• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Tack för informationen, urverket 3133 är det automatiskt urverk eller behöver man vrida upp manuellt?
Google will set you free!

 

Utvisaren

Patek
Google will set you free!

Var mycket positivt överraskad av det nyare 3133 som jag fick klämma lite på när @MAz_666 kronograf mellanlandade hos mig. Så len att dra upp och hantera att en barnkind närmsta hade varit ett sandpapper korn 60. En Ocean vill jag allt ha.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Firar man bemärkelsedag tar man på sig det finaste man har.
Old Ministry 1B från ca 1983.
E4989A51-D589-48AB-99D9-EA0F2785DD60.jpeg

Grattis! Fick du något klockrelaterat i present?
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Ha!

Lyckades vinna en Komandirski via ebay i natt ifrån Rumänien.

Blev lite dyrare än tänkt, men såg ut o vara i ok skick! Man är ju inte riktigt van vid ebay-priser längre. Men har letat efter en med den tavlan ett tag, så det får det vara värt!

Bild kommer när klockan är i hamn!
 

Rikala

Patek
2-Faktor

🤣 Nix! Jag gillar bara flamingos som fåglar, tycker de är sten-coola!

Edit: Så tyvärr Delgada, du får leta på annat håll! 😇

Swingersband? 🤔 😁

Ett tips är att höra av sig till Delgada @Utvisaren! 😉

Kom o tänka på att vissa gamla filmtitlar får ju idag ett helt annan association än förr i tiden...

 

Rikala

Patek
2-Faktor
Aha, det kan ju förklara varför jag har sex st Raketa Goroda! :cool:
1649675456108.png

Ah, så många fina Goroda!!! 😍

Det som vi kallar samlare kallar andra horders... 😆

Förståelsen på hemmaplan är ju inte jättestor när man visar en ny klocka.

T.ex. Här är min nya klocka, den har en annan tavla än de jag redan har, denna är väl snygg?

"jaha vad tycker du jag skall säga?" eller "behöver du verkligen fler?" "jag ser ingen skillnad" etc...

"Du får visa för dina kompisar på klocksnack" brukar också ett svar.

Jag visar inte alla på en gång när jag köper många, utan visar bara någon speciell då och då.

Jag brukar komma undan med att jag köper billiga klockor (och en hyfsat förstående bättre hälft), men totalt blir det ju en del pengar ändå.

Bäst är och inte säga vad något kostar och be om förlåtelse i efterhand!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah, så många fina Goroda!!! 😍

Det som vi kallar samlare kallar andra horders... 😆

Förståelsen på hemmaplan är ju inte jättestor när man visar en ny klocka.

T.ex. Här är min nya klocka, den har en annan tavla än de jag redan har, denna är väl snygg?

"jaha vad tycker du jag skall säga?" eller "behöver du verkligen fler?" "jag ser ingen skillnad" etc...

"Du får visa för dina kompisar på klocksnack" brukar också ett svar.

Jag visar inte alla på en gång när jag köper många, utan visar bara någon speciell då och då.

Jag brukar komma undan med att jag köper billiga klockor (och en hyfsat förstående bättre hälft), men totalt blir det ju en del pengar ändå.

Bäst är och inte säga vad något kostar och be om förlåtelse i efterhand!
Min yngsta dotter är bäst. Jag hade plockat fram alla min klockor och skulle sortera om lite granna, så det var väl åtta lådor som stod öppna. Dottern (13 år), som hade med en kompis hem, stannade upp och gapade och sa ordagrant: "Pappa... alltså... jag är mållös!"
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah, så många fina Goroda!!! 😍

Det som vi kallar samlare kallar andra horders... 😆

Förståelsen på hemmaplan är ju inte jättestor när man visar en ny klocka.

T.ex. Här är min nya klocka, den har en annan tavla än de jag redan har, denna är väl snygg?

"jaha vad tycker du jag skall säga?" eller "behöver du verkligen fler?" "jag ser ingen skillnad" etc...

"Du får visa för dina kompisar på klocksnack" brukar också ett svar.

Jag visar inte alla på en gång när jag köper många, utan visar bara någon speciell då och då.

Jag brukar komma undan med att jag köper billiga klockor (och en hyfsat förstående bättre hälft), men totalt blir det ju en del pengar ändå.

Bäst är och inte säga vad något kostar och be om förlåtelse i efterhand!
Någon sa att den största skräcken om jag skulle dö plötsligt är att min fru skall sälja mina klockor för det pris jag har sagt att jag har köpt dem för.
 
Topp