Imorrn är det högtidsdräkt och stor baluns. Då klär vi ner oss idag med en leksaksmilitärnewministry.
Go’ fredag!!!
Galet snygg Vostok!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Imorrn är det högtidsdräkt och stor baluns. Då klär vi ner oss idag med en leksaksmilitärnewministry.
Go’ fredag!!!
Det kan jag tänka mig du!hoppas allt går fint iaf utan strul som sinkar.John Deere power, blivit mycket jonne sista dagarna nu
Gått bra förutom att de kostar diesel, jonnen är rätt törstigDet kan jag tänka mig du!hoppas allt går fint iaf utan strul som sinkar.
Ah så fintFredagspizza i vardande med nya favoritklockan på.
Ja drivmedelskostnaden måste ju ha gått i taket för er stackars jordbrukare nu misstänker jag!!!Gått bra förutom att de kostar diesel, jonnen är rätt törstig
Ah så fint
Gått bra förutom att de kostar diesel, jonnen är rätt törstig
Ah så fint
Vad har jag köpt nu? Vad står det? Gissar jag rätt om jag tror att det är 70-tal eller början av 80-talet?
Tackar!Poljot, 1980-tal.
"Сделано в СССР" - Tillverkad i Sovjetunionen. (Moskva)
Tackar!
Läser lite på Wikipedia. "The flagship brand of the USSR's watch industry ..." "Founded in 1930 under orders from Joseph Stalin, the First State Watch Factory ..." Det känns oerhört kommunistiskt och som 150 väl spenderade kronor. Detta trots den kanske mest irriterande sega semi-quick set jag stött på hittills.
Den där är så go' !!!!Under sin tid världens största klockfabrik! Lite som dagens Sea-Gull.
Haha, ja, de är väldigt charmiga!
Min kamrat från 1978-79 hälsar!
Den där är så go' !!!!
Vad har jag köpt nu? Vad står det? Gissar jag rätt om jag tror att det är 70-tal eller början av 80-talet?
Tackar!
Läser lite på Wikipedia. "The flagship brand of the USSR's watch industry ..." "Founded in 1930 under orders from Joseph Stalin, the First State Watch Factory ..." Det känns oerhört kommunistiskt och som 150 väl spenderade kronor. Detta trots den kanske mest irriterande sega semi-quick set jag stött på hittills.
JA! Har en med den ljusa urtavlan i delar som väntar på att skruvas ihop!
Ett projekt för urmakare @Rikala ??
Bandet hade jag i mina gömmor sedan tidigare. Tror att det är ett gammalt svenskt.Najs Poljot! Dessutom på bund!!!
Måste skaffa fler bund!
Jag hsr sjukt mycket poljot Kirov dvs den andra 24 serienJo, la märke till det med. Tror dock att jag inte har några passande reservdelar (har väldigt lite poljot-delar hemma)!
Men, den verkade iallafall göra sitt jobb under en snabbare test när klockan kom. Borde nog egentligen bytas, får ta en titt i lådan innan jag sätter dit den!
Jag hsr sjukt mycket poljot Kirov dvs den andra 24 serien
Skoj! Det syns dåligt på min potatisbild men det är tydligen en 4523337.Poljot 2614.2H / 4521337
Katalog från 1983
Och här en katalog från 1982
Skoj! Det syns dåligt på min potatisbild men det är tydligen en 4523337.
Potatisen syns klart tydligare på den bilden!?
Att veta ref:en är ju nästan överkurs när det gäller ryska klockor...
Tror jag inte kan någon av mina, även om jag har en ambition (läsa tanke) av att någon gång katalogisera mina på något sett .
Skytteklockan till salu? Ska du sluta med skyttet ???Du kan ju kolla annons på köp o sälj om det finns något frestande!
He he, den där 350-dykaren kommer du snart se på en annan handled i tråden. Dock utan bund...Skytteklockan till salu? Ska du sluta med skyttet ???
Men den där svarta på swinglugs med bundet, den är ju underbar. Kan du inte posta några bilder på den innan du säljer den. Jag kan medge att den lockar...
Neeej!det är inte skytte klockan!det är en Vostok titan boett men det är likadan tavla som skytte klockan.Skytteklockan till salu? Ska du sluta med skyttet ???
Men den där svarta på swinglugs med bundet, den är ju underbar. Kan du inte posta några bilder på den innan du säljer den. Jag kan medge att den lockar...