• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Ryska är ju förvånande likt svenska i bland.
Kör man en bil är man en bilist.
Samma på ryska. Kör man en traktor är man en тракторист (bokstavligen traktorist!!!).

@Rikala Komandirski traktorist? 🤔
 

Utvisaren

Patek
Det står ju SWISS MADE på urtavlorna - då måste det ju vara så! 😉😉
Precis som med min kaffemugg. Så sant!

1648068329722.png


Jag har kvarterets smartaste hockeyklubba! ;)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hur många klockor har du nu? 200? 😂

Åhhh!bild på Chaikan sedan tack!😍

Tror inte jag har riktigt 200 "ryska" fungerande klockor än... 🤣

Målet borde väl vara 365, så kan man ha en om dagen? 😇

Hur många klockor jag har totalt har jag ingen riktig koll på (dvs ryska + andra fungerande samt renoveringsobjekt och annat skräp).

Bättre bilder kommer när jag har tid o titta lite mer på dem, kanske redan ikväll.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det här måste ju vara det roligaste jag har läst på Aftonbladet på länge... Är det verkligen en nyhet??

1648131920511.png

För mig är det! Iofs inte helt oväntat.

Min boett är fast hos tullen sedan ett par dagar, så nu kanske den aldrig kommer.

Jag får tänka om angående min Vodzilla, får kanske fixa boett från annat håll.

Dock ett litet problem jämnfört med hur Ukrainare har det...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tickade igång med nytt batteri!

Tyvärr är glaset sprucket, men det får jag leva med, skall försöka putsa det lite ändå .
Sedan skall boetten rengöras för den är rejält smutsig på insidan glaset samt på baksidan.
Tavlan skall bytas.

20220324_174642.jpg
 

Vostok

Audemars
Tickade igång med nytt batteri!

Tyvärr är glaset sprucket, men det får jag leva med, skall försöka putsa det lite ändå .
Sedan skall boetten rengöras för den är rejält smutsig på insidan glaset samt på baksidan.
Tavlan skall bytas.

20220324_174642.jpg
Sånt där glas har jag sett till salu men hittar dem ej nu tyvärr... Ska hålla lite koll så kan säga till om jag hittar igen :)
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tickade igång med nytt batteri!

Tyvärr är glaset sprucket, men det får jag leva med, skall försöka putsa det lite ändå .
Sedan skall boetten rengöras för den är rejält smutsig på insidan glaset samt på baksidan.
Tavlan skall bytas.

20220324_174642.jpg
En sån där vill jag med ha!!!första analoga quarts verket om jag inte har helt åt h…e fel!😍
 
Topp