• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Leverans idag. Jag kan ju säga att jag är hyfsat nöjd med skicket på kronografen.
20250206_125606.jpg

20250206_125650.jpg

En titt på ytterligare en från det senaste paketet. (Okej, det är bara 14 klockor i detta paket, så jag kommer förhoppningsvis inte tråka ut er allt för mycket med massa nytt 😉).

Союз, Soyuz
Belarus och Ryssland
Sitter ett Luch 2356 urverk i denna, quartz.

Tog bort orginalbatteriet som hade läckt ytterst lite, gjorde rent med sprit. Torkade även av boetten med sprit då det räckte som rengörning då den var rätt ren.
Testade ett litet för stort batteri då jag inte hade rätt hemma, verkar fungera.

20250206_204311.jpg

Baksida
20250206_204326.jpg

En titt på ytterligare en från det senaste paketet. (Okej, det är bara 14 klockor i detta paket, så jag kommer förhoppningsvis inte tråka ut er allt för mycket med massa nytt 😉).

Союз, Soyuz
Belarus och Ryssland
Sitter ett Luch 2356 urverk i denna, quartz.

Tog bort orginalbatteriet som hade läckt ytterst lite, gjorde rent med sprit. Torkade även av boetten med sprit då det räckte som rengörning då den var rätt ren.
Testade ett litet för stort batteri då jag inte hade rätt hemma, verkar fungera.

20250206_204311.jpg

Baksida
20250206_204326.jpg
Du tråkar inte ut oss med ditt fantastiska arbete med alla renoveringsobjekt. Fortsätt!
Den här lilla klockan var fö väldigt söt! 😍

Du tråkar inte ut oss med ditt fantastiska arbete med alla renoveringsobjekt. Fortsätt!
Den här lilla klockan var fö väldigt söt! 😍

Äh, är du säker på det?

"Titta på dåren, nu har han köpt 1423 nya klockor denna veckan, jag har bara köpt 2 kära fru". 😁🙂

Ja, den lilla är klart söt. Tänkte att den kanske var uppemot 30mm, men den var ju klart mindre 😆

Förbereder sinnet för Mello.
Klassikern Zombie.
Med en civil 350’ från ca 1971-1972.
På sladdrigt sovjetiskt läder-bund!
När endast det bästa är gott nog!
Ha en fin lördag klockomaner!!!
IMG_4970.jpeg

Senast ändrad:
Det kom ett paket ifrån käre kamrat @Beo !

Lite renoveringsobjekt...
20250210_194157.jpg

En titt på den första!

Kirovskie krabba, 1 MChZ, CCCP, 16 juveler. Tickar lite, men behöver service. Boetten på denna är väl mer eller mindre slut (baksidan väldigt sliten), fel krona?Har dålig koll denna modell. Fel visare? Eller kanske rätt? Så många frågetecken... får undersöka!

Underbar patina på jordgloben! Lite lagom sprickig, syns iofs bara när man zoomar in eller kollar med lupp.

Innan
20250210_194238.jpg

Efter
20250210_201716.jpg

Urverk
20250210_201131.jpg

Helt underbar klocka! Tack Beo!!!

Det kom ett paket ifrån käre kamrat @Beo !

Lite renoveringsobjekt...
20250210_194157.jpg

En titt på den första!

Kirovskie krabba, 1 MChZ, CCCP, 16 juveler. Tickar lite, men behöver service. Boetten på denna är väl mer eller mindre slut (baksidan väldigt sliten), fel krona?Har dålig koll denna modell. Fel visare? Eller kanske rätt? Så många frågetecken... får undersöka!

Underbar patina på jordgloben! Lite lagom sprickig, syns iofs bara när man zoomar in eller kollar med lupp.

Innan
20250210_194238.jpg

Efter
20250210_201716.jpg

Urverk
20250210_201131.jpg

Helt underbar klocka! Tack Beo!!!
Så lite!viste ju att de får förlängt liv hos dig!🙏😄

Tack igen! 🤩

Skall bli kul o se vad man kan göra med den svarta med.

Luch'en kanske bara blir o ha som reservdelar. Får titta lite mer någon dag än den undersökning jag gjorde i helgen...
Jag tror visarna på sputnikarna är riktiga men fel sekund på båda.
Jag vet att jag har sett krettschema på luchen men kommer inte ihåg var.😔

Jag tror visarna på sputnikarna är riktiga men fel sekund på båda.
Jag vet att jag har sett krettschema på luchen men kommer inte ihåg var.😔

Aha, misstänkte att så kunde bara fallet! Spelar inte så stor roll, de är ju fina ändå!

Får se om jag har någon annan krona som passar bättre eller helt enkelt sätter dit en kronhals. Stor risk som det är nu att det läcker in vatten...

Har inte ens försökt leta schema än. Har fullt upp som det är åndå just nu, så den åker nog rakt ner i att göra/reservdelslådan tills jag känner mign inspirerad...

• Love
Reactions: Beo
Tillbaka
Topp