• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Nu så!
20220305_213302.jpg
20220305_213203.jpg

Kära vänner i världens absolut bästa klocktråd! Det råder tyvärr oerhört mörka tider för närvarande. Oavsett krig och elände i ett land inte långt bort så består ändå min otämjbara kärlek för ryska och inte minst sovjetiska armbandsur. Vi kan bara hoppas på och önska oss en snar upplösning av den nuvarande situationen.
Som en hälsning och MYCKET stark önskan om ljusare tider bär jag i kväll denna sommarmodd med toner av ljus och värme (på mocka, förstås! 😎)
20220305_194840.jpg
Välkommen tillbaka broder!
Som många av oss sagt: tråden är till för oss som gillar ryska klockor. Inte ”vi som gillar Putin”. Den typen av trådar får man leta nån annanstans efter.
Här uppskattar vi rassliga länkar, kopierade urverk, och galna lösningar som ingen annan kommit på; och med en stor portion hjälpsamhet och humor. Låt oss förenas i det!

Välkommen tillbaka broder!
Som många av oss sagt: tråden är till för oss som gillar ryska klockor. Inte ”vi som gillar Putin”. Den typen av trådar får man leta nån annanstans efter.
Här uppskattar vi rassliga länkar, kopierade urverk, och galna lösningar som ingen annan kommit på; och med en stor portion hjälpsamhet och humor. Låt oss förenas i det!
Väl rutet. Vill man dra ett strå till stacken för demokrati så kan man kontakta sina säljare i Ryssland, via appen telegram som är krypterad, så kan man där berätta vad som verkligen händer. Att Ryssland gör Kiev till grus. En jag talade med igår meddelade att sanktionerna verkligen tar effekt. Han beskrev att priset på en Mercedes gått från 15 miljoner rubel till 50 miljoner rubel. Ingen biltillverkning, inte ens Lada, sker i landet längre. Allt stannar och alla blir fattigare.

Har hittat ett ställe där man kan beställa egna urtavlor. Min order osv hamnar på ca 1500 kr. Rätt sugen på att ta fram en urtavla med den här:

1646551871391.png
1646551875591.png
1646551877178.png

Finns även de som kan göra snygga våfflade med upphöjda index etc men jag behöver nog diskutera lite med levernatörerna där. De skriver min order 1 st men jag undrar det. Men då ligger priset på ca 150 kr per tavla. Värt det skulle jag säga. Är det några fler vildpannor som skulle kunna tänka sig en sådan här urtavla? Har inte så mycket fakta än men men kan man tänka sig en 200 lapp ca för en made in china tavla så är det nog fullt möjligt. Eller om man vill göra flera tavlor och sälja lite klockor med den monterad. Kan bli business. 🤪

Bekanta?
1646552602264.png

Senast ändrad:
Har hittat ett ställe där man kan beställa egna urtavlor. Min order osv hamnar på ca 1500 kr. Rätt sugen på att ta fram en urtavla med den här:

1646551871391.png
1646551875591.png
1646551877178.png

Finns även de som kan göra snygga våfflade med upphöjda index etc men jag behöver nog diskutera lite med levernatörerna där. De skriver min order 1 st men jag undrar det. Men då ligger priset på ca 150 kr per tavla. Värt det skulle jag säga. Är det några fler vildpannor som skulle kunna tänka sig en sådan här urtavla? Har inte så mycket fakta än men men kan man tänka sig en 200 lapp ca för en made in china tavla så är det nog fullt möjligt. Eller om man vill göra flera tavlor och sälja lite klockor med den monterad. Kan bli business. 🤪

Bekanta?
1646552602264.png
Svårt att få tag i övriga delar om du tänker ryskt! Får kanske vara med ”OT” Seiko delar varav märket med viss fantasi rimmar med psyko som ger oss lodrätt 666 Putin!
Jag har pausat ryss klockor för att min adhd hjärna blev påmind om helt andra ryska idiotier än det underbara klock intresset! Följer av samma orsak tråden mer sporadiskt!

Svårt att få tag i övriga delar om du tänker ryskt! Får kanske vara med ”OT” Seiko delar varav märket med viss fantasi rimmar med psyko som ger oss lodrätt 666 Putin!
Jag har pausat ryss klockor för att min adhd hjärna blev påmind om helt andra ryska idiotier än det underbara klock intresset! Följer av samma orsak tråden mer sporadiskt!
Har hittat så man faktiska kan beställa hel billig quartzklocka med egen tavla. Annars hade ju en tavla i storlek amfibia/skx varit att föredra :)

Tillbaka
Topp