Det är bara början på att lägga om kosten mer permanent. Skall vi kalla det en rivstart?
Mindre öl, sprit, vin, godis , fika och efterrätter och mer grönsaker och träning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är bara början på att lägga om kosten mer permanent. Skall vi kalla det en rivstart?
...detta har jag gjort i slöjden!Ära vare gud i höjden?![]()
Du ser; Ett nytt batteri kan göra underverk!Efter 1,5 timme på armen gick den igång...
Skumt.
![]()
… och mindre portioner - och inga ”omtagningar”?Mindre öl, sprit, vin, godis , fika och efterrätter och mer grönsaker och träning?
Jo, och brandvarnaren slutade pipa dessutom. Två flugor på smällen!Du ser; Ett nytt batteri kan göra underverk!![]()
Vi beställde Pizza...Det hade jag också behövt, men det blev Stracciatella efter middagen idag istället...
Mindre öl, sprit, vin, godis , fika och efterrätter och mer grönsaker och träning?
Yep. Skall gå från långburkar helt och enbart köra 33 cl.Mindre öl, sprit, vin, godis , fika och efterrätter och mer grönsaker och träning?
Vilken fest!Nu ska grisen få på fn.
Lyckost. De subtila pikarnas tid är förbi här.
Imorgon börjar en frossa i dagarna tre. Meny enligt nedan. Skall bli gott.
![]()
Ära vare gud i höjden?![]()
Säger som Carola: HALLELUJA!!!"Gud välsigne dig" är texten på tavlan
Blev lite slip av glas o en boettrengörning!
![]()
![]()
![]()
Blev rätt ok...
![]()
![]()
![]()
Kul upprop!
Tycker mig återkommande se anledningar till vilken "uppdragning" som är bäst för klockan.
Då jag inte kan ett pillimuck avseende urmakeri kan jag inte relatera till urverkens funktion i detta.
Det jag hör för "team fram och åter" är att det skulle vara mer positivt för smörjandet där inne?
Med en god förklaring som en lekman kan förstå:
Är det bäst att dra upp ett mekaniskt ur gnm att "vicka fram o tillbaka" (halvvarv fram, halvvarv tillbaka osv ...) eller är det bäst att bara vrida åt "klick-hållet" runt runt runt?
Eller spelar det INGEN roll?
#okunnigmenglad
![]()
Kan inte tänka mig att det spelar någon större roll. Vrider man tillbaka så är det ju spärrfunktionen som jobbar, det ända jag kan tänka mig att man sliter mer på den när man drar tillbaka, men det är nog rätt försumbart?
Thats my cue...Wow? Med snöleopard? Nej, den har jag inte!!!
Kan det bli mer kitch? Den är ju nästan overklig."Gud välsigne dig" är texten på tavlan
Blev lite slip av glas o en boettrengörning!
![]()
![]()
![]()
Blev rätt ok...
![]()
![]()
![]()
Att du lägger upp en stilig klocka är jag helt säker på!Nu ska vi snart runda av den här dagen också, och strax ett klockbyte inför morgondagen.
![]()
Vi får se vad som finns....
BBKKY - är det den ryska motsvarigheten till engelska Urban Dictionary’s BBC?
Ryska krigshögskolan i Vladikavkaz.BBKKY - är det den ryska motsvarigheten till engelska Urban Dictionary’s BBC?
Hm. En variant på den svart med numret "12" på urtavlan???
![]()
Han har en skaplig Soyoz med men jag vet inte. Han har drömpriser på allt.Dom där e coola! Inte säkert jag sett en med gul boett förut! Den där har jag inte! Så, nu vet du!