• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Är sugen på klockan nedan, men vad menar säljaren med replika?

Snygg!

Här är min...
20220510_211616.jpg

Så kom den äntligen på posten; 350-Amphibia i kyrilliskt utförande och underbart skick som @Beo var vänlig nog att överlåta till mig. Därmed har jag äntligen fått tag på en sådan med den gamla svarta vridringen! Jag testar med mesh. Spontant känns det väldigt bra och ger även 350:an en lite annan touch.
1652184189173.png

Perfekt plexikupol! 😍
1652184231358.png
Snygg den är!
Men undrar om den inte skulle passa ännu bättre på ett brunt bund......🤔

Är sugen på klockan nedan, men vad menar säljaren med replika?

Som skrevs ovan, det är en senare tillverkad replika. Därav att den är stor, 39mm bred, och att det tex står 1965 i texten på urtavlan. Och så har inte Oleg applicerat lumen som en 5-åring ;) Men de är fina! Go go go!!! :hungry: 🪠 :hungry:

Fun fact: Oleg är alltså den slaviska varianten av Helge!

Igår då jag jobbade hemmifrån hade jag på mig en Seiko, men idag när jag jobbar på kontoret så passar det ju inte så bra att ha en japansk klocka på sig med tanke på hur japanerna betedde sig under andra världskriget!

Så idag har jag en mer sober klocka, en fyrkantig rysk Pobeda med en diskret sovjetiskt länk prydd med stjärnor.

Ha en trevlig torsdag kamrater!

20220512_094517.jpg

Igår då jag jobbade hemmifrån hade jag på mig en Seiko, men idag när jag jobbar på kontoret så passar det ju inte så bra att ha en japansk klocka på sig med tanke på hur japanerna betedde sig under andra världskriget!

Så idag har jag en mer sober klocka, en fyrkantig rysk Pobeda med en diskret sovjetiskt länk prydd med stjärnor.

Ha en trevlig torsdag kamrater!

20220512_094517.jpg
Jo alltså hur japanerna betedde sig. Finns ju dokumenterat om 2 befäl som tävlade om vem som kunde halshugga flest tillfångatagna kineser. Minns inte men tror att det lägre befälet gav sig då hans högre befäl var allt för mäktig. Efter typ 120 halshuggningar var... Jiha... Seikosha ska man ha!

Tillbaka
Topp