• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ackee

Panerai
2-Faktor
Imorrn är det högtidsdräkt och stor baluns. Då klär vi ner oss idag med en leksaksmilitärnewministry.
Go’ fredag!!!
DA4F69B8-4A87-4C10-842C-F043A6E2E70F.jpeg

Galet snygg Vostok!! 😍😍
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Poljot, 1980-tal.

"Сделано в СССР" - Tillverkad i Sovjetunionen. (Moskva)
Tackar! :)
Läser lite på Wikipedia. "The flagship brand of the USSR's watch industry ..." "Founded in 1930 under orders from Joseph Stalin, the First State Watch Factory ..." Det känns oerhört kommunistiskt och som 150 väl spenderade kronor. Detta trots den kanske mest irriterande sega semi-quick set jag stött på hittills.
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Tackar! :)
Läser lite på Wikipedia. "The flagship brand of the USSR's watch industry ..." "Founded in 1930 under orders from Joseph Stalin, the First State Watch Factory ..." Det känns oerhört kommunistiskt och som 150 väl spenderade kronor. Detta trots den kanske mest irriterande sega semi-quick set jag stött på hittills.

Under sin tid världens största klockfabrik! Lite som dagens Sea-Gull.

Haha, ja, de är väldigt charmiga! ;)

Min kamrat från 1978-79 hälsar!

1651864352882.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Vad har jag köpt nu? Vad står det? Gissar jag rätt om jag tror att det är 70-tal eller början av 80-talet?
IMG_20220506_195303_930.jpg

Tackar! :)
Läser lite på Wikipedia. "The flagship brand of the USSR's watch industry ..." "Founded in 1930 under orders from Joseph Stalin, the First State Watch Factory ..." Det känns oerhört kommunistiskt och som 150 väl spenderade kronor. Detta trots den kanske mest irriterande sega semi-quick set jag stött på hittills.

Najs Poljot! Dessutom på bund!!!

Måste skaffa fler bund!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Bytt till Poljot/Sekonda så här på kvällen.

20220506_213232_04.jpg

20220506_204742.jpg


Nu går den halvbra, skall dock försöka rucka den lite bättre. Lite stor beat error och halvtaskig amplitud. Det var denna jag började rengöra igår...

Hade endast ett reservverk som jag kunde ta delar av (balans + en skruv än så länge).

Får jag inte ordning på den helt kanske jag skall ta och göra rent reservurverket och se om det går bättre, det har iallafall ingen rost som det här verket hade.

Passade på och luma om visarna.

20220506_203257.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Skytteklockan till salu? Ska du sluta med skyttet ?😯??

Men den där svarta på swinglugs med bundet, den är ju underbar. Kan du inte posta några bilder på den innan du säljer den. Jag kan medge att den lockar...🤔
Neeej!det är inte skytte klockan!det är en Vostok titan boett men det är likadan tavla som skytte klockan😊.
Sorry med 350 swingluggen för den är såld redan men du får säkert se den iaf.😉😁
image.jpg
 
Topp