• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Beo

Patek
2-Faktor
Slut för idagg!🙏😁
image.jpg
 

Delgada

Patek
Osmakligt. En soldats klocka skall följa med denne till sista vilan, alternativt föras vidare till de anhöriga.
Jag tänkte på det där med att klockan ska följa soldaten i graven... Och jag fick en så besynnerlig association, så jag måste bara dela med mig.
Om tex kamrat @Rikala skulle vara soldat i krig och ha oturen att stupa skulle följande kunna utspela sig:

Fältprästen frågar -"Varför har ni grävt tre gravar, det är ju bara general Rikala som ska begravas?"
-"Det behövdes tre för att få plats med hans klockor också."

Ursäkta min morbida humor, det är kanske en psykologisk försvarsmekanism för att hantera en kuslig värld...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag tänkte på det där med att klockan ska följa soldaten i graven... Och jag fick en så besynnerlig association, så jag måste bara dela med mig.
Om tex kamrat @Rikala skulle vara soldat i krig och ha oturen att stupa skulle följande kunna utspela sig:

Fältprästen frågar -"Varför har ni grävt tre gravar, det är ju bara general Rikala som ska begravas?"
-"Det behövdes tre för att få plats med hans klockor också."

Ursäkta min morbida humor, det är kanske en psykologisk försvarsmekanism för att hantera en kuslig värld...

🤣 Jag får nog uppdatera mitt testamente inser jag!!!

"I händelse av krig..." 😇
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag tänkte på det där med att klockan ska följa soldaten i graven... Och jag fick en så besynnerlig association, så jag måste bara dela med mig.
Om tex kamrat @Rikala skulle vara soldat i krig och ha oturen att stupa skulle följande kunna utspela sig:

Fältprästen frågar -"Varför har ni grävt tre gravar, det är ju bara general Rikala som ska begravas?"
-"Det behövdes tre för att få plats med hans klockor också."

Ursäkta min morbida humor, det är kanske en psykologisk försvarsmekanism för att hantera en kuslig värld...
Jag får en bild av extremt exalterade arkeologer, som om tusen år försöker tolka vad det underliga fynd de försiktigt penslar fram har för religiös betydelse.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fredag som firas högtidligt med NVCh-30 Gen 1 på handleden.
💙 💛
1650606707144.png

Bra val! 😃

Kör på denna idag, helt ovetandes om ditt val! Dock är ju min den civila versionen.

20220422_082634.jpg


På väg till jobbet insåg jag att den inte går och dra upp (strul med uppdragsmekanismen), hade glömt av det...

Så idag har klockan bara funktionen att den är snygg!
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Bra val! 😃

Kör på denna idag, helt ovetandes om ditt val! Dock är ju min den civila versionen.

20220422_082634.jpg


På väg till jobbet insåg jag att den inte går och dra upp (strul med uppdragsmekanismen), hade glömt av det...

Så idag har klockan bara funktionen att den är snygg!
Snyggt och rätt val! Du får gärna återkomma ang vad det kan vara som har hängt upp sig. Är kronan låst eller är det mer att det släpper när du dra upp (aka fjäderbrott)?
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
De lär väl producera dokumentärer om hur vi dyrkar fiskmåsar. "Måsen hade en stor spirituell betydelse under slutet av plaståldern..."
"Man kan fortfarande se spår från en liten kult i ett digitalt forum som tycks ha dyrkat måsen extra mycket. Kanske såg man måsen som en fruktbarhetssymbol, eller så var man helt enkelt bara knäppa i huvudet."
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
"Man kan fortfarande se spår från en liten kult i ett digitalt forum som tycks ha dyrkat måsen extra mycket. Kanske såg man måsen som en fruktbarhetssymbol, eller så var man helt enkelt bara knäppa i huvudet."

"De visade sin uppskattning åt måsguden genom att ta ett kort på en knuten hand, där ett smycke runt handleden brukade visas upp. Ju fler måsar, desto högre status hade de..."
 

Delgada

Patek
Nu gör vi ett säsongsrelaterat bandbyte igen. Det blå mocka påminner om vinter.
20220422_144915.jpg

Nu är det vår
På med ett sandfärgat mocka, ett safari-racing.
20220422_144931.jpg
20220422_144958.jpg

Åtmonstne en vårmodd. Får se om den håller hela sommaren eller om det åker på ett vitt gummi när temperaturen är över 27°C...🤔
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Nu gör vi ett säsongsrelaterat bandbyte igen. Det blå mocka påminner om vinter.
20220422_144915.jpg

Nu är det vår
På med ett sandfärgat mocka, ett safari-racing.
20220422_144931.jpg
20220422_144958.jpg

Åtmonstne en vårmodd. Får se om den håller hela sommaren eller om det åker på ett vitt gummi när temperaturen är över 27°C...🤔
Snyggt och definitivt mer vår-/sommaraktigt. Håller med om att det börjar bli dags för div moddar för att möta varmare väder.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag genomförde mitt första klockköp på ganska länge genom att investera i nedanstående UFO. Beställd från säljare i Ukraina ser jag det som en gest för att stötta ett krigsdrabbat land samtidigt som jag får en UFO-modell jag har sneglat på ganska länge. Inte i perfekt skick och sannolikt/statistiskt frågan om franken, men helt OK i mina ögon. Dessutom gillar jag länken, som väl i vanlig ordning måste kortas ganska brutalt för att passa mina sparrishandleder, but that's life.
1650633237254.png
 

Utvisaren

Patek
Jag tänkte på det där med att klockan ska följa soldaten i graven... Och jag fick en så besynnerlig association, så jag måste bara dela med mig.
Om tex kamrat @Rikala skulle vara soldat i krig och ha oturen att stupa skulle följande kunna utspela sig:

Fältprästen frågar -"Varför har ni grävt tre gravar, det är ju bara general Rikala som ska begravas?"
-"Det behövdes tre för att få plats med hans klockor också."

Ursäkta min morbida humor, det är kanske en psykologisk försvarsmekanism för att hantera en kuslig värld...
Klockren! En egyptisk pyramid hade knsppt räckt till. 😁😁😁
 

Utvisaren

Patek
Adresserad direktreklam till mig?
Subtilt pojkar. Mycket subtilt.
Tänker inte grossa tantponchos och strumpbyxor hur mycket ni än trugar.
Glad ryssfredag😁😁
20220422_155221.jpg
 
Topp