• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Idag kör jag på vargen!skön kväll på er vänner!😍😊👍
image.jpg
Ursäkta mitt nörderi men har den ett serienummer på bakboett? :D
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Kolla på t.ex. tradera så får du se att intresse fortfarande finns.

Även här i tråden om något minskat engagemang från en del!

Eftersom det numera är svårare att köpa klockor direkt från Ryssland kanske de t.o.m. kommer att öka i pris?

Jag har en kronograf från Poljot ute till salu på eBay, legat där sedan i början av januari. Innan den 24 februari hade två-tre personer den i sin minneslista, i skrivande stund har 14 personer den i sin minneslista.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Beställde lite klockor 4e februari, de kom för ett tag sedan. Dock kom inte alla fram den gången, säljaren hade glömt och skicka med två!

Så dessa skickade han 4e mars ifrån Ryssland, kom idag, strax under 3 veckor. Inte så illa trots sanktioner.

Edit: Verkar vara skickad via Serbien.

Den västra tickar och den högra behöver jobb direkt.
20220323_135019.jpg


Udda förpackningsmaterial också, verkar vara en sida från att lära sig ryska...

Screenshot_20220323-134951_Translate.jpg
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
För att det skall hända något i tråden måste man ju Pochta!

Rengjorde boetten lite snabbt.

Före
20220323_175235.jpg

20220323_175343.jpg


Efter
20220323_182638.jpg
20220323_182447.jpg


Ni rengör väl era bättre begagnade klockor ordentligt?
Tvätt under bezel samt tvätt av gängorna på t.ex. baklocksringen etc. Den här var hyfsat ren, men ibland är gängorna riktigt fulla med mög. Jag brukar köra tandpetare runt + tandborste för och få det riktigt rent.

På armen
20220323_183647.jpg


Sekundvisaren verkar slira lite, får lossa på locket och tajta till lite, annars verkar den ticka. Skall slänga den i timegraphern med för o bättre få se hur verket mår....

Ha en trevlig kväll!
 
Topp