Tack för informationen, urverket 3133 är det automatiskt urverk eller behöver man vrida upp manuellt?
Manuellt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack för informationen, urverket 3133 är det automatiskt urverk eller behöver man vrida upp manuellt?
Google will set you free!Tack för informationen, urverket 3133 är det automatiskt urverk eller behöver man vrida upp manuellt?
Den är ju i ett annat material... nuff saidJag börjar fundera på att köpa en tredje snart. Tycker de i brons är sjukt tilltalande. Frågan är om man kan motivera en tredje Zlatoust?
Var mycket positivt överraskad av det nyare 3133 som jag fick klämma lite på när @MAz_666 kronograf mellanlandade hos mig. Så len att dra upp och hantera att en barnkind närmsta hade varit ett sandpapper korn 60. En Ocean vill jag allt ha.Google will set you free!
Poljot Caliber 3133 Watch Movement
Manufacturer Poljot, MakTime Caliber Number 3133, P3133 Movement Type Mechanical, manual-wind Lignes 14''' Diameter 31mm Height 7.38mm Power Reserve ~42 hours Lift Angle 51 degrees Jewels 23 Vibrations Per Hour 21,600 bph (3 Hz) Shock System Poljot Chronograph System Coulisse Lever (aka cam...calibercorner.com
Firar man bemärkelsedag tar man på sig det finaste man har.
Old Ministry 1B från ca 1983.
Åh fn behöver du köpa ett 2409 verk... im your man
Hade strax innan köpt mig en big-dot no-date Scuba - så ja: på sätt o vis!Grattis! Fick du något klockrelaterat i present?
Kunde gått... 2409 poljot
2409r Vostok lär man alltid behöva, men du sitter väl på en hög Poljot väl? Du har väl inte fått in något nytt?
Swinger-modd?Kvällsbyte, till min franken Zakaz Slavatok.
Fick lite sommarfeeling och kör med sommarband....
Swinger-modd?
Swingersband?Kvällsbyte, till min franken Zakaz Slavatok.
Fick lite sommarfeeling och kör med sommarband....
Swinger-modd?
Nix! Jag gillar bara flamingos som fåglar, tycker de är sten-coola!
Edit: Så tyvärr Delgada, du får leta på annat håll!
Swingersband?
Det är bla detta som skiljer en samlare från en som har många klockor. Samlaren har flera ur av samma typ i olika modeller.Den är ju i ett annat material... nuff said
Lär nog bli ännu svårare att motivera till en brons då... Köpa och använda i smyg, du kan ju ha klockan på kontoretFrugan blir dock mer svårövertygad efter varje ny klocka. Fattar fortfarande inte hur jag lyckades övertyga henne om att jag minsann behövde en zlatoust till drygt tre veckor efter det att jag köpte min första
Men.. de två minuterna var... underbara...Sooooool här med!
Tänkte grönt skulle passa idag, tog ett foto. Klockan gick visst bara ett par minuter, fjädern är av...
Aha, det kan ju förklara varför jag har sex st Raketa Goroda!Det är bla detta som skiljer en samlare från en som har många klockor. Samlaren har flera ur av samma typ i olika modeller.
Aha, det kan ju förklara varför jag har sex st Raketa Goroda!
Min yngsta dotter är bäst. Jag hade plockat fram alla min klockor och skulle sortera om lite granna, så det var väl åtta lådor som stod öppna. Dottern (13 år), som hade med en kompis hem, stannade upp och gapade och sa ordagrant: "Pappa... alltså... jag är mållös!"Ah, så många fina Goroda!!!
Det som vi kallar samlare kallar andra horders...
Förståelsen på hemmaplan är ju inte jättestor när man visar en ny klocka.
T.ex. Här är min nya klocka, den har en annan tavla än de jag redan har, denna är väl snygg?
"jaha vad tycker du jag skall säga?" eller "behöver du verkligen fler?" "jag ser ingen skillnad" etc...
"Du får visa för dina kompisar på klocksnack" brukar också ett svar.
Jag visar inte alla på en gång när jag köper många, utan visar bara någon speciell då och då.
Jag brukar komma undan med att jag köper billiga klockor (och en hyfsat förstående bättre hälft), men totalt blir det ju en del pengar ändå.
Bäst är och inte säga vad något kostar och be om förlåtelse i efterhand!
Min yngsta dotter är bäst. Jag hade plockat fram alla min klockor och skulle sortera om lite granna, så det var väl åtta lådor som stod öppna. Dottern (13 år), som hade med en kompis hem, stannade upp och gapade och sa ordagrant: "Pappa... alltså... jag är mållös!"
Någon sa att den största skräcken om jag skulle dö plötsligt är att min fru skall sälja mina klockor för det pris jag har sagt att jag har köpt dem för.Ah, så många fina Goroda!!!
Det som vi kallar samlare kallar andra horders...
Förståelsen på hemmaplan är ju inte jättestor när man visar en ny klocka.
T.ex. Här är min nya klocka, den har en annan tavla än de jag redan har, denna är väl snygg?
"jaha vad tycker du jag skall säga?" eller "behöver du verkligen fler?" "jag ser ingen skillnad" etc...
"Du får visa för dina kompisar på klocksnack" brukar också ett svar.
Jag visar inte alla på en gång när jag köper många, utan visar bara någon speciell då och då.
Jag brukar komma undan med att jag köper billiga klockor (och en hyfsat förstående bättre hälft), men totalt blir det ju en del pengar ändå.
Bäst är och inte säga vad något kostar och be om förlåtelse i efterhand!
Fin den där!Påminner en hel del om Zvezda.