• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Delgada

Patek
Nu åker vi hem.
20220615_155705.jpg
20220615_155702.jpg
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
Efter ytterligare inmundigande får jag nog revidera åsikterna om chokladen.

Det är faktiskt bara de med nötter i som är ok. De andra är mest som julkalenderschoklad.

Så den blå förpackningen - kör på den.

1655299241851.png


Verkar finnas en med mandel också. Nog värd att leta upp :)

1655299322292.png


Lite annat ryskt:
Ukrainsk oligarkchoklad. Roshen ägs av förre presidenten och miljardären Pjotr Poroshenko, som Vladimir Zelenskij vill fängsla. Finns på Dollarstore för en tia styck. Vet inte om jag kan rekommendera just dessa, men finns vissa produkter från Roshen som är helt ok.

Screenshot_20220615-155635_Gallery.jpg


Lite annat ryskt:

Screenshot_20220615-155606_Gallery.jpg
 

Vostok

Audemars
Super. Det såg bara lite billigt ut. Och då kan det ju inte vara bra, om det är billigt alltså. Har en jag skall buda på om 10 minuter som jag hoppas få bra mycket billigare än den jag hittat till fast pris.

Edit: fast en stålvariant. Inte den guldiga jag postade häromdagen.
Härligt!! Håller tummarna för att du får den och lägger upp bilder sen så vi får beskåda härligheten!! :)
 

Vostok

Audemars
Alltså inte mint. Men jag fick den billigt. Bilderna dåliga och jag har inte kollat urverket. Så vi tar det för vad det är. ;)

1655320476089.png


En guldig att bjuda på på söndag. Med Kalle Anka märkning.

Får byta glas men tänker i alla fall buda på den:
1655320685337.png
Den där såg väl jäkligt nice ut!!
Va det den som urverksbilden kom ifrån??
Edit: Såg nu att den boetten med urverksbild va guldfärgad.. :)
 

Utvisaren

Patek
Den där såg väl jäkligt nice ut!!
Va det den som urverksbilden kom ifrån??
Edit: Såg nu att den boetten med urverksbild va guldfärgad.. :)
Va nej jag köper bara klockor utan att kolla upp dem. Vill ju ha lite spänning i livet.

Den med urverket är den som utvändigt är i mint typ. Plan B om auktionen på söndag smyger sig.

Förstår om det är rörigt... 😂😂

1. just köpt en stålis. oklart vad som är i.
2. Skalll buda på en på guldig på söndag, oklart vad som är i.
3. Plan B en p***edyr i Ukraina med kosher verk i.
 
  • Like
Reactions: Beo

Gnappo

Breitling
hej!

jag är helt ny här :)

jag bor i sthlm och har min lilla kollektion av ryska klockor, men jag har jätte svårt att hitt en urmakare som vill serva dem.

har ni en bra tips? jag var på KG på söder (jätte otrevligt, vill inte jobba med ryska klockor), farfars klocka (han kollade men fattade inte vad var fel med klockan), och Ove på norrmalm (bra kille, görde en quick fix men han så han har för mycket att göra nu).

vet ni nån som kan/vill serva de? de alla funkar, men - som alla vintage klockor - har behöv att bli servad, speciellt min Raketa Perpetual går 5min för snabbt per dag.

ingen chrono, ingen komplication, (bara Raketa perpeutal men ni vet vad är för komplication.... :)

Tack!
 

Ackee

Panerai
2-Faktor
hej!

jag är helt ny här :)

jag bor i sthlm och har min lilla kollektion av ryska klockor, men jag har jätte svårt att hitt en urmakare som vill serva dem.

har ni en bra tips? jag var på KG på söder (jätte otrevligt, vill inte jobba med ryska klockor), farfars klocka (han kollade men fattade inte vad var fel med klockan), och Ove på norrmalm (bra kille, görde en quick fix men han så han har för mycket att göra nu).

vet ni nån som kan/vill serva de? de alla funkar, men - som alla vintage klockor - har behöv att bli servad, speciellt min Raketa Perpetual går 5min för snabbt per dag.

ingen chrono, ingen komplication, (bara Raketa perpeutal men ni vet vad är för komplication.... :)

Tack!

Kolla med Julian på Poljot24 i München, Tyskland. Han tar emot alla sorters ryska klockor för service till mycket förmånligt pris.
 

Utvisaren

Patek
hej!

jag är helt ny här :)

jag bor i sthlm och har min lilla kollektion av ryska klockor, men jag har jätte svårt att hitt en urmakare som vill serva dem.

har ni en bra tips? jag var på KG på söder (jätte otrevligt, vill inte jobba med ryska klockor), farfars klocka (han kollade men fattade inte vad var fel med klockan), och Ove på norrmalm (bra kille, görde en quick fix men han så han har för mycket att göra nu).

vet ni nån som kan/vill serva de? de alla funkar, men - som alla vintage klockor - har behöv att bli servad, speciellt min Raketa Perpetual går 5min för snabbt per dag.

ingen chrono, ingen komplication, (bara Raketa perpeutal men ni vet vad är för komplication.... :)

Tack!
Skall man serva professionellt i Sverige får det nog vara en sällsynt ryss. Man kan få det billigt gjort i Slovakien. Kolla med Zsolt på Time is now på Facebook. Bara nämn att du fick rekommendationen här. Strular han så hojta till så hjälper jag till.

Per Erik i Nordmaling gör det mesta. Har frågat honom om han gör rysska ur och svaret var ja. Hans erfarenhet var att de ju är byggda snarlikt som alla andra men att deras delar ibland är lite klenare i materialet. man får vara lite försiktigare.

Finns ju ett par duktiga skruvare här i tråden men jag vet inte om de servar åt andra. Själv fördärvar jag mer än jag lagar... men kul är det :)
 
Senast ändrad:
Topp