• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Nej inte idag!men vad skådar mitt norra på hagelbanan?😁🤪👍
F784D346-7921-4762-916C-CC233708B4CA.jpeg
Fy fan vad kul!!! 👍 Även namnet på den va jäkligt roligt 😂 👍
 

Vostok

Audemars
Ikväll kör vi klassiska tunnan från ca 1979 tillsammans med flamingoskjorta - och håller tummarna!

Fråga: om du skulle testa att mörka ner paddlarna till indexens ”gammal-färg” - hur skulle DU göra? Pensla med te? Kaffe? (Utspätt eller regular?) Andra tips?
C3D67273-7F43-44F4-8616-3C6922E90DD0.jpeg
Kolsvart kaffe.. The gör väldigt lite skillnad.. Men du får ju lite sämre lumeglow med när du gör det för du får en hinna av torkat kaffe över det hela.
Bästa resultatet enl. mig är att ta bort befintlig lume och köra med vintage lume som du själv kan välja nyans på när du blandar den..
Jag har labbat med både the och kaffe för längesedan och tog tillslut pulverkaffe och gjorde nog den starkaste kaffeblandning som går att frambringa och använde en vässad tandpetare för att applicera kaffet bara på själva lumet för kommer det utanför färgar det även visaren lite så det blir inte så vackert, på urtavlor likaså man får liksom en blank oljig yta som inte blir så vacker..
Men det fungerar med kaffe om man är försiktig och det går ju tvätta bort om det går åt helvitti :D
Jag "duttade" på lite kaffe och lät det torka och jämförde färgen med index och om det ej räckte la jag på mer kaffe och lät det torka och gjorde om tills jag va nöjd...
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Ikväll kör vi klassiska tunnan från ca 1979 tillsammans med flamingoskjorta - och håller tummarna!

Fråga: om du skulle testa att mörka ner paddlarna till indexens ”gammal-färg” - hur skulle DU göra? Pensla med te? Kaffe? (Utspätt eller regular?) Andra tips?
C3D67273-7F43-44F4-8616-3C6922E90DD0.jpeg
Luma om?😃med en öppnad burk Humbrol 49 klarlack matt och lume pulver skulle det bli som en smäck där tror jag.😊
image.jpg

Kvällsklocka på!
 

MAz_666

Rolex
1650748874388.png


Cука... 😂 Så jäkla snygg!!!
Så där ja. Bara dyka. Liiiite. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till ...
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Så där ja. Bara dyka. Liiiite. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till. Och lite till ...

Пиздец 🤣🤣​

 
Glad påsk till alla som firar påsk idag(ortodoxa). Den här klockan är en av mina favoriter men det går för fort. Vet någon vad problemet kan vara?

Har ännu inte köpt alla verktyg för att öppna och kontrollera klockan. Har försökt justera balansen(orot? Vet ej vad det kallas på svenska)
 

Bilagor

  • 1F33027D-D758-4C38-A612-F0A012EE8ADE.jpeg
    1F33027D-D758-4C38-A612-F0A012EE8ADE.jpeg
    455.6 KB · Visningar: 3

Rikala

Patek
2-Faktor
Glad påsk till alla som firar påsk idag(ortodoxa). Den här klockan är en av mina favoriter men det går för fort. Vet någon vad problemet kan vara?

Har ännu inte köpt alla verktyg för att öppna och kontrollera klockan. Har försökt justera balansen(orot? Vet ej vad det kallas på svenska)

Klibbar balansfjädern ihop? Magnitiserad eller olja på fjädern?
 

Vostok

Audemars
Glad påsk till alla som firar påsk idag(ortodoxa). Den här klockan är en av mina favoriter men det går för fort. Vet någon vad problemet kan vara?

Har ännu inte köpt alla verktyg för att öppna och kontrollera klockan. Har försökt justera balansen(orot? Vet ej vad det kallas på svenska)
Den är troligen magnetiserad.. Kontrollera genom att hålla den mot en kompass..

 
Topp