• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Glad midsommar då!
20220624_092801.jpg
 

Delgada

Patek
Trevlig midsommat kamrater! Ha en riktigt underbar dag, det skall jag ha!

Snart iväg till stranden, tog några bilder efter frukosten...

Победа Швеция!

20220624_084931.jpg

20220624_084942.jpg

20220624_085047.jpg

20220624_085049.jpg
Alltså den där fjärilen..... Befinner du dig i Sverige nu?
Om det är en segelfjäril, vilket det ser ut att vara, så är det en riktig raritet. Endast 7 st registrerade observationer i Sverige tidigare.
 
Senast ändrad:

Beo

Patek
2-Faktor
Har jag rätt i att tro att de svarta är tritium rör och det som lyser är zink?
IMG_20220624_082258.jpg

IMG_20220624_082425.jpg


Denna har inget T men lyser kort vid uppladdning
IMG_20220624_083144.jpg
IMG_20220624_083118.jpg
Jag har för mig att ”rören”är av onyx och i änden duttar av lume som lyser,så var det på min DS som jag renoverade och som bilden visar har jag lumat om visare och tavla.
0305D43A-1A5C-4BC3-B9BB-E63DEF9953C4.jpeg

Osså en liten bild på dagens ryss för att inte bli off topic😁!
хорошая середина лета!😊
image.jpg
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Alltså den där fjärilen..... Befinner du dig i Sverige nu?
Om det är en segelfjäril, vilket det ser ut att vara, så är det en riktig raritet. Endast 7 st registrerade observationer i Sverige tidigare.

Nej, men kan nog vara en sådan. Gott om de här iallafall! 😀
 

Delgada

Patek
Nej, men kan nog vara en sådan. Gott om de här iallafall! 😀
Fantastiskt!👍
Egentligen borde du göra en rapportering i "artportalen" alternativt ringa till länsstyrelsens naturskyddsenhet och berätta.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Fantastiskt!👍
Egentligen borde du göra en rapportering i "artportalen" alternativt ringa till länsstyrelsens naturskyddsenhet och berätta.

Kanske var lite otydlig, befinner mig ej på hemmaplan. Oligarkar lite utomlands 😀
 

Vostok

Audemars
Jaha!då tog avtryckarfingerklådan i för hårt idag😳!slog till på denna och hoppas den kommer fram,säljaren är från Ukraina så det borde den ju.👍😊
95CB1741-1C73-46C4-9726-45E9671D2F5F.jpeg
Grymt!! Dom där växer inte på träd!! 😍😍
Stort grattis!!
Jag har köpt en hel del från Ukraina på slutet och har inte haft något problem alls faktiskt. Enda problemet är att det tar lite tid när "Postmord" lägger beslag på försändelsen men dom släpper iväg den snällt efter några dagar med :D
 

Beo

Patek
2-Faktor
Grymt!! Dom där växer inte på träd!! 😍😍
Stort grattis!!
Jag har köpt en hel del från Ukraina på slutet och har inte haft något problem alls faktiskt. Enda problemet är att det tar lite tid när "Postmord" lägger beslag på försändelsen men dom släpper iväg den snällt efter några dagar med :D
Tack!ja och jag fick faktiskt bra pris på den då jag köpt från den säljaren förut😍,och jag hoppas verkligen postmord släpper igenom den då jag betalade ”taxen” direkt på Ebay.😳😁
Måste bara jaga en orginal bezel till den.😊
 

Rooster91

Panerai
Jag har för mig att ”rören”är av onyx och i änden duttar av lume som lyser,så var det på min DS som jag renoverade och som bilden visar har jag lumat om visare och tavla.
0305D43A-1A5C-4BC3-B9BB-E63DEF9953C4.jpeg

Osså en liten bild på dagens ryss för att inte bli off topic😁!
хорошая середина лета!😊
image.jpg
Så om det är onyx är det inget tritium där? Då bör väl lume plupparna vara tritium då klockan är märkt med t?
 

Rooster91

Panerai
Okay!har du pluppar i änden på ”tuberna”?eller lyser tuberna svagt och snabbt?
Jag har bara trott att de svarta (onyx?) Var tritiumrör, men som påpekat det som lyser fortfarande (max 2-3 sekunder efter ficklampa) är de två plupparna på visarna. Tror jag! Måste testa igen imorgon.

Lurigt, vill inte dra för mycket off topic här.
 

Beo

Patek
2-Faktor
Jag håller med om att det är lurigt för jag trodde med att stavarna var onyx och det svarta på tim och minut med onyx och vanlig lume i änden på tuberna och även det vita då på visarna?!jag tror det är okay med lite off topic så länge vi slänger in en ryss ibland eller?🤪
image.jpg
 

Utvisaren

Patek
Jag har bara trott att de svarta (onyx?) Var tritiumrör, men som påpekat det som lyser fortfarande (max 2-3 sekunder efter ficklampa) är de två plupparna på visarna. Tror jag! Måste testa igen imorgon.

Lurigt, vill inte dra för mycket off topic här.
Off topic is my middle name. Kör lite off topic kompensera sedanned en fin bild. Världen går inte under... så länge man menar väl är väl allt oftast ok. Underskatta inte värdet av att sprida glädje och byta ett ord med folk emellanåt.
 
Topp