• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
1648146390792.png
Ja det har ju fanken inte fungerat på flera år när man använt sig av Postnord som leverantör så det är kanske andra lagar som gäller för Postnord?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Här kommer lite mer bilder på min Chaika Resonator 3050.

Isärtagning inför tvätt
20220324_185024.jpg


Färgen har börjat släppa på tavlan
20220324_192658.jpg


Bommen fastnade i detta läget var tvungen o plocka ner hela sidan med datumet för och komma åt

20220324_195405.jpg

20220324_195402.jpg

20220324_203321.jpg


Efter ihopsättning igen
20220324_220441.jpg


Baksidan
Notera texten Resonator!
20220324_221458.jpg


På armen, med nya tavlan
20220324_221525.jpg


Skall putsa glaset lite till och limma en del som är lös. Skruvar jag åt baklocket för hårt stannat klockan, funderar på om det blir kortis eller något, skall fixa det med, men det får bli en annan dag.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Här kommer lite mer bilder på min Chaika Resonator 3050.

Isärtagning inför tvätt
20220324_185024.jpg


Färgen har börjat släppa på tavlan
20220324_192658.jpg


Bommen fastnade i detta läget var tvungen o plocka ner hela sidan med datumet för och komma åt

20220324_195405.jpg

20220324_195402.jpg

20220324_203321.jpg


Efter ihopsättning igen
20220324_220441.jpg


Baksidan
Notera texten Resonator!
20220324_221458.jpg


På armen, med nya tavlan
20220324_221525.jpg


Skall putsa glaset lite till och limma en del som är lös. Skruvar jag åt baklocket för hårt stannat klockan, funderar på om det blir kortis eller något, skall fixa det med, men det får bli en annan dag.
Grymt😍!vill ha faktor på den!😊
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Det där funderade jag med på, är det ok enligt svensk lag och bara stoppa brev o paket hur som helst?

Någon lag måste styra detta...

Ja, det är en mycket bra fråga. Samma gäller beslagtagningar av oligarkers tillgångar inom EU utan någon legal grund eller misstanke om brott, det kommer bli en hel del rättegångar så småningom som antagligen slutar med att de får tillbaka sina båtar, fastigheter etc... Om de inte redan har köpt tillbaka dem 😂
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag håller just på och försöker köpa en Cornavin (baserad på Raketa) från en säljare i Ukraina, men jag har svårt att få betalningen att gå igenom. Först upptäckte jag att Länsförsäkringar bank hade spärrat mitt kort för betalningar i Ukraina, så det tog jag bort, men även med borttagen spärr får jag meddelanden från ebay om att betalningen inte går att genomföra.
Någon som har liknande erfarenhet?
1648189991936.png
 

Utvisaren

Patek
Jag håller just på och försöker köpa en Cornavin (baserad på Raketa) från en säljare i Ukraina, men jag har svårt att få betalningen att gå igenom. Först upptäckte jag att Länsförsäkringar bank hade spärrat mitt kort för betalningar i Ukraina, så det tog jag bort, men även med borttagen spärr får jag meddelanden från ebay om att betalningen inte går att genomföra.
Någon som har liknande erfarenhet?
1648189991936.png
Alternativ till tex Paysend är ju Revolut. Kan funka.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag håller just på och försöker köpa en Cornavin (baserad på Raketa) från en säljare i Ukraina, men jag har svårt att få betalningen att gå igenom. Först upptäckte jag att Länsförsäkringar bank hade spärrat mitt kort för betalningar i Ukraina, så det tog jag bort, men även med borttagen spärr får jag meddelanden från ebay om att betalningen inte går att genomföra.
Någon som har liknande erfarenhet?
1648189991936.png

Alternativ till tex Paysend är ju Revolut. Kan funka.

Skulle försöka med samma sak. Fråga om säljaren kan få betalt på annat sätt t.ex. Paysend och om hen kan sätta den som såld manuellt (vet inte om det är möjligt med eBay)
 

MAz_666

Rolex
Ledig fredag med kära dottern på besök i föräldrahemmet.
Firas med en NoDateBigLumeDotScubaDude jag stal av den gode @Beo (tack broder!)
Boetten skall vara den rätt ovanliga 270, och som synes en underbart småkrackelerad DykarKille i ”sunburst/metallic” med en färg som är mycket åt oliv, men även lite åt petrol och kanske aningen blått, lite beroende på ljus.
Inuti tickar tydligen ett manuellt 2409 med 17 juveler.
Sitter på ett skönt ”Vietnam-canvas”.
Om någon kunnig kan fylla på med tavelreferens, bedömt årtal och annat godis - är jag evigt tacksam!
God fredag ni alla ryssjor! 😉🕺🏼💃🏽
CB8932AA-0C6F-4629-B4EE-094B38BDAFF9.jpeg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
Ledig fredag med kära dottern på besök i föräldrahemmet.
Firas med en NoDateBigLumeDotScubaDude jag stal av den gode @Beo (tack broder!)
Boetten skall vara den rätt ovanliga 270, och som synes en underbart småkrackelerad DykarKille i ”sunburst/metallic” med en färg som är mycket åt oliv, men även lite åt petrol och kanske aingen blått, lite beroende på ljus.
Inuti tickar tydligen ett manuellt 2409 med 17 juveler.
Sitter på ett skönt ”Vietnam-cancan”.
Om någon kunnig kan fylla på med tavelreferens, bedömt årtal och annat godis - är jag evigt tacksam!
God fredag ni alla ryssjor! 😉🕺🏼💃🏽
CB8932AA-0C6F-4629-B4EE-094B38BDAFF9.jpeg

Supernajs ju!

Kan tyvärr inte hjälpa till med någon mer info, men la märke till småprickarna. Längst ner, avslutar med 2 st och längst upp avslutar med tre. Brukar det vara så på dessa med småprickar eller är det en defekt från fabrik (i så fall super rare!)?
 

MAz_666

Rolex
Supernajs ju!

Kan tyvärr inte hjälpa till med någon mer info, men la märke till småprickarna. Längst ner, avslutar med 2 st och längst upp avslutar med tre. Brukar det vara så på dessa med småprickar eller är det en defekt från fabrik (i så fall super rare!)?
Måste vara suuuuuper-rare!
Missat det helt.
Precis som min egen blå 1190 från ca 1983, som saknar lume-dot längst ner på 6:an - och istället har ett vanligt sekundstreck.
Vi fastställer att det är Oleg som antingen velat vara lite crazy och busat till det, eller så var det Oleg uppfylld av ytterst lite vodka som somnade till vid pelarborrmaskinen och på denna 270 glömde två prickar!!!

Edit: och iaf. min Desert Shield startar med tre. Tror det skall börja så ...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Måste vara suuuuuper-rare!
Missat det helt.
Precis som min egen blå 1190 från ca 1983, som saknar lume-dot längst ner på 6:an - och istället har ett vanligt sekundstreck.
Vi fastställer att det är Oleg som antingen velat vara lite crazy och busat till det, eller så var det Oleg uppfylld av ytterst lite vodka som somnade till vid pelarborrmaskinen och på denna 270 glömde två prickar!!!

Verkar vara rätt vanligt att Oleg missat lite prickar!

Hittade några exempel

Screenshot_20220325-101248_Chrome.jpg

Screenshot_20220325-101631_Chrome.jpg


Skall ju såklarr se ut så här, fullt med prickar!
Screenshot_20220325-101519_Chrome.jpg


Kul med fabriksfel! 😃
 

Beo

Patek
2-Faktor
Ledig fredag med kära dottern på besök i föräldrahemmet.
Firas med en NoDateBigLumeDotScubaDude jag stal av den gode @Beo (tack broder!)
Boetten skall vara den rätt ovanliga 270, och som synes en underbart småkrackelerad DykarKille i ”sunburst/metallic” med en färg som är mycket åt oliv, men även lite åt petrol och kanske aningen blått, lite beroende på ljus.
Inuti tickar tydligen ett manuellt 2409 med 17 juveler.
Sitter på ett skönt ”Vietnam-canvas”.
Om någon kunnig kan fylla på med tavelreferens, bedömt årtal och annat godis - är jag evigt tacksam!
God fredag ni alla ryssjor! 😉🕺🏼💃🏽
CB8932AA-0C6F-4629-B4EE-094B38BDAFF9.jpeg
Ser bra ut!😍👍
 

Rikala

Patek
2-Faktor
"КУЙБЫШЕВ авмомранс"
Zim 2602

20220325_205351.jpg


КУЙБЫШЕВ - KUIBYSHEV är ett namn, antagligen på en stad i Ryssland eller Sovjet. T.ex. staden Samara, Rysslands 8e största stad hette tidigare KUIBYSHEV innan 1991. Finns fler exempel, mest skulle tro att det är Samara som menas.

авмомранс (lite svårt och se vad det står exakt under sekundvisaren) har jag inte lyckats tyda. Kanske något med motorväg eller liknande, något som @Utvisaren var inne på.

Tavlan ser ju onekligen ut som det skulle kunna vara en väg, med en ratt i mitten.
 

Vostok

Audemars
"КУЙБЫШЕВ авмомранс"
Zim 2602

20220325_205351.jpg


КУЙБЫШЕВ - KUIBYSHEV är ett namn, antagligen på en stad i Ryssland eller Sovjet. T.ex. staden Samara, Rysslands 8e största stad hette tidigare KUIBYSHEV innan 1991. Finns fler exempel, mest skulle tro att det är Samara som menas.

авмомранс (lite svårt och se vad det står exakt under sekundvisaren) har jag inte lyckats tyda. Kanske något med motorväg eller liknande, något som @Utvisaren var inne på.

Tavlan ser ju onekligen ut som det skulle kunna vara en väg, med en ratt i mitten.
Första m:et i авмомранс ser inte ut som det andra m:et under sekundvisaren.
 
Topp