• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Utvisaren

Patek
Kära norrmän, detta är inte helt ok. 😵😂
Men tack för denna gång.

20220712_175833.jpg
 

Utvisaren

Patek
Tänk på att hålla hastighetsgränserna om du kör i Norge. Jä...gt saftigt att åka på böter där. En kompis till mig åkte dit för några år sedan och fick böta en hel del + blev av med körkortet även i Sverige... :(

Farthållare och ångest genom hela Norge ...
 

Kohkoinen

Omega
Jag reprisar mitt hemmabygge som blev resultatet efter att jag ropat in en gammal död Komandirskie för 150 spänn på Ebay :)

Denna köpte jag:
1657698682776.png


Verket var beyond repair, i alla fall utifrån min kompetens. Ny boett, visare och autoverk införskaffades och så här blev resultatet:

1657699026500.png


Visarna är från Vostoks "Century Time". Det finns säkert en och annan originalivrare som ogillar detta "frankenbygge", men som jag ser det räddade jag en fin urtavla och såg till att slutprodukten blev en (i mitt tycke) bättre klocka än originalet :)
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Jag reprisar mitt hemmabygge som blev resultatet efter att jag ropat in en gammal död Komandirskie för 150 spänn på Ebay :)

Denna köpte jag:
1657698682776.png


Verket var beyond repair, i alla fall utifrån min kompetens. Ny boett, visare och autoverk införskaffades och så här blev resultatet:

1657699026500.png


Visarna är från Vostoks "Century Time". Det finns säkert en och annan originalivrare som ogillar detta "frankenbygge", men som jag ser det räddade jag en fin urtavla och såg till att slutprodukten blev en (i mitt tycke) bättre klocka än originalet :)

Juste bygge! Jag kan ta hand om urverk om du skall slänga det...
 

Rooster91

Panerai
Tagit en paus från min vostok efter att ha rockat den en hel vecka.
Slängde på bondnato på invictan jag beställde när jag gick bet på segelbåten på tradera.
Bortsett från att jag hör kvartstickandet från den i hela huset likt ett väggur så är jag nöjd.
Känns som en riktig festival klocka man skulle haft under sina vilda ungdoms år. För ett nypris på totalt under 600 med frakt + nato kan man inte klaga.
Gillar tom invicta texten på boetten, vilket oroar mig lite.

IMG_20220713_103514.jpg
IMG_20220713_175021.jpg
 

Beo

Patek
2-Faktor
Tagit en paus från min vostok efter att ha rockat den en hel vecka.
Slängde på bondnato på invictan jag beställde när jag gick bet på segelbåten på tradera.
Bortsett från att jag hör kvartstickandet från den i hela huset likt ett väggur så är jag nöjd.
Känns som en riktig festival klocka man skulle haft under sina vilda ungdoms år. För ett nypris på totalt under 600 med frakt + nato kan man inte klaga.
Gillar tom invicta texten på boetten, vilket oroar mig lite.

IMG_20220713_103514.jpg
IMG_20220713_175021.jpg
Och svenska Mad😍!!!det var länge sen man läste.👌😊
 

Vostok

Audemars
Tagit en paus från min vostok efter att ha rockat den en hel vecka.
Slängde på bondnato på invictan jag beställde när jag gick bet på segelbåten på tradera.
Bortsett från att jag hör kvartstickandet från den i hela huset likt ett väggur så är jag nöjd.
Känns som en riktig festival klocka man skulle haft under sina vilda ungdoms år. För ett nypris på totalt under 600 med frakt + nato kan man inte klaga.
Gillar tom invicta texten på boetten, vilket oroar mig lite.

IMG_20220713_103514.jpg
IMG_20220713_175021.jpg
Jag fick en sån där av en polare som haft av bommen till kronan men den har automatverk, jag filade jag bort texten på både boett baklock och krona samt bytte urtavla och visare samt tog bort cyklopen på glaset och tog bort texten på rotor så den blev något helt annat efter den behandlingen 😂
 

Rooster91

Panerai
Jag fick en sån där av en polare som haft av bommen till kronan men den har automatverk, jag filade jag bort texten på både boett baklock och krona samt bytte urtavla och visare samt tog bort cyklopen på glaset och tog bort texten på rotor så den blev något helt annat efter den behandlingen 😂
Det kan man göra, men märket har endå anor från vad 1840 talet? Sen köpte jänkarna det och man kan ju tro att trump sitter i styrelsen. 😅 Om jag skulle modda något skulle det vara o fila ner kronskydden :)
 

Utvisaren

Patek
Tagit en paus från min vostok efter att ha rockat den en hel vecka.
Slängde på bondnato på invictan jag beställde när jag gick bet på segelbåten på tradera.
Bortsett från att jag hör kvartstickandet från den i hela huset likt ett väggur så är jag nöjd.
Känns som en riktig festival klocka man skulle haft under sina vilda ungdoms år. För ett nypris på totalt under 600 med frakt + nato kan man inte klaga.
Gillar tom invicta texten på boetten, vilket oroar mig lite.

IMG_20220713_103514.jpg
IMG_20220713_175021.jpg
Påminner lite om Oris 65. Eller ja ganska många klockor när man tänker efter.
🤔👍
 
Topp