Vostok
Guld
Ja det har ju fanken inte fungerat på flera år när man använt sig av Postnord som leverantör så det är kanske andra lagar som gäller för Postnord?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det har ju fanken inte fungerat på flera år när man använt sig av Postnord som leverantör så det är kanske andra lagar som gäller för Postnord?
Jo men de stoppar ju även paket från Usa och Australien med så inte f..n gör de skillnad de små ligisterna!!
Ja då är det nog Murphys lag!Det där funderade jag med på, är det ok enligt svensk lag och bara stoppa brev o paket hur som helst?
Någon lag måste styra detta...
Grymt!vill ha faktor på den!Här kommer lite mer bilder på min Chaika Resonator 3050.
Isärtagning inför tvätt
Färgen har börjat släppa på tavlan
Bommen fastnade i detta läget var tvungen o plocka ner hela sidan med datumet för och komma åt
Efter ihopsättning igen
Baksidan
Notera texten Resonator!
På armen, med nya tavlan
Skall putsa glaset lite till och limma en del som är lös. Skruvar jag åt baklocket för hårt stannat klockan, funderar på om det blir kortis eller något, skall fixa det med, men det får bli en annan dag.
Det där funderade jag med på, är det ok enligt svensk lag och bara stoppa brev o paket hur som helst?
Någon lag måste styra detta...
Alternativ till tex Paysend är ju Revolut. Kan funka.Jag håller just på och försöker köpa en Cornavin (baserad på Raketa) från en säljare i Ukraina, men jag har svårt att få betalningen att gå igenom. Först upptäckte jag att Länsförsäkringar bank hade spärrat mitt kort för betalningar i Ukraina, så det tog jag bort, men även med borttagen spärr får jag meddelanden från ebay om att betalningen inte går att genomföra.
Någon som har liknande erfarenhet?
Jag håller just på och försöker köpa en Cornavin (baserad på Raketa) från en säljare i Ukraina, men jag har svårt att få betalningen att gå igenom. Först upptäckte jag att Länsförsäkringar bank hade spärrat mitt kort för betalningar i Ukraina, så det tog jag bort, men även med borttagen spärr får jag meddelanden från ebay om att betalningen inte går att genomföra.
Någon som har liknande erfarenhet?
Alternativ till tex Paysend är ju Revolut. Kan funka.
Jag har ställt frågan till banken och påpekar att jag gärna stöttar den nuvarande situationen genom att försöka handla från säljare i Ukraina.Alternativ till tex Paysend är ju Revolut. Kan funka.
En hedersmedalj tycker jag nog är på sin plats.Jag har ställt frågan till banken och påpekar att jag gärna stöttar den nuvarande situationen genom att försöka handla från säljare i Ukraina.
En ryss på kontoret…
Ledig fredag med kära dottern på besök i föräldrahemmet.
Firas med en NoDateBigLumeDotScubaDude jag stal av den gode @Beo (tack broder!)
Boetten skall vara den rätt ovanliga 270, och som synes en underbart småkrackelerad DykarKille i ”sunburst/metallic” med en färg som är mycket åt oliv, men även lite åt petrol och kanske aingen blått, lite beroende på ljus.
Inuti tickar tydligen ett manuellt 2409 med 17 juveler.
Sitter på ett skönt ”Vietnam-cancan”.
Om någon kunnig kan fylla på med tavelreferens, bedömt årtal och annat godis - är jag evigt tacksam!
God fredag ni alla ryssjor!
Jag har ställt frågan till banken och påpekar att jag gärna stöttar den nuvarande situationen genom att försöka handla från säljare i Ukraina.
Måste vara suuuuuper-rare!Supernajs ju!
Kan tyvärr inte hjälpa till med någon mer info, men la märke till småprickarna. Längst ner, avslutar med 2 st och längst upp avslutar med tre. Brukar det vara så på dessa med småprickar eller är det en defekt från fabrik (i så fall super rare!)?
Måste vara suuuuuper-rare!
Missat det helt.
Precis som min egen blå 1190 från ca 1983, som saknar lume-dot längst ner på 6:an - och istället har ett vanligt sekundstreck.
Vi fastställer att det är Oleg som antingen velat vara lite crazy och busat till det, eller så var det Oleg uppfylld av ytterst lite vodka som somnade till vid pelarborrmaskinen och på denna 270 glömde två prickar!!!
Pffft "Fabriksfel"?Verkar vara rätt vanligt att Oleg missat lite prickar!
Hittade några exempel
Skall ju såklarr se ut så här, fullt med prickar!
Kul med fabriksfel!
Ser bra ut!Ledig fredag med kära dottern på besök i föräldrahemmet.
Firas med en NoDateBigLumeDotScubaDude jag stal av den gode @Beo (tack broder!)
Boetten skall vara den rätt ovanliga 270, och som synes en underbart småkrackelerad DykarKille i ”sunburst/metallic” med en färg som är mycket åt oliv, men även lite åt petrol och kanske aningen blått, lite beroende på ljus.
Inuti tickar tydligen ett manuellt 2409 med 17 juveler.
Sitter på ett skönt ”Vietnam-canvas”.
Om någon kunnig kan fylla på med tavelreferens, bedömt årtal och annat godis - är jag evigt tacksam!
God fredag ni alla ryssjor!
And they say boxing is a sport...Mera lådor för och få ordning på alla klockor med armband som ligger och dräller. Nu återstår bara nästa problem, göra plats för lådorna med...
Soligt idag!
Första m:et i авмомранс ser inte ut som det andra m:et under sekundvisaren."КУЙБЫШЕВ авмомранс"
Zim 2602
КУЙБЫШЕВ - KUIBYSHEV är ett namn, antagligen på en stad i Ryssland eller Sovjet. T.ex. staden Samara, Rysslands 8e största stad hette tidigare KUIBYSHEV innan 1991. Finns fler exempel, mest skulle tro att det är Samara som menas.
авмомранс (lite svårt och se vad det står exakt under sekundvisaren) har jag inte lyckats tyda. Kanske något med motorväg eller liknande, något som @Utvisaren var inne på.
Tavlan ser ju onekligen ut som det skulle kunna vara en väg, med en ratt i mitten.
Första m:et i авмомранс ser inte ut som det andra m:et under sekundvisaren.
Nej, jag la märke till det med, men vet ändå inte vad det står under sekundvisaren, dår väl lossa på den och kolla vad det står...