• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kaffepaus!
20220521_151509.jpg
 

Delgada

Patek
Det viktigaste är att ha rätt klocka på handleden! 😎
Faktum är att detta inte är helt gripet i luften. När man spelar fiol skapar man ett sk vibrato med vänsterhanden. När man gör det rör sig vänsterhanden snabbt fram och tillbaka över strängarna. Man kan säga att fingertopparna rullar fram och tillbaka över strängarna. Den rörelsen fortplantar sig ner i handleden och, beroende på teknik, ev ner i underarmen (sk underarmsvibrato) jag har en tendens till det senare, vilket gör att armbandsuret skakar ganska mycket under spelandet. Jag kan/vill därför inte ha en för tung klocka och heller inte en mer avancerad, ex en kronograf, eftersom jag helt enkelt inte vill att allt det mekaniska i verket skall skaka för mycket.
Därav att det spelar viss roll vilken klocka som sitter på handleden. Idag lutar det åt en 1190-dykare...
Förstår hur du menar. En fet dörrvakts-breitling skulle inte funka så bra. Antar jag.
Men så kom jag på en bra grej du skulle kunna prova. Om man ordnade nån slags stötdämpare mellan boett och handled som tog upp kraften. En platta av läder kanske skulle funka...🤔
Jag googlade lite och hittade en riktigt bra länk med inspirerande idéer. 🌞
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Nu går den här Slavan efter lite spabehandling.

20220521_184551.jpg


Dock ser det för jädrigt ut i timegraphern, men som tur är att inte klockan vet om det och tickar på och går hyfsat rätt ändå...

En bild på kvällens matlagning, idag blev det Ceasarsallad på menyn.

20220521_175927.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Tänk så kul man ändå kan ha det på en lördagskväll?!

Satte Slavan i timegraphern igen och skruvade lite, så nu går den helt ok med enligt den. Skall bara byta ut en del som var rostig och se om jag inte kan få datum komplikationen att funka. Sedan slipa lite till på glaset och limma det, men det får nog bli imorgon...

Slava 2414
20220521_221020.jpg


20220521_221552.jpg


20220521_221634.jpg


Hoppas ni haft/har en trevlig lördagskväll!
 

Delgada

Patek
Vad i hela!!!
Nu har Meranom Vostok kompressor till salu igen!!😳

Går det ens att handla från meranom nu?
Soviet.market har ju ställt in all försäljning och vw.24 har samtliga artiklar out of stock. Meranom och komandirskie.com tycks ha öppet. Men frågan är om det ens är möjligt att handla både vad gäller betalning och vad gäller frakt. Någon som vet?
Personligen tänker jag inte prova.
 

Vostok

Audemars
Går det ens att handla från meranom nu?
Soviet.market har ju ställt in all försäljning och vw.24 har samtliga artiklar out of stock. Meranom och komandirskie.com tycks ha öppet. Men frågan är om det ens är möjligt att handla både vad gäller betalning och vad gäller frakt. Någon som vet?
Personligen tänker jag inte prova.
Ja det kan man fråga sig? Det står "we ship worldwide" fortfarande på sidan men jag undrar jag??
Man ska nog fråga Dmitry innan man lägger en order så man får veta hur det ligger till :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Går det ens att handla från meranom nu?
Soviet.market har ju ställt in all försäljning och vw.24 har samtliga artiklar out of stock. Meranom och komandirskie.com tycks ha öppet. Men frågan är om det ens är möjligt att handla både vad gäller betalning och vad gäller frakt. Någon som vet?
Personligen tänker jag inte prova.

Tja, om de skickar så postnord hanterar paketet lär det vara kört. Hur det är med övriga speditörer vet jag inte.

Kan nog vara svårt med betalning med även om det kanske går o lösa på något sett.

Läste på fb om någon i utlandet som lyckats få paket ifrån Meranom (eller vilken av de ryska butikerna det nu var) fast hade då använt en vän hen hade i Ryssland för köp och betalning och som då även skickade paketet.

Screenshot_20220522-112602_Chrome.jpg


Lätt lär det inte vara, går nog inte bara och beställa.

Dessutom måste man ju även som privatperson se till att man inte bryter sanktionerna (hur lätt det nu är?). Lyssnade på ett webinar för några veckor sedan om handel med Ryssland/Belarus där denna information gavs.

Edit:
Screenshot_20220522-113637_Chrome.jpg


Edit2:
Screenshot_20220522-113847_Chrome.jpg


Edit3: info från VW24
Screenshot_20220522-114239_Chrome.jpg

Screenshot_20220522-114202_Chrome.jpg
 
Senast ändrad:
Topp