• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor

Jodå, den verkar fungera fint. Dock är det den tunnaste 1A och jag hade inte riktigt koll på vad man egentligen skall ha den till.

Nu får jag nog köpa minst en till. 😆

20220520_073125.jpg

20220520_073149.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ah, väldigt trevlig länk!
Tack, ja, lite annorlunda och passar väldigt bra till klockan. Tonårsdottern blev först besviken när hon såg att jag hade monterat bort länken, som hon tyckte var "jättefin". Jag lugnade henne med att jag bara skulle göra rent den. Och, det var som sagt VÄLDIGT mycket DNA som gömde sig i den, inte minst, i spännet :D . Jag imponeras gång på gång av hur effektiv en ultraljudstvätt kan vara.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jodå, den verkar fungera fint. Dock är det den tunnaste 1A och jag hade inte riktigt koll på vad man egentligen skall ha den till.

Nu får jag nog köpa minst en till. 😆

20220520_073125.jpg

20220520_073149.jpg
Intressant! Även kul med alla illustrerande bilder, som ger sken av att grejerna man skall smörja är av ungefär tallriksstorlek. Sedan sätter man sig ner och inser att man behöver lupp för att över huvud taget se var oljan skall appliceras. :D
För min egen del hamnar detta nog utanför budget, eller, ja, det beror på vad man lägger sin budget på. Jag blev tex häromdagen påmind av en vän om att jag har alldeles för få kronografer... 🤔
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Intressant! Även kul med alla illustrerande bilder, som ger sken av att grejerna man skall smörja är av ungefär tallriksstorlek. Sedan sätter man sig ner och inser att man behöver lupp för att över huvud taget se var oljan skall appliceras. :D
För min egen del hamnar detta nog utanför budget, eller, ja, det beror på vad man lägger sin budget på. Jag blev tex häromdagen påmind av en vän om att jag har alldeles för få kronografer... 🤔

Nu körde jag denna även på juvelerna med hål, oljade dem innan jag satte dit kugghjulen.

Tror jag betalade 400:- för den, men det är ju klart, ett par sådana här och man skulle kunna köpa en kronograf istället! 😉
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Poljot 17 juveler. Made in USSR.

20220520_080635.jpg


"Ny" ifrån häromdagen.

Glaset är putsat och limmat, men skulle verkligen behöva ett nytt glas, kan nog vara lite knepigt att hitta ett nytt glas till den här, kanske om man hittar en donator, nåja det får sitta på tills den dagen...
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Screenshot_20220520-084227_Firefox.jpg

Screenshot_20220520-084532_Firefox.jpg


Någon som har en gammal östtysk klocka?? Rätt snygga är de...

Kanske 😀

Edit: Två till boetter som kanske är tillverkade i ddr

En NOS Anker
20220520_095519.jpg


20220520_100355.jpg
 
Senast ändrad:

MAz_666

Rolex
Finfredag; vad är då bättre än att kröna den med en ursprungs-amphibian #350765 från tidiga 70-talet.
Grym grön sunburst och en vitkalkad Komandirskiesekund med röd Oleg-spets.
På ryskt original-”Nato”. Tunt, sladdrigt, skär lite i armen - men så coolt!
2176FA83-807E-4ED0-AE74-C19D747D2DE0.jpeg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Finfredag; vad är då bättre än att kröna den med en ursprungs-amphibian #350765 från tidiga 70-talet.
Grym grön sunburst och en vitkalkad Komandirskiesekund med röd Oleg-spets.
På ryskt original-”Nato”. Tunt, sladdrigt, skär lite i armen - men så coolt!
2176FA83-807E-4ED0-AE74-C19D747D2DE0.jpeg
350-dykarna är helt enkelt bara alldeles underbara! Jag är oerhört glad över den jag fick överta från @Beo. Helt rätt fredagsklocka!
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Nu körde jag denna även på juvelerna med hål, oljade dem innan jag satte dit kugghjulen.

Tror jag betalade 400:- för den, men det är ju klart, ett par sådana här och man skulle kunna köpa en kronograf istället! 😉
Du ska olja när hjulen är på plats för att få rätt mängd,hoppas mitt mässershmittande tas på rätt sätt!👍😊
350-dykarna är helt enkelt bara alldeles underbara! Jag är oerhört glad över den jag fick överta från @Beo. Helt rätt fredagsklocka!
Jappeti!de är super och här kommer bild på min(vänster) och forum kompis 350!😍
Håller du med @MAz_666 ?😉
6E594292-F155-44B8-AEEC-D3E99CBFD5CF.jpeg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Du ska olja när hjulen är på plats för att få rätt mängd,hoppas mitt mässershmittande tas på rätt sätt!👍😊

Jappeti!de är super och här kommer bild på min(vänster) och forum kompis 350!😍
Håller du med @MAz_666 ?😉
6E594292-F155-44B8-AEEC-D3E99CBFD5CF.jpeg

Jo, misstänkte att det skall sitta på plats innan oljning, men tack för tipset! (det är så man lär sig)! 😃

Kul och testa använda oljaren dock.

Automatoljaren släpper av sig en begränsad mängd olja, dock kanske lite för mycket eftersom den egentligen är till för att olja slutstenen i balansen. Den oljare som är till för vanliga stenar finns det möjlighet att ställa in mängd på. Jag får nog köpa minst en till 😀

Tog mig lite tid nu på lunchen och satte ihop klockan som nu tickar på. Dock verkar det vara något fel med datumväxlingen, så det får jag titta på igen någon gång.

20220520_114926.jpg

20220520_122129.jpg


Passade på och ta ett foto på den andra Poljoten i dagsljus med...

20220520_115505.jpg
 

MAz_666

Rolex
Du ska olja när hjulen är på plats för att få rätt mängd,hoppas mitt mässershmittande tas på rätt sätt!👍😊

Jappeti!de är super och här kommer bild på min(vänster) och forum kompis 350!😍
Håller du med @MAz_666 ?😉
6E594292-F155-44B8-AEEC-D3E99CBFD5CF.jpeg
Ja just det. Min löpte, och vi försökte para. Men det blev inget smått …
😉😂😂😂
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Har du tvättat den i 60 grader?

Eller är du mer van att bära icke ryska klockor nu för tiden som gör att den ser mindre ut???

La inte du upp den här i en annan tråd? 😉
Musk-MR2129.jpg
Hehe den där du la upp hade inte krympt.
Kör ju bara G-Shocks nu, dom är ju inte kända för att vara små😆
Storlekar är verkligen en vanesak. Kommer nog aldrig kunna ta på mig en 38mm klocka igen 🤪
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ja jävlar i min (klock)låda!
Men man måste bara ha minst en 350.
Det är "sen gammalt"!!!
Jag begränsade mig till en tidig civil och en tidig militär.
Hmm, jag drar mig plötsligt glatt till minnes vem det var som introducerade mig till detta illustra område bland sovjetiska dykarur. Jag måste ärligt utbrista TACK! (även om det kanske har dragit iväg lite på ett sätt jag inte hade trott innan och två st export-exemplar kanske är att överdriva :D )
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Hmm, jag drar mig plötsligt glatt till minnes vem det var som introducerade mig till detta illustra område bland sovjetiska dykarur. Jag måste ärligt utbrista TACK! (även om det kanske har dragit iväg lite på ett sätt jag inte hade trott innan och två st export-exemplar kanske är att överdriva :D )

Ha! Jag har endast exportexemplar av 350-dykaren och dessutom är det 2st!

Kanske lite överdrivet då, men tur att jag inte överdrivit för övrigt på mina ryska ur utan har en ganska liten samling... 😇

Tgirf 😃
 

MAz_666

Rolex
Dagens tips! Till alla hund och bundälskare!

Ett ypperligt trevlig bundband i form av ben med hundtryck!

Passar nog bra på någon rysk klocka!

Screenshot_20220520-161352_Chrome.jpg
Jag är forumets antigubbe mot bund. Har postat en hel del spydigheter.
Har dock (numer) 4st klockor jag vill på på det förhatliga bund:et ...
:eek: :eek: 😂 😂
 
Topp