romdan
Basic
Intressant, zakaz = beställning, MO = ministerstvo oborony (ministry of defence)?Det står Zakaz MO CCCP längst ner på urtavlan. Det gör den lite speciell, tror jag.
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Intressant, zakaz = beställning, MO = ministerstvo oborony (ministry of defence)?Det står Zakaz MO CCCP längst ner på urtavlan. Det gör den lite speciell, tror jag.
MO tror jag betyder försvarsministeriet.Intressant, zakaz = beställning vet du vad MO står för?
Tackar!jättebra info.
Kalas!jättebra inför case val till modd
Orange kan bryta snyggt mot grönt beroende nyans,jag har en som är grön om du skulle vara sugen på byte?Färger är svårt - för mig iallafall. Tänkte "modda" en klocka med min nya gröna snajper-tavla och en orange bezel. Nu - med mer utvilade ögon ser jag att bezeln "bryter" för illa mot den gröna urtavlan.
Bezeln är inte riktigt orange. Den går mer mot kopparfärgat. Synd. Vet inte om det passar ihop?
Du är så jäkla juste Beo och den "kopparfärgade" bezeln skulle nog passa ganska bra på klockan i din bild.Orange kan bryta snyggt mot grönt beroende nyans,jag har en som är grön om du skulle vara sugen på byte?
Det är lungt!tycker grönt är skönt!Du är så jäkla juste Beo och den "kopparfärgade" bezeln skulle nog passa ganska bra på klockan i din bild.
Grön bezel till grön urtavla blir för mycket grönt för mig.
Snygg!Det är lungt!tycker grönt är skönt!
Tack!det är en 350645 komandirskie k-35 som jag bytt bezel på,faktiskt trevligt med 24h visning .Snygg!
Ref på denna? Måste testa 24-timmars!
Beställt, klart och betalt! Nu hoppas jag att den ryska och svenska posten gör sitt jobb snabbt och smärtfritt!Tack!det är en 350645 komandirskie k-35 som jag bytt bezel på,faktiskt trevligt med 24h visning .
*hahaha* Jag känner igen det där. Rolex har ju sin charm. Fantastiska klockor!Beställt, klart och betalt! Nu hoppas jag att den ryska och svenska posten gör sitt jobb snabbt och smärtfritt!
Kollegan blev kär i mitt lik och började genast ställa frågor!
- Sälj den där fula Råleksen och köp ryska vrak istället!
Grattis!tror inte du blir besviken och jag kan nog säga att ryska posten sköter sig MEN svenska!?! är ett stooort? Jag har paket som jag ringt och tjatat 2 ggr om och det sitter fortfarande fast i tullen,men jag håller tummarna för dig.Beställt, klart och betalt! Nu hoppas jag att den ryska och svenska posten gör sitt jobb snabbt och smärtfritt!
Kollegan blev kär i mitt lik och började genast ställa frågor!
- Sälj den där fula Råleksen och köp ryska vrak istället!
Det är skrämmande att säga men ryska posten fungerar som ett välsmort maskineri jämfört med Postnord som verkar ha en kork i sitt flöde (det är inte ens flaskhalsar utan det är totalstopp).Grattis!tror inte du blir besviken och jag kan nog säga att ryska posten sköter sig MEN svenska!?! är ett stooort? Jag har paket som jag ringt och tjatat 2 ggr om och det sitter fortfarande fast i tullen,men jag håller tummarna för dig.
Borde bli billigast att pluppa i ett nytt urverk själv.Någon som har tips om var man kan göra service på ryska klockor, vilken urmakare som helst, eller någon att föredra?
Meranom säljer verk för ganska små pengar 2416b för 40$ exempelvis,och då kan vilken urmakare som helst hjälpa dig om du inte skulle fixa det själv.Borde bli billigast att pluppa i ett nytt urverk själv.
Någon som har tips om var man kan göra service på ryska klockor, vilken urmakare som helst, eller någon att föredra?
Tack, men om urverket fungerar, och skulle bara behöva lite "kärlek" så antar jag vilken urmakare som skulle kunna göra det.Meranom säljer verk för ganska små pengar 2416b för 40$ exempelvis,och då kan vilken urmakare som helst hjälpa dig om du inte skulle fixa det själv.
Ja om man lyckas hitta en urmakare så ska det inte vara något problemTack, men om urverket fungerar, och skulle bara behöva lite "kärlek" så antar jag vilken urmakare som skulle kunna göra det.
Suverän lista!tackar så mycketLite info om lift angle på olika verk:
Chaika - 13xx / 46°
Luch --- 18xx / 46°
Luch --- 22xx / 49°
Poljot - 2612 / 49°
Poljot - 2609 / 51°
Poljot - 2614 / 51°
Poljot - 3017 / 48°
Poljot - 3133 / 51°
Raketa - 26xx / 42°
Slava -- 16xx / 49°
Slava -- 24xx / 49°
Slava -- 5498 / 47°
Vostok - 24xx / 42°
Zarja -- 15xx / 43.33°
Zarja -- 16xx / 44.3°
Zarja -- 20xx / 44.3°
Chaika -- 13xx / 46°
Luch ---- 18xx / 46°
Luch ---- 22xx / 49°
Molnija - 36xx / 42°
Pobeda -- K26 / 42°
Poljot -- 2612 / 49°
Poljot -- 2609 / 51°
Poljot -- 2614 / 51°
Poljot -- 3017 / 48°
Poljot -- 3133 / 51°
Raketa -- 26xx / 42°
Slava --- 16xx / 49°
Slava --- 24xx / 49°
Slava --- 5498 / 47°
Vostok -- 22xx / 46°
Vostok -- 24xx / 42°
Vostok -- 28xx / 44°
Zarja --- 15xx / 43.33°
Zarja --- 16xx / 44.3°
Zarja --- 20xx / 44.3°
Hupps! Blev lite dubbletter såg jag men infon är väl användbar ändåSuverän lista!tackar så mycket
Hehe!hellre för mycket än för lite!kalas användbart ändå.Hupps! Blev lite dubbletter såg jag men infon är väl användbar ändå
Tycker mixen ser skitbra ut!tummen upp.Hittade en gammal ministry ( 710 ) boett i skrotlådan. Tyvärr funkar den inte just nu. Den är så vind att bakboetten inte vill gå på ordentligt. Den duger ändå för att se hur mitt modd projekt skulle kunna se ut i en ministry.
Jag börjar vänja mig vid färgerna. Starka färger kan lätt bli fel.
Färger är svårt och speciellt starka färger. Mitt färgseende är erkänt uselt. *skrattar* Den där kändes som ett säkert kort när jag såg dem i annonserna men framförallt bezeln är lite blekare i verkligheten. Nu börjar jag nog vänja mig. De kan nog sitta ihop.Tycker mixen ser skitbra ut!tummen upp.
Håller helt med dig!det är ju det unika man vill ha i och med moddandet.Färger är svårt och speciellt starka färger. Mitt färgseende är erkänt uselt. *skrattar* Den där kändes som ett säkert kort när jag såg dem i annonserna men framförallt bezeln är lite blekare i verkligheten. Nu börjar jag nog vänja mig. De kan nog sitta ihop.
Det roliga med det här "moddandet" är att man kan plocka ihop klockor med delar som normalt inte sitter ihop på de klockor som säljs i massupplagor. Få fram en lite mer unik klocka med egen karaktär kanske?
Kul att ni blev nöjda det glädjer mig.Tack @Beo för en bra affär. Kompisen blev kär i mitt vrak till vänster och fick köpa den till höger.
Både han och jag är jättenöjda!