• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ryska klockor på KS?

Ball mod, dubbla sekunder! Villhöver minst ett sådant urverk!
Har du dubbel Slavan? ;)

1659982211293.png
 
Sugen på den gröna, men överväger också en certina ds-2 från 70talet eller en argonaut. Fina klockor
Mmm... intressant att du snöar in mot Certina. Har en DS och en Club 2000 (just för att den heter 2000). Du får meddela hur det blir och posta bilder. Har alltid tyckt Certina är mycket ur för pengarna. Argonauten är ju en intressant design också.
 
Mina enda klockor i över 15 år var 2 certina, gillar märket starkt :)
Jo jag skaffade en ny klocka när jag började studera. Hade då inga preferenser om märken utan utseende och budget fick styra. Det blev då en Certina DS. Var länge den enda klockan. Vet inte ens vad jag hade för klocka innan dess. Kan ha varit en Gul? De var ju poppis ett tag på 90-talet. 🤔
 
Jag hade en gul Gul i min ungdoms dagar, som åter fungerar efter batteribyte när jag började intressera mig för klockor igen. Den låg dock väldigt länge oanvänd. När jag fyllde 30 fick jag en Casio Edifice som var min enda klocka jag använde väldigt länge. Men nu har det gått lite överstyr :D
 
Tjena folks! Ingen här som har tips på var man kan få tag på en "blank bezel" till en Vostok Amphibia Scuba (420) i Europa (eller som har en hemma och vill sälja)? Vet att vostok-watches24 finns, men de är lite konstig med frakt nuförtiden. :(

Kolla länkar på https://modstok.com/

Annars kanske klockanett.se har? Mejla o fråga.

Annars ebay eller någon fb grupp kanske?
 
Tjena folks! Ingen här som har tips på var man kan få tag på en "blank bezel" till en Vostok Amphibia Scuba (420) i Europa (eller som har en hemma och vill sälja)? Vet att vostok-watches24 finns, men de är lite konstig med frakt nuförtiden. :(
Accepterar man lite ledtid kan man ju stödja Ukraina på bukten.

 
Mmm... intressant att du snöar in mot Certina. Har en DS och en Club 2000 (just för att den heter 2000). Du får meddela hur det blir och posta bilder. Har alltid tyckt Certina är mycket ur för pengarna. Argonauten är ju en intressant design också.

Mina enda klockor i över 15 år var 2 certina, gillar märket starkt :)

Jo jag skaffade en ny klocka när jag började studera. Hade då inga preferenser om märken utan utseende och budget fick styra. Det blev då en Certina DS. Var länge den enda klockan. Vet inte ens vad jag hade för klocka innan dess. Kan ha varit en Gul? De var ju poppis ett tag på 90-talet. 🤔

Jag hade en gul Gul i min ungdoms dagar, som åter fungerar efter batteribyte när jag började intressera mig för klockor igen. Den låg dock väldigt länge oanvänd. När jag fyllde 30 fick jag en Casio Edifice som var min enda klocka jag använde väldigt länge. Men nu har det gått lite överstyr :D

Certina är fina klockor, har några få. Argonauten är coola, likaså DS-klockorna! Har en av varje. Har en gammel Certina som jag skall få i ordning på någon gång (har för mig att balansen var kass).
 
Kolla länkar på https://modstok.com/

Annars kanske klockanett.se har? Mejla o fråga.

Annars ebay eller någon fb grupp kanske?
Grymt! Tack för hälpen.
Accepterar man lite ledtid kan man ju stödja Ukraina på bukten.

Hade gärna köpt därifrån för att stödja dem, men de har inte polished versioner. :( Vet du om det fortfarande går att frakta grejer därifrån? :)
 
Tillbaka
Topp