ju.

Edit: transmongoliska ponnyexpressen? 🤔 😁

20220305_194840.jpg
Du kan låna min Dniepropetrovsk om det känns bättre. Ja måste sätta ett bättre band om på den snart alltså. Kanske... ett svart krokodil? 🤔😁

Senast ändrad:
20220305_194840.jpg
Bra så. Skönt att se dig tillbaka!

En Vodzilla!

20220305_191635.jpg

20220305_191433.jpg

Skål kamrater!
20220305_193013.jpg

Edit:
Öppnade kockan och tog ut urverket så jag kunse ställa tiden.

20220305_201719.jpg
Du är nog på rätt spår. Vita batonger kanske?

Nähä pojkar och flickor. Om man skulle skära upp en lök och pilla lite i en rysk klocka kanske? 🤔 😁
Det gick på r-ven. Insåg att det som låg till hands var att pilla dit den där klickfjädern. GLÖM. DET. Inte idag. Na zdrovija!

Nån som har något billigt och bra substitut för koppar att ha oljorna i? 🤔 Lurade på något konstnärsmaterial men det verkar inte finnas något i min prisklass.

Tillbaka
Topp