• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Rikala

Patek
2-Faktor
1658422486094.png

Haha, det där kan funka!!!
 

Rikala

Patek
2-Faktor
Kul upprop!
Tycker mig återkommande se anledningar till vilken "uppdragning" som är bäst för klockan.
Då jag inte kan ett pillimuck avseende urmakeri kan jag inte relatera till urverkens funktion i detta.
Det jag hör för "team fram och åter" är att det skulle vara mer positivt för smörjandet där inne?
Med en god förklaring som en lekman kan förstå:
Är det bäst att dra upp ett mekaniskt ur gnm att "vicka fram o tillbaka" (halvvarv fram, halvvarv tillbaka osv ...) eller är det bäst att bara vrida åt "klick-hållet" runt runt runt?
Eller spelar det INGEN roll?
#okunnigmenglad
1658389461329.png

Kan inte tänka mig att det spelar någon större roll. Vrider man tillbaka så är det ju spärrfunktionen som jobbar, det ända jag kan tänka mig att man sliter mer på den när man drar tillbaka, men det är nog rätt försumbart?
 

Utvisaren

Patek
Kan inte tänka mig att det spelar någon större roll. Vrider man tillbaka så är det ju spärrfunktionen som jobbar, det ända jag kan tänka mig att man sliter mer på den när man drar tillbaka, men det är nog rätt försumbart?
Wow? Med snöleopard? Nej, den har jag inte!!!
Thats my cue... 🤪

Men han vill också ha pengar för den. Får väl se om det går att deala ner den.
 
Topp