• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Så där ja.
20220520_185304.jpg
 

Vostok

Audemars
Abstinensen blev för stor... Jag behövde en Ostvok, tror aldrig jag sett den här urtavlan med Ostvok märkning förr?
Tror inte jag sett att namnet på skeppet stått på urtavlan förr heller (Admiral Kuznetsov)

1653067069538.png



Sen behövde jag ett till lik att renovera så en Desert Shield som sett sina bättre dagar fick det bli med 😂

1653067337766.png
 
Senast ändrad:

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Det kommer gå helt lysande!
Det viktigaste är att ha rätt klocka på handleden! 😎
Faktum är att detta inte är helt gripet i luften. När man spelar fiol skapar man ett sk vibrato med vänsterhanden. När man gör det rör sig vänsterhanden snabbt fram och tillbaka över strängarna. Man kan säga att fingertopparna rullar fram och tillbaka över strängarna. Den rörelsen fortplantar sig ner i handleden och, beroende på teknik, ev ner i underarmen (sk underarmsvibrato) jag har en tendens till det senare, vilket gör att armbandsuret skakar ganska mycket under spelandet. Jag kan/vill därför inte ha en för tung klocka och heller inte en mer avancerad, ex en kronograf, eftersom jag helt enkelt inte vill att allt det mekaniska i verket skall skaka för mycket.
Därav att det spelar viss roll vilken klocka som sitter på handleden. Idag lutar det åt en 1190-dykare...
 
Senast ändrad:
Topp