Ikväll kom en kul grej hem.
För ett tag sen fick jag idén att försöka göra nya bezels till de gamla 350-boetterna. Det finns ju bezels att köpa men den jag helst vill ha är svår att hitta i bra skick. Dessutom vill jag helst ha dem i stål. Orginalet är i kromad mässing. Efter lite letande fick jag tag på ett utländskt företag som kunde göra de ringar jag ville ha men de ville ha ritningar i 3d.
Beo är en annan medlem här på forumet som gillar 350-boetten lika mycket som jag och han tog fram en 3d-ritning som vi kunde skicka till den utländska tillverkaren.
Ikväll kom en prototyp hem. Det krävdes lite justeringar jämfört med orginalet p.g.a. att materialet ( rostfritt stål ) är ganska svårjobbat. Än har jag inte provat att montera bezeln på en boett.
Nu är det inte de bästa ljusförhållandena men jag har lovat att lägga upp bilder på prototypen här ikväll.
Tillverkaren har sagt att de kommer att göra de bezelringar i stål som vi var överens om efter det kommer de aldrig mera att göra dem i stål. *skrattar* Vill jag ha fler så kan de göra dem i kromad mässing.
Bezeln till höger är orginalet och den vänstra är den nya.