• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Vostok

Audemars
Och lättskruvad som en gammal B20
Blev lite spartansk skruvning på vardagsrumsbordet

IMG_20220614_214659.jpg
 

steros

Omega
Och denna? Fel ring? Ie denna har en plutt, borde vara 2 streck istället?
Edit från 1979 verkar det vara plupp.

1655042754444.png
En 1:a generationens Amphibia med urtavla och visare av rätt typ och i gott skick, men ja, som jag fattar det så kom den vridringen först med 2:a generationens Amphibia (”tonneau”) som kom runt 1979. Men man ser ganska många med denna senare vridring, antar att originalet har blivit sliten och ful och har blivit ersatt, de har samma storlek etc.
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Den urtavlan är cool tycker jag, inte helt ovanlig på marknadsplatserna.
Ja, de där är trevliga med en lite annorlunda formgiven tavla. Siffrorna sticker ut ovanför tavlan på ett sätt som ger bra liv åt tavlans yta. Sant att dessa är relativt vanliga. Jag har två med den brunaktiga tavlan. De i svart eller blått utförande är lite mer ovanliga.
20220614_224634.jpg
 

Utvisaren

Patek
Saatana pojkar... firmafest och nån bandit hällde både punsch och sambuka i mitt kaffe. Eller ja kaffe och kaffe. Det var ju en irish till att börja med. Fin pinot grigio hade de till maten i alla fall. Saatnanna... bara kattan och jag som skall rida ut nattens maror nu. SKÅL!!!

Kusipää...
Får ta lite vuxenpiller så man klarar natten. Perkele.
20220614_231549.jpg
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
God morgon på er! Jag väljer för ovanlighetens skull att ha samma klocka två dagar i rad på jobbet. Jag trivs helt enkelt väldigt bra med denna Sturmanskie. Det må vara en smaksak det där med kronografer, men jag tycker även att den funkar oerhört bra till kavaj.
💙 💛
1655270981385.png
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Har ett träningspass crossfit inbokat till 12.10. Kan behöva den lilla tur jag har kvar till att överleva det med åtminstone lite värdighet i behåll. 🤢:nailbiting::hungover:

Edit: har ju iofs "kräka på yogamatta" kvar på min bucketlist. Tänkte iofs inte att det skulle ske så här kanske... 😁

Lycka till och ta det lugnt!

Jag mådde inget vidare när min dotter utmanade mig på trappmaskinen för ett tag sedan, fick besöka toaletten. Det misstaget gör jag inte om!
 

Vostok

Audemars
Efter ytterligare inmundigande får jag nog revidera åsikterna om chokladen.

Det är faktiskt bara de med nötter i som är ok. De andra är mest som julkalenderschoklad.

Så den blå förpackningen - kör på den.

1655299241851.png


Verkar finnas en med mandel också. Nog värd att leta upp :)

1655299322292.png
Du har inget kvar av den där pansar chokladen med Pervitin i? ;)

1655301370065.png
 
Senast ändrad:
Topp