• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

MAz_666

Rolex
TGIrF!
Långledig OCH fredag, så varför inte göra ett kulturellt nedslag på morgonen?
Med min NVCh30 Gen2-Gen2:a från ca 1987 på fett läder med röd söm (som jag tror KS-bröder nyligen talade om).
Happy Friday!!!
A3C5544A-76F7-4B1F-A3B7-287C1B481D6A.jpeg
 

Utvisaren

Patek
Dom där e coola! Inte säkert jag sett en med gul boett förut! Den där har jag inte! Så, nu vet du!
Han blev sur... trots att han skriftlligen uppmanar en att pruta... och trots att man kan påvisa vad den typen av ur normalt kostar... nja. Som jag sa till honom, det är inte en drömklocka och alltså erbjuder jag inga drömpriser. Beroende på vart man tittar hittar man dem ju för 100-300. I alla fall de svarta.
 

Utvisaren

Patek
Har du öppnat paketen än eller har du svimmat av näringsbrist? Vi vill ju se innehållet med!! 😂
Jo det var ett par. Visst jag kan dra en bild på alla direkt eller så letar jag upp lite armband och provar dem på. Men det är komandirskis och en Zvezda med konstig tavla. Så hur de sitter på armen är kanske inte så spännande. Skulle ju kunna kolla urverken med men de har ju de flesta sett tidigare med... 🤔
 

Utvisaren

Patek
Zvezda med udda tavla. Köpt juzt pga tavlan. Något för den som grossar bananer.
Uret går inte stt vrida upp. Allt sitter inte fast som det ska. Så här skall bli lite meck eller byta verk. Som sagt köpt för tavlan. Resten kan vanhelgas mer eller mindre är tanken.
20220722_134226.jpg
20220722_134237.jpg
20220722_134243.jpg
 

Vostok

Audemars
Zvezda med udda tavla. Köpt juzt pga tavlan. Något för den som grossar bananer.
Uret går inte stt vrida upp. Allt sitter inte fast som det ska. Så här skall bli lite meck eller byta verk. Som sagt köpt för tavlan. Resten kan vanhelgas mer eller mindre är tanken.
20220722_134226.jpg
20220722_134237.jpg
20220722_134243.jpg
Fullt uppdragen kanske? Jäkla cool!! 😍 😍
Ser nästan ut som någon gjort en svart urtavla och lagt över originalet??
 

Vostok

Audemars
Här infogas en konstpaus för inmundigande av hälsobringade örtte.

Kan vara. Förhoppningsvis. Men urtavla etc är ju inte i sin ram men det är kanske bara så att en verkhållarskurv är lite lös. I värsta fall trasiga piggar på urtavlan tänker jag.
Jag tänker att runt sub sekund ser du den vita original urtavlan och den svarta har någon gjort och lagt över originalet?
 

Vostok

Audemars
Här infogas en konstpaus för inmundigande av hälsobringade örtte.

Kan vara. Förhoppningsvis. Men urtavla etc är ju inte i sin ram men det är kanske bara så att en verkhållarskurv är lite lös. I värsta fall trasiga piggar på urtavlan tänker jag.
Tror inte det är piggar på dom där urtavlorna utan dom sitter fast med skruvar som döljs under boetten (se bild)

1658491126335.png
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Kan inte tänka mig att det spelar någon större roll. Vrider man tillbaka så är det ju spärrfunktionen som jobbar, det ända jag kan tänka mig att man sliter mer på den när man drar tillbaka, men det är nog rätt försumbart?
Jag fick tänka efter lite och inser att jag kör fram och tillbaka vid gängad krona och bara framåt om det är krona som dras upp direkt i innersta läget.
 

Utvisaren

Patek
Vi tar en till. Trevlig skinande tavla med något flygplan på. Gissar att det är ryska jaktflygets märke? Bombflyget brukar ju ha... en bomb i loggan. Någon som har koll? Kunde ju vara svenska flygets nästan.
Klockan går men känns trög. Behövs nog lite bastuolja i den.
20220722_182139.jpg
20220722_182147.jpg
 
Topp