• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Alltså när man lägger ett inlägg i fel tråd! Ja ja man kan väl ha lite kul i andra trådar med. 😂

Blev inga nybakade bullar, så jag fick hålla tillgodo med platta nybakade choklad- och lakritsmuffins. Det är hårt nu.

#grosshandlarlife

1647440333971.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Beställde ett nytt armband igår i äkta krokodil.

Vet inte vilken klocka det kommer passa på, men så himla coolt att jag bara inte kunde hålla mig!

Bild på armbandet på en klocka kommer om några veckor när den landat i Svedala!

Screenshot_20220316-152537_Chrome.jpg
 

Vostok

Audemars
@Utvisaren tänkte tipsa dig om den här då jag vet att du är lite svag för folkkonst på urtavlorna..
Det här måste ju någon ha målat med roller nästan eller tandborste? Underbart motiv, undra vad det ska föreställa?? Även att man verkligen lyckats centrera datumet exakt mitt under kl 12 är imponerande..

1647454935661.png


 

Utvisaren

Patek
@Utvisaren tänkte tipsa dig om den här då jag vet att du är lite svag för folkkonst på urtavlorna..
Det här måste ju någon ha målat med roller nästan eller tandborste? Underbart motiv, undra vad det ska föreställa?? Även att man verkligen lyckats centrera datumet exakt mitt under kl 12 är imponerande..

1647454935661.png


Vilken fin boett... 😁 😁
 

Vostok

Audemars
Det kan ju vara verket "Oljeborrtorn och vit björn bakom svart kanin", men jag trodde att den målades tidigare? Men visst, 1970 var ju ändå i slutet av den ryska skedmålerieran så jag kan ha fel 🤔
Avsaknaden av fiskmåsar förvirrar mig, trodde det hörde god kutym att ha minst en mås med i varje konstverk?
 

Utvisaren

Patek
I ett par sekunder tror man ju att den är tillverkad i ett ögonblick av ironi och självinsikt. Men sedan inser man att det är den ju inte alls. Utan tillverkad som en sann prydnad. Kanske till och med utdelada för förtjänstfulla insatser till ämbetsmannen. Sist men inte minst tejpar vi på en Star trek logga. Helt magisk!!!
 
Topp