• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Chimy27

Cartier
8BB362BD-56F6-4650-A77E-6F0CF0E8A5BD.jpeg

Såg den här på nätet, dock hittar jag ingen information om den.
Någon som vet vem det är på bilden, vilken flagga det är, vad det står på banderollen, kanske t.o.m. vilken båt det är?
 
Senast ändrad:

Rikala

Patek
2-Faktor
8BB362BD-56F6-4650-A77E-6F0CF0E8A5BD.jpeg

Såg den här på nätet, dock hittar jag ingen information om den.
Någon som vet vem det är på bilden, vilken flagga det är, vad det står på banderollen, kanske t.o.m. vilken för båt det är?

Peter - grundaren av den ryska flottan


Se:
Det var Peter den store som i förklädnad praktiserade skeppsbyggande i Nederländerna, som när han sedan återvände till Ryssland för att bygga upp sin egen flotta använde den för handelsfartyg, där han helt enkelt flyttade om färgerna från den Nederländska flaggan.
 

Delgada

Patek
Vill köpa gummi till denna, men kan inte bestämma mig för vilken färg! Tips mottages gärna!
0EC8C41C-6ECB-46C2-9D4A-EB609F1DBC4D.jpeg
Får jag ändra mig.... jag tror att grönt gummi kan bli riktigt bra mot den roströda tavlan. Typ kakigrönt eller liknande.
Så 3 st olika på CNS. Kostar ju nästan gratis där.
 
Får jag ändra mig.... jag tror att grönt gummi kan bli riktigt bra mot den roströda tavlan. Typ kakigrönt eller liknande.
Så 3 st olika på CNS. Kostar ju nästan gratis där.
Ja, det kan nog också bli riktigt snyggt! Beställde hem ett svart waffle till och börja med så får vi se!
 

Utvisaren

Patek
Ja, man kan ju hoppas att byggnaden står kvar tills dess. Det turistande broderfolket tycks ju ha en tendens att ta sönder saker i städer de besöker just nu...☹
Den byggnaden är nog enda hoppet jag har att få med sambon på en resa i öst. Men å andra sidan finns säkert någon filharmonisk orkester i Kiev? Och finns det ingen sådan får det väl bli en sällskapsresa med trådbovarna här kanske?:hungry: :hungry:
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Ibland undrar man hur det är fatt med folk...
1657004886964.png


Detta är fö ännu ett exempel från samma säljare med en klocka som sannolikt i övrigt är en korrekt Desert Shield av första serien, men som av något outgrundlig anledning har fått (helt) fel tavla monterad. Voffo? 🤔
1657004977444.png
 
Topp