Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Åh, mumsigt. Secondhand. Min favorit .Länken fungerade fint, det är väl denna du säljer?
![]()
Ja det går fn inte att sova i denna värme.Kväll!gul tavla!varmat som f..n!!![]()
![]()
Ja det går fn inte att sova i denna värme.
Alltså är det kalsaarikännit som gäller.
Eller kalsongfylla som det översätts till.
![]()
Ja det går fn inte att sova i denna värme.
Alltså är det kalsaarikännit som gäller.
Eller kalsongfylla som det översätts till.
![]()
Trodde inte nån var vaken. Ja ja, ska bli lika hett idagHörde jag kalsarikännit??![]()
![]()
Nåt lettiskt. 2 av 5 Jeltsin.
Trodde inte nån var vaken. Ja ja, ska bli lika hett idag
Man har tagit sina piller men Amfin vill inte leka längre. Den vägrar gå igång ens med uppvridning.
![]()
Är den uppdragen, men vägrar gå.Trodde inte nån var vaken. Ja ja, ska bli lika hett idag
Man har tagit sina piller men Amfin vill inte leka längre. Den vägrar gå igång ens med uppvridning.
![]()
Trodde inte nån var vaken. Ja ja, ska bli lika hett idag
![]()
Den är ju köpt ny... kan den vara ett år gammal (två?) och behöva service? Rysk kvalite? Pålitligt klocka till billig peng?Är den uppdragen, men vägrar gå.
Testa att snabbt gunga den fram och åter, som om du viftade med en handhållen flagga.
I värsta fall: testa att knacka lite lätt i sida på boetten.
Startar den inte nu - dags för service.
Den verkar oigångrunkelig. Den för följa med på milen så ser vi om den ångrar sig.![]()
En lätt skakning eller snarare rotation i balansens riktning?
Edit: två på bollen...
Vostok är ett beroende köp en tillDen verkar oigångrunkelig. Den för följa med på milen så ser vi om den ångrar sig.
IBLAND är inte billigast bäst ...Den är ju köpt ny... kan den vara ett år gammal (två?) och behöva service? Rysk kvalite? Pålitligt klocka till billig peng?![]()
Kul upprop!
Tycker mig återkommande se anledningar till vilken "uppdragning" som är bäst för klockan.
Då jag inte kan ett pillimuck avseende urmakeri kan jag inte relatera till urverkens funktion i detta.
Det jag hör för "team fram och åter" är att det skulle vara mer positivt för smörjandet där inne?
Med en god förklaring som en lekman kan förstå:
Är det bäst att dra upp ett mekaniskt ur gnm att "vicka fram o tillbaka" (halvvarv fram, halvvarv tillbaka osv ...) eller är det bäst att bara vrida åt "klick-hållet" runt runt runt?
Eller spelar det INGEN roll?
#okunnigmenglad
![]()
Den är ju köpt ny... kan den vara ett år gammal (två?) och behöva service? Rysk kvalite? Pålitligt klocka till billig peng?![]()
Det enda som kan "smörjas" av fram och åter uppdragning är väl själva uppdrags pinjongkugget.Kul upprop!
Tycker mig återkommande se anledningar till vilken "uppdragning" som är bäst för klockan.
Då jag inte kan ett pillimuck avseende urmakeri kan jag inte relatera till urverkens funktion i detta.
Det jag hör för "team fram och åter" är att det skulle vara mer positivt för smörjandet där inne?
Är det bäst att dra upp ett mekaniskt ur gnm att "vicka fram o tillbaka" (halvvarv fram, halvvarv tillbaka osv ...) eller är det bäst att bara vrida åt "klick-hållet" runt runt runt?
#okunnigmenglad
![]()
Det är säkert slut på batteriet!! Jag menar han har ju haft den över ett år!! Ta den till en urmakare så får dom byta batteri i den..Vad jag har hört så kan de ha slarvat med oljningen, kanske det som är fel?
Har du lyft på locket och sett om det är npgot uppenbart? Kanske har fastnat nått skräp i klockan? Blås med blåsbälj (aldrig men din egen mun då utandningsluften innehåller för mycket fukt).
Tiderna ändras, förr sket man ute och åt inne nu skiter man inne å äter ute.![]()
Godmorgon kamrater! Aldrig förstått poängen med att äta frukost ute. Men idag lyckades familjen tjata ut mig. Mycket bärande för att kunna äta frukost i värmen och bland insekter och annat otyg![]()
Ja, man var vettigare förrTiderna ändras, förr sket man ute och åt inne nu skiter man inne å äter ute.![]()
Kul upprop!
#okunnigmenglad
![]()
Affärside! Förstår ni hur jag tänker?Kan man få lite sympatier? Bytte taket på garaget förra sommaren. Fick en sticka vid handleden. Tänkte att den där jäveln letar sig ut av sig själv. Men icke! Ett år senare tröttnade jag och grävde ut den. Nu har jag ett infekterat sår i handleden och det är en pina att ha klockorMin fru förstår inte problemet och tycker att jag bara kan sluta ha klockor ett tag
![]()
![]()
Lite okonventionell undrar försiktigt: köra klockan på andra armen?Kan man få lite sympatier? Bytte taket på garaget förra sommaren. Fick en sticka vid handleden. Tänkte att den där jäveln letar sig ut av sig själv. Men icke! Ett år senare tröttnade jag och grävde ut den. Nu har jag ett infekterat sår i handleden och det är en pina att ha klockorMin fru förstår inte problemet och tycker att jag bara kan sluta ha klockor ett tag
![]()
![]()
Finns många lösningar.Lite okonventionell undrar försiktigt: köra klockan på andra armen?
Efter 1,5 timme på armen gick den igång...Är den uppdragen, men vägrar gå.
Testa att snabbt gunga den fram och åter, som om du viftade med en handhållen flagga.
I värsta fall: testa att knacka lite lätt i sida på boetten.
Startar den inte nu - dags för service.
Öppna klockan? Själv? Skulle aldrig falla mig in.Vad jag har hört så kan de ha slarvat med oljningen, kanske det som är fel?
Har du lyft på locket och sett om det är npgot uppenbart? Kanske har fastnat nått skräp i klockan? Blås med blåsbälj (aldrig men din egen mun då utandningsluften innehåller för mycket fukt).