Min (ungefär motsvarande) ser ut såhär.@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?
![]()
Men baklocket???
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min (ungefär motsvarande) ser ut såhär.@Vostok Denna ser väl kosher ut 1190046? Eller skall det vara Zakaz? Bytt tavla? Boetten ser oprportionerligt fin ut kontra ringen?
![]()
Men baklocket???
![]()
Sträv sjöpung??Alltså... vad har frugan ordnat till middag...
BREIFLABB!!!
![]()
Noterar vit prick i vridringen? En del är röda. Vad jag förstått är det väl röd som är kosher?? Eller bara olika årgångar?Min (ungefär motsvarande) ser ut såhär.
![]()
Japp, du har minsann alldeles rätt. Jag har helt enkelt bara låtit den vara som när jag köpte den. Bild från katalog:Noterar vit prick i vridringen? En del är röda. Vad jag förstått är det väl röd som är kosher?? Eller bara olika årgångar?
Edit: färgsättningen... vad jag sett varvar man röd och svart varje kvart?![]()
Ett litet glad öl på lojal pub.
![]()
Är osäker på Jantar, men ibland misstar folk ЧЧЗ som självklart vara Chistopol (senare Vostok) men stod även för Chelyabinsk Watch Factory – Челябинский Часовой Завод som bl.a. gjorde Molnija.
Det finns en del att grotta ned sig i avseende urverk, fabriker och klockor!
Har själv inte sett ngn Jantar/Yantar i tråden.
KÖP!!!
Du glömde NH4HCO3Hortron.
![]()
![]()
Hjorthorn.
![]()
Hornhjort.
![]()
Hortron.
![]()
![]()
Det ballar ur!Humle & Dumle
![]()
Noterar vit prick i vridringen? En del är röda. Vad jag förstått är det väl röd som är kosher?? Eller bara olika årgångar?
Edit: färgsättningen... vad jag sett varvar man röd och svart varje kvart?![]()
Fasen. Ibland har man rätt.Japp, du har minsann alldeles rätt. Jag har helt enkelt bara låtit den vara som när jag köpte den. Bild från katalog:
![]()
Hjortron:
![]()
Humle:
![]()
Hjorthorn.
![]()
Hornhjort.
![]()
Hortron.
![]()
![]()
Du glömde NH4HCO3![]()
Humle & Dumle
![]()
Det ballar ur!
"Humle", tror jag att det heter...Med hjortronsmak?
Ja jag hade lätt köpt fel om sambon hade skickat mig... Jag hade troligen kommit hem med folköl och bullens pilsnerkorvFörvillande lika!
![]()
E503
![]()
... och jag som bara tog en vanlig öl. Så tokigt det blevDet ballar ur!
Hepp. Har jag helt missat.Den som jag säljer, har ett sådant här baklock. Har för övrigt sänkt priset en aning![]()
Vet inte om det fungerar att länka här. Men gör ett försök:Hepp. Har jag helt missat.![]()
Vet inte om det fungerar att länka här. Men gör ett försök:
Tillbakadragen - Vintage Vostok Amphibian Tonneau
Prissänkt till 1000 kr! Säljer min vintage Vostok Amphibian Tonneau. Manuellt mekaniskt 2209-urverk. Tillverkad någon gång på 1980-talet. Inköpt från den ukrainska återförsäljaren Sovietwatchstore.com hösten -21. Ska enligt återförsäljaren vara servad -21. Länken på bilden medföljer. Klockan...klocksnack.se
Ja, men du måste lägga upp en bild på dig själv i den här om du köper denLänken fungerade fint, det är väl denna du säljer?
![]()