• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Fråga @Utvisaren, han verkar vara på många blöta tillställningar och kanske har koll! 😉
Jo tack, ibalnd är det knappt man har näsan över vattenytan. Jag borde kanske skaffa någon klocka med en ubåt på.

Några förslag? 🤔

1657034700877.png
 

Utvisaren

Patek
Ehem... om man skall ta all skrönor för sanning så var det en sådan här som åkte med hunden Laijka runt jorden? Ie första i rymden?

Eller vad?

Kul att notera att inte ens Lajka var första hunden i rymden. De sände upp två innan: Dezik och Tysgan.

Laijka dog tydligen efter 5 timmar i kapseln. Mycket som kommer fram efter några decennier...😢

1657037860970.png
 

Vostok

Audemars
Ehem... om man skall ta all skrönor för sanning så var det en sådan här som åkte med hunden Laijka runt jorden? Ie första i rymden?

Eller vad?

Kul att notera att inte ens Lajka var första hunden i rymden. De sände upp två innan: Dezik och Tysgan.

Laijka dog tydligen efter 5 timmar i kapseln. Mycket som kommer fram efter några decennier...😢

1657037860970.png
Det var inte Laika utan Chernuchka hette den hunden med klockan.

So what was the first watch in space? I can tell you. The first watch to be sent and successfully tested in space was actually worn on the wrist of a Russian dog named Chernuchka.

Chernuchka was the dog sent on the test run of the flight for Yuri Gagarin in the same equipment and rocket, a month prior to his own flight.

The Zero gravity environment, along with other extreme conditions encounter by astronauts in space actually requires the use of specially tested watches.

The watch worn by Chernuchka was a Russia watch “Pobeda” made by the Petrodvorets watch factory. It managed a single orbit flight on a Sputnik 4 space ship on March 9th, 1961.
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Det var inte Laika utan Chernuchka hette den hunden med klockan.

So what was the first watch in space? I can tell you. The first watch to be sent and successfully tested in space was actually worn on the wrist of a Russian dog named Chernuchka.

Chernuchka was the dog sent on the test run of the flight for Yuri Gagarin in the same equipment and rocket, a month prior to his own flight.

The Zero gravity environment, along with other extreme conditions encounter by astronauts in space actually requires the use of specially tested watches.

The watch worn by Chernuchka was a Russia watch “Pobeda” made by the Petrodvorets watch factory. It managed a single orbit flight on a Sputnik 4 space ship on March 9th, 1961.
 

Utvisaren

Patek
Det var inte Laika utan Chernuchka hette den hunden med klockan.

So what was the first watch in space? I can tell you. The first watch to be sent and successfully tested in space was actually worn on the wrist of a Russian dog named Chernuchka.

Chernuchka was the dog sent on the test run of the flight for Yuri Gagarin in the same equipment and rocket, a month prior to his own flight.

The Zero gravity environment, along with other extreme conditions encounter by astronauts in space actually requires the use of specially tested watches.

The watch worn by Chernuchka was a Russia watch “Pobeda” made by the Petrodvorets watch factory. It managed a single orbit flight on a Sputnik 4 space ship on March 9th, 1961.
Tack! Hade läst det någonstans men hittade inte texten.
 

Utvisaren

Patek
Sommar. De sena jorgubbarna nästan lika packade med smak som de som mognat långsamt längre norr ut. Men bara nästan.
Så nu skall det göras jordgubbssylt på några liter så man har lite gott under de bistrare månaderna. Ärtor, fläsk, pannkisar och jordgubbssylt. Med tillhörande drycker så klart.
Så nu tar vi en öl och kör igång och sylta.
20220705_194940.jpg
 

Utvisaren

Patek
Sommar. De sena jorgubbarna nästan lika packade med smak som de som mognat långsamt längre norr ut. Men bara nästan.
Så nu skall det göras jordgubbssylt på några liter så man har lite gott under de bistrare månaderna. Ärtor, fläsk, pannkisar och jordgubbssylt. Med tillhörande drycker så klart. Sånt skräp äter bara barn och fylltrattar.
Så nu tar vi en öl och kör igång och sylta.
20220705_194940.jpg

Minns ni musikquizet

DSC_4769.JPG
Rätt säker på att det var gitarr. Lät som en bra låt men troligen inget som passerat centralkomitten här. 👍👍👍👍👍
 

hepanter

Patek
2-Faktor
Wow! Ingen aning var det är?! Är det en låt du spelat innan?

And he is back, back in black! Välkommen in i värmen igen bonden! 😇

Sommar. De sena jorgubbarna nästan lika packade med smak som de som mognat långsamt längre norr ut. Men bara nästan.
Så nu skall det göras jordgubbssylt på några liter så man har lite gott under de bistrare månaderna. Ärtor, fläsk, pannkisar och jordgubbssylt. Med tillhörande drycker så klart. Sånt skräp äter bara barn och fylltrattar.
Så nu tar vi en öl och kör igång och sylta.
20220705_194940.jpg


Rätt säker på att det var gitarr. Lät som en bra låt men troligen inget som passerat centralkomitten här. 👍👍👍👍👍
Tackar
De är Saxons nya låt the pilgrimage
 

Utvisaren

Patek
Tackar
De är Saxons nya låt the pilgrimage
Lever de än??? Hade nån platta med dem. Hette den Rock the nation eller någon sådant? Hm...
Lite Skid Row över dem. I början i alla fall. Tänke genast på "18 and life" eller vad den hette. Ja du vet nog vilken jag menar.

Edit: här var den!

Edit2 är dett dagens andra spandex? @MAz_666

 
Senast ändrad:

hepanter

Patek
2-Faktor
Jo den har sett nog för att ligga i fosterställning ett bra tag 😂
😂
Kom o tänka på tur jag inte stava fel o skrev "grannen mördar mördarsniglar jag luktar på trosorna", får då hade jag nog blivit avstängd i tråden och ni fått köra utan mig helt igen puh så skum är jag inte utan är en romantiker😁
 

Utvisaren

Patek
Kom o tänka på tur jag inte stava fel o skrev "grannen mördar mördarsniglar jag luktar på trosorna", får då hade jag nog blivit avstängd i tråden och ni fått köra utan mig helt igen puh så skum är jag inte utan är en romant
I Japan har de ju automater med ... begagnade underkläder... bara en tidsfråga innan det står lite nya automater i tunnelbanan i Stockholm.

Köp din japp, din cola och ett par Victorias secret. Allt för den moderna globetrottern. (Vi som varit både i Säffle och Hästmahult).
 
Topp