• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Det där köpet är ett av mina bättre. Asken kom med. I annonsen syntes en ask med tydliga rostfläckar och det tyckte jag bara var coolt. Nästan så att den ökade patinan på klockan. Jag köpte den och innan säljaren skulle skicka klockan tog han ett foto för att visa vad han skulle skicka. Då var det inga rostfläckar på plåtasken. Jag frågade naturligtvis och han tyckte att jag skulle ha en bättre ask, utan rostfläckar. Jäkligt trevlig kille. Då fattade jag att han hade ytterligare en ask och vi började förhandla om den rostiga asken. Jag köpte den också såklart.
Om den här klockan är ovanlig så är orginalaskarna ännu ovanligare.
Nu bytte jag visare på "tunnan" och monterade ett nytt armband på den. Vi får se hur den går.
20180929_tunnan2.jpg

20180929_tunnan_ask.jpg
Grymt!! Den där är underbar och vilken fin lume det är på tavlan!!!
 
Det där köpet är ett av mina bättre. Asken kom med. I annonsen syntes en ask med tydliga rostfläckar och det tyckte jag bara var coolt. Nästan så att den ökade patinan på klockan. Jag köpte den och innan säljaren skulle skicka klockan tog han ett foto för att visa vad han skulle skicka. Då var det inga rostfläckar på plåtasken. Jag frågade naturligtvis och han tyckte att jag skulle ha en bättre ask, utan rostfläckar. Jäkligt trevlig kille. Då fattade jag att han hade ytterligare en ask och vi började förhandla om den rostiga asken. Jag köpte den också såklart.
Om den här klockan är ovanlig så är orginalaskarna ännu ovanligare.
Nu bytte jag visare på "tunnan" och monterade ett nytt armband på den. Vi får se hur den går.
20180929_tunnan2.jpg

20180929_tunnan_ask.jpg
Läcker @Samlarn! Ser mycket fin ut! Man tröttnar aldrig på ""tandkrämslumen!":)
 
Läcker @Samlarn! Ser mycket fin ut! Man tröttnar aldrig på ""tandkrämslumen!":)
Nä, nä, nä. De där klockorna tröttnar jag aldrig på. *skrattar* :cigar: Den har så'n patina att den måste ju ha varit i riktigt flitigt bruk. Man kan ju bara fantisera om vart klockan har varit någonstans - tyvärr.
Köptes av en antikhandlare i Vladivostok.
 
Senast ändrad:
Kom hem från Minsk idag och samtidigt (!) dök det in en Luch jag hade beställt. :) Original-armbandet (eh, alltså, det medföljande - knappast *original*) var tråkigt så jag bytte till ett lädernato. Enligt specarna ska den vara från ~72-ish - har en fin CCCP-stämpling på boettbaksidan.

275A1740-4B16-429E-88CB-6FB4FDAEF2E9.jpeg
 
Vem har koll på detta bandspänne/lås till länk?
detta spänne har legat i min låda ett tag, köpt från ebay/ryssland för några år sedan. Bandbredd 18mm och Vostok logga.
Frågan är vad det är tänkt att användas med för band, spännet har ju ingen funktion för att justera bandlängden.. o_O
Tacksam för info om vad/hur det är tänkt! Del av en länk? isof vilken
DSC03098.JPG
DSC03099.JPG
DSC03100.JPG
DSC03101.JPG
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Beo
Ministry-boetten ( 710 ) skulle nog vara snygg till den här urtavlan. Till alla urtavlor egentligen. Jag gillar ju lite bredare band och den har väl 22 mm som standard.
Det finns väl en slags Albatross-boett med bredare bandbredd också tror jag?
Jag har med för mig det men bara hittat med 18mm:wideyed:.
 
Tillbaka
Topp