Vostok
Guld
Ja man kan ju köpa tryckplåtar om man vill börja tillverka "NOS" urtavlor självHelt NOS alltså …
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja man kan ju köpa tryckplåtar om man vill börja tillverka "NOS" urtavlor självHelt NOS alltså …
Dang. Herrn kan ju vara med på antikrundan. Alltså som expert - inte objektNotera att den röda tavlan är ommålad då den gamla urtavlas original index lyser igenom
Nu snackar vi NOS!Ja man kan ju köpa tryckplåtar om man vill börja tillverka "NOS" urtavlor själv
Är nog mer som objekt man skulle passa där!!Dang. Herrn kan ju vara med på antikrundan. Alltså som expert - inte objekt
Objektexpert därmedDang. Herrn kan ju vara med på antikrundan. Alltså som expert - inte objekt
Objektexpert - kan objektifiera vem som helst!Objektexpert därmed
Det roliga är att det inte står någonstans på baklocket att det är en Desert Shield. Däremot skall korrekta klockor från de båda första serierna ha dessa respektive baklock. Det går att hitta exempel på andra klockmodeller, som exporterades till USA via Vremir och som har dessa baklock. Hur man fick ihop detta med serienumret vet nog bara högre makter.Och Desert baklocken är alltså anledningen till att folk köper kassar med baklock och hoppas det skall ligga ett desert storm med?
Jag föredrar att inte bli objektifieradObjektexpert - kan objektifiera vem som helst!
Du med, och jag med!
Alltså har du inhandlat eller var är du och letar? Finns det någon bra mall någonstans, alltså typ ritning, på dimensioner mått etc? Har ju som bekant en polare med en CNC. Vore ju jävligt bra business att göra lite Desert storm backlock gissar jag...Den här vore väl kul att börja tillverka
Eller den här kanske
Jag förstår. Man blir bara sedd som ett köttstycke. En sexmaskin. Som alltid skall vara redo. Jag hatar när det händer.Jag föredrar att inte bli objektifierad
Kom ihåg att båda skall visa olika tid och ingen skall visa rätt (för någon tidzon i hela världen). Det funkar alltid, tro mig!Lägger lite oförskämt in en klocka. Har inte utsett dagens ännu. Skall till hjärnskrynklaren och behöver klura ut vilken klocka som mest av alla skriker psykfall. Givetvis en klocka på varje arm.
Skrytmåns där, en plåtsax borde räcka långt!Alltså har du inhandlat eller var är du och letar? Finns det någon bra mall någonstans, alltså typ ritning, på dimensioner mått etc? Har ju som bekant en polare med en CNC. Vore ju jävligt bra business att göra lite Desert storm backlock gissar jag...
Broder!Jag förstår. Man blir bara sedd som ett köttstycke. En sexmaskin. Som alltid skall vara redo. Jag hatar när det händer.
Väckarklocka i ett snöre runt halsen tror jag kommer göra ett starkt intryckKom ihåg att båda skall visa olika tid och ingen skall visa rätt (för någon tidzon i hela världen). Det funkar alltid, tro mig!
Hmm, man borde ju också kunna ha en Zlathoust runt ena ankeln...
Och när den ringer skall man förvirrat börja leta efter sina glasögon, som sitter uppskjutna i pannan.Väckarklocka i ett snöre runt halsen tror jag kommer göra ett starkt intryck
Jag letar ofta efter gamla urmakeriverktyg och då dyker det upp roliga saker iblandAlltså har du inhandlat eller var är du och letar? Finns det någon bra mall någonstans, alltså typ ritning, på dimensioner mått etc? Har ju som bekant en polare med en CNC. Vore ju jävligt bra business att göra lite Desert storm backlock gissar jag...
Notera att den röda tavlan är ommålad då den gamla urtavlas original index lyser igenom
Helt NOS alltså …
Ja man kan ju köpa tryckplåtar om man vill börja tillverka "NOS" urtavlor själv
Right. Tanken är som följer.Kom ihåg att båda skall visa olika tid och ingen skall visa rätt (för någon tidzon i hela världen). Det funkar alltid, tro mig!
Hmm, man borde ju också kunna ha en Zlathoust runt ena ankeln...
Jag la ju ut en länk till dom där jag hittadeHaha, bra spottat! Kan ju vara en ändre "nos" ommålning
Vill ha egna plåtar!!! Vart finns det?!!! elektronikaBukten?
Klockrent!Jag la ju ut en länk till dom där jag hittade
Items for sale by madisonheightsonlineconsignment | eBay
Shop eBay for great deals from madisonheightsonlineconsignment!www.ebay.com
Väckarklocka i ett snöre runt halsen tror jag kommer göra ett starkt intryck
Dock behöver man även själva kopierings svamp maskinen för att föra över trycket från plåten till urtavlan så det är ju lite mer prylar man behöver för att sätta igång och göra urtavlor Jag har faktiskt funderat lite över det hela förr men kändes lite omständigt bara för att göra någon enstaka urtavla för eget bruk så har lagt det hela på isKlockrent!
Läsa OCH förstå... många utmaningar inte minst för undertecknad!
Aha. Själv har jag funnit en grupp med ryska watch-o-holics så jag tror jag kan göra fin business...Dock behöver man även själva kopierings svamp maskinen för att föra över trycket från plåten till urtavlan så det är ju lite mer prylar man behöver för att sätta igång och göra urtavlor Jag har faktiskt funderat lite över det hela förr men kändes lite omständigt bara för att göra någon enstaka urtavla för eget bruk så har lagt det hela på is
Därav att det finns så många vackra handmålade tavlor på marknaden?Dock behöver man även själva kopierings svamp maskinen för att föra över trycket från plåten till urtavlan så det är ju lite mer prylar man behöver för att sätta igång och göra urtavlor Jag har faktiskt funderat lite över det hela förr men kändes lite omständigt bara för att göra någon enstaka urtavla för eget bruk så har lagt det hela på is
Jag la ju ut en länk till dom där jag hittade
Items for sale by madisonheightsonlineconsignment | eBay
Shop eBay for great deals from madisonheightsonlineconsignment!www.ebay.com
Klockrent!
Läsa OCH förstå... många utmaningar inte minst för undertecknad!
Dock behöver man även själva kopierings svamp maskinen för att föra över trycket från plåten till urtavlan så det är ju lite mer prylar man behöver för att sätta igång och göra urtavlor Jag har faktiskt funderat lite över det hela förr men kändes lite omständigt bara för att göra någon enstaka urtavla för eget bruk så har lagt det hela på is
Hittar du rätt?På väg till dagens arbetsplats...
Tror ingen säljer såna plåtar.. Jo möjligen i kina kanske?, men gör egna plåtar...Men va f-n bara en direkt länk till elektronikabukten ingen j-vka länk till npgon som faktiskt säljs. Hittade nada, men kör bil så kanske kan förklara en del...